Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Telefoni- ja arvutivõrgud, ühinege!
Uut arvuti- ja telefonivõrku ehitades maksab see töö ette võtta korraga ja mitte planeerida üksteisest täiesti eraldi seisvaid süsteeme -- arvuti- ja telefonisüsteem saavad lähitulevikus üheks ja hakkavad koos tegutsema, mõttetu on neid tulevikku mitte arvestades lahutada.
Ühtses sidesüsteemis saab firma telefonijaam mõnel juhul mööda hiilida telefoniteenuse pakkujatest ning kasutada kõnede edastamiseks tasuta Internetti. Kaablite vedamisel aga ei ole vaja enam eraldi telefoni- ja arvutikaablite peale kulutada. Välja ehitatakse üks kaablivõrk, mis sobib nii arvuti- kui ka telefonivõrgule.
Kuna arvutivõrgus on kiirestiarenev internetiprotokollil põhinev tehnoloogia, siis ühtses sidesüsteemis peab samuti telefoniside selle protokolliga sõbralikult läbi saama.
Telefonijaam, mis on firma telefonisüsteemi süda, vajab tulevikku arvestades kindlasti võimalust sideks Interneti kaudu või peab tagama vastava seadme ehk ruuteri kaudu arvutivõrguga ühendamise, et saaks kasutada uusi rakendusi -- näiteks täielikult arvutil põhinevaid kõnetöötluskeskusi.
Firmadel, mille kontorid on mitmes kohas, on tavaliselt vaja nii telefoniga kontorite vahel helistada kui ka andmeid vahetada. Vana põhimõtte järgi oli selleks renditud üks liin telefonidele ja andmeside käis teist rendiliini pidi. Kui aga telefonijaam toetab ka kõnede andmeteks muutmist, saab ühte rendiliini pidi edastada nii telefonikõnesid kui andmeid üheaegselt.
Kui kõnesid ja andmesidet firma renditud liinile liiga palju tuleb, saab telefonikõnede ülevoolu juhtida tipptunnil näiteks Eesti Telefoni võrku. Muul juhul peale liini rentimise telefonikõnede eest täiendavalt maksma ei pea.
Üle Interneti on küll väga odav kõnesid pidada, kuid seni on seal halvasti lahendatud püsiva kiirusega sidekanali hoidmise probleem. Kui Internet oli algselt ikkagi mõeldud andmete transpordiks, mis võisid kohale jõuda ühe, kahe või viie sekundi jooksul, siis kõne transpordiga selliseid viivitusi lubada ei saa. Selleks tuleb hankida telefonijaamadele spetsiaalsed seadmed, mis annavad võimaluse suunata vajadusel tavaline telefoniühendus Internetti või arvutivõrku ilma viivitusteta. Selliseid kõnesid saavad loomulikult vastu võtta samasugused seadmed, sest andmed tuleb kõneks tagasi muuta.
Niisuguse süsteemi rakendamisel võib näiteks klienditeenindajad hajutada laiali igale poole, kus saab Interneti kaudu helistada ettevõtte teistesse kontoritesse ning kasutada firma telefonijaama võimalusi.