Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ühispank eelistas tehnoloogiat
Ühispanga uue hoone pangasaali siseneja tunneb kuidas lagi pähe istub, põhjuseks on ülisuur kommunikatsioonide hulk ripplae taga.
Ühispanga uue hoone sisekujunduses on välditud efekte ja priiskamist, rõhk on asetatud tehnilisele poolele. Kliendisaali märksõnadeks on avatus ja kliendisõbralikkus. Nii teller kui klient seisavad, mitte ei istu nagu tavaliselt, luues sellega lähema kontakti.
Materjalidest on sisekujunduses kasutatud klaasi, metalli ja roostevaba terast -- see haakuvad hoone üldkontseptsiooniga, mis lähtub mäekristalli ideest. Kuigi sõna mäekristall jätab mulje, et tegemist on millegi väga erilise ja meeliülendavaga, avaldub see siiski ainult maja välises kujus.
Selle maja kohta võib öelda skulptuur, arvab sisekujunduse autor Eerik Olle, samuti õigustab ennast tema sõnul klaaslift selles majas, sest ülemistel korrustel väljub lift maja välisküljele ja võimaldab ilusa vaate linnale.
Sisekujundus on rangelt praktiline, tagasihoidlik ja vaoshoitud. Ühispanga administratsiooni divisjoni direktori asetäitja Jaanus Sula sõnul on rõhk asetatud rohkem tehnilistele uuendustele ning töökeskonna mikrokliimale -- tervislikule valgusele ja õhule. Maja infotehnoloogiline lahendus on tema sõnul juba järgmises aastatuhandes.
Maja kolmnurkne põhiplaan ei teinud sisustaja tööd muidugi kergemaks. Kogu sisekujunduses on järgitud tehnitsistlikku stiili, mis on kooskõlas maja üldilmega.
Eerik Olle sõnul oleks kogu hoone sisekujundus võinud teistsuguse eelarve juures ka teistsugune olla, kuid lõpptulemust niisugusel kujul peab ta igati heaks, sest rahaga lähedases suhtes olevates majades on sageli oht just pompöössusega liiale minna. Priiskamisest hoidumist näitab seegi, et mööbel ei ole päris uus, vaid on üle toodud Tallinna Panga Vabaduse platsi äärsest majast, mis ei jõudnud ju vanaks saadagi.
Autor: Anu Tarvis