Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Iga klient on isiksus
Rääkides turunduse efektiivsuse vajalikkusest, pööratakse vähe tähelepanu digitaaltrükis kasutatavale personaliseerimisele.
Selle asemel, et toota tuhandeid ühesuguseid trükiseid, võib trükkida kogu partii iga trükise omanäoliseks. Idee on selles, et kliendile minnakse lähemale, näidates temast hoolimist. Personaliseerimisel võib näiteks vahetada pilte, keelt, teksti, nende kombinatsioone -- ühsõnaga piirid seavad fantaasia ja infobaasi täiuslikkus. Võib trükkida nimelisi kutseid, kliendilehti, tootetutvustusi, rinnasilte.
Põhjanaabrid on aga veel kaugemale läinud ja kasutavad andmetöötluses n-ö data mining'ut, mis tähendab, et näiteks krediitkaarti kasutavate klientide hulgas leiab spetsiaalne programm mingid seosed kliendi soo, vanuse, asukoha, tarbimiseelistuse jms vahel.
Nii näiteks leiti seos, et 25--30aastane mees ostab poest enamasti õlut, grillvorsti ja WC-paberit. Seejärel uuriti, millised 25--30aastased mehed mõnda neist toodetest ei osta. Hoolika planeerimise järel suunati müügijõud neile meestele, kes ostavad küll õlut ja vorsti, aga ei osta WC-paberit. Kuna olid olemas nende nimed ja aadressid, saadeti neile personaalsed pakkumised. Müügitöö tulemusel registreeriti selle sihtgrupi hulgast 40% uusi kliente senise ca 4% juurdekasvu asemel.
Autor: Simmo Soomets