Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustus peab saama kindlaks

    Kunagises mustvalges televisioonis näidati reklaamiklippi, kus kodanik (kas Robert Gutman või Endel Simmermann) hooletult käega rehmas: «Jama, ei juhtu!» -- ja järgmisel hetkel sadas lagi kaela. Ka siis tehti kindlustusele reklaami, aga see oli satiirimaiguline, lapidaarne. Samas aga Eesti Riikliku Kindlustuse probleemid, kui neid ka oli, kliendini ei jõudnud.
    Tänases Eestis pole oma elu ja vara kindlustamine enam nii triviaalne. Otsuse tegemine, kas midagi kindlustada, on üks mure, millele järgneb omal käel seltside usaldusväärsuse uuring. Eriti oluline on see elu- ja pensionikindlustuse sõlmise puhul, annad oma raha hoiule ju väga pikkadeks aastateks. Näiteks Polaris Elu kliendid sattusid täbarasse olukorda, kus lepingu katkestamine oli kliendile äärmiselt kahjulik, samas polnud selge, mis lepingutest üldse edasi saab.
    Niisuguste juhtumite korral ei saa rääkida kindlustusest kui riskide maandajast -- ühe riski maandamisega ei ole välistatud teist tüüpi riski tekkimine.
    Eelmisel kolmapäeval võttis valitsus vastu otsused pensionireformi teise samba käivitamiseks. See on kohustuslik kogumispension, millest pole pääsu ühelgi töötajal, oma osa peavad kõik maksma. Töötaja saab ise valida üksnes pensionifondi, kuhu tema raha minema hakkab. Minu arvates on põhjust olla murelik, arvestades asjade seisu Polaris Elu näitel.
    Või teine lihtne näide. Sõlmid liikluskindlustuse poliisi aastaks, aga vahepeal müüd auto ära ja ostad teise. Ehkki mõlemad sõidukid olid enne kindlustatud, pole nad pärast omanikuvahetust teps mitte, sest kindlustuspoliis käib kaasas omanikuga, mitte autoga. See on paradoks, mida minu pea ei võta. Liikluskindlustus omaniku ravikulusid minu teada ei hüvita, remontima hakatakse ikkagi autot. Ja keda ravida tulekski, ei tarvitse olla üldse omanik.
    Kindlasti on minu naiivsele arusaamale mitu vastupõhjendust, miks peab just nii olema ja mitte teisiti. Ehk tulevad seltsid vastu ja vormistavad kindlustuspoliisid ümber, aga kohustatud nad seda tegema pole. Kui tegu on auto vabatahtliku kindlustusega, mida üldjuhul vormistatakse aastaks, võivad summad päris suured olla. Lihtsam oleks auto ostu-müügi korral poliis(id) käest kätte vahetada, kalkuleerides järelejäänud aja näiteks auto hinna sisse. Siis ei peaks sõltuma kindlustusseltsi vastutulelikkusest ja ka paberimäärimist oleks vähem.
    Kolmas aspekt seostub liikluskindlustuse bensiinijaamast ostmisega -- heauskne klient võib saada poliisi seltsilt, mis järgmisel päeval kaotab litsentsi.
    Väidetakse, et kindlustuspettusi on väga palju. See on täiesti võimalik. Kui aga selts katsub veeretada oma raskused kindlustuspettuste kaela, hakkavad kliendid eemale hoidma. Kas Ühiskindlustuse raskused ei saanudki alguse sellest, et selts nõudis kliendilt kindlustussumma kättesaamiseks valedetektori alla minemist.
    Niivõrd äärmuslikud meetodid võivad üksikjuhtumil olla isegi põhjendatud, aga seltsi üldist imagot vaevalt et tõstavad. Kindlustuspettus on tõepoolest pettus, aga heauskseid kliente ei saa muuta kaasvastutajateks.
    Kindlustusseltsid on saanud reitinguid siit ja sealt, üks viimastest kindlustusmaaklerilt InBro & Partners. Kui kahju kannatanud poliisiomanikud saavad hüvitised tsiviliseeritult kätte, mis võiks seltsile olla veelgi mainekam? Kas aga kindlustusseltside reitingus poleks esikohad napsanud hoopiski mitte Big Elektroonika ja Goldman, kui nad nimekirja oleksid pääsenud? Oma klientide hüvangu nimel polnud neil millestki kahju, ei jaanilaupäeva vihmavalingust ega jõululaupäeva lumesajust, sest nende kampaania oli kindlustatud.
    Autor: Mati Feldmann
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.