Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus diiselmootor tungib peale
Kuu aega Eestis müügil olnud uue Peugeot 406 kõrgsurve diiselmootor (HDI) ei jää alla BMW ja Mercedese analoogidele ning on leidnud sooja vastuvõtu ka Eestis.
Uus Peugeot 406 erineb oma eelkäijast mitte niivõrd välimuse kui turvalisuse ja tehnilise lahenduse poolest. Uue mudeli naelaks on kõrgsurve sissepritsega diiselmootor (Hingh pressure Direct Injection), mille Maarjamaa autofriigid on nimetanud ühisanum-sissepritseks.
Kuna HDI sissepritsesüsteem on pärit Saksamaalt BOSCHi tehasest, siis on ka selle esmakasutajateks sama riigi tippautotootjad BMW ja Mercedes. Sellegipoolest on prantslased nimetanud Peugeot 406 HDI turuletulekut revolutsiooniliseks.
ASi Kommest Auto tehnilise nõustaja Jaanus Metsiku sõnul erineb HDI tavalisest diiselmootorist selle poolest, et kõrgsurvepumbast väljub vaid üks toru, mis läheb silindreid ühendavasse latti, ja pumbast väljuva kütuse surve on ligi kaks korda suurem.
Kütus pihustub silindrisse kahes faasis, mis omakorda tagab parema käivitumise ning diiselmootorile omane terav plagin ja vibratsioon muutub ühtlaseks urinaks. Mis aga peamine -- kõrgsurve all põleb kütus tunduvalt paremini ning seda kulub vähem. «Testi tulemusena võtab kaheliitrine HDI keskmiselt kütust vaid 5,6 liitrit, ehkki võimsust on tal 110 hobujõudu,» lausus Metsik.
HDI diiselmootoreid on Peugeot'l kahte tüüpi. Võimsam, 110hobujõuline variant on eeljahutusega ehk HDI intercooler. Ilma eeljahutuseta mootorivariant on 20 hobujõudu nõrgem. Peale selle on saadaval 1,8-, 2- ja 3-liitrised bensiinimootorid. Kolmeliitrise V6 tüüpi mootori võimsus ulatub 194 hobujõuni ja see saavutab sajakilomeetrise tunnikiiruse paigalt startides 8 sekundiga.
406 uuendused ei piirdu pelgalt mootorivahetusega. Auto esituled on venitatud veidi pikemaks, tagatulede keskele on lisandunud kere värvi kitsas riba. Ka salongis on üsna mitmeid uuendusi.
«Kõikide uuenduste juures on mõeldud turvalisusele. Kui juhil on võimalikult mugav autot juhtida, on tal rohkem aega sõitmisele pühenduda. Isegi armatuurnäidikute selgus on asi, mis tõstab turvalisust,» ütles ASi Kommest Auto automüügi juht Andres Kõnd.
Näiteks põhivarustuses olev automaatne kliimaseade, teeääri valgustavad lisatuled, veeanduriga kojamehed ja muud tavaliselt lisavarustuse alla kuuluvad seadmed tunduvad esmapilgul mõttetu luksusena, kuid needki täiendused teenivad eeskätt turvalisuse huve.
«Kui vastutulev auto pritsib pori vastu esiklaasi, siis kulub juhil mitu sekundit enne, kui ta kojamehed tööle jõuab panna. Selle ajaga sõidab ta aga maha mitukümmend meetrit, ilma et ta välja näeks,» nentis Kõnd.
Müügijuhi sõnul tulenesid uuendused senistest kogemustest. Eelmine mudel oli tootmises kaks aastat ja selle aja jooksul esile kerkinud «näpukad» on nüüdseks kõrvaldatud,» nentis Kõnd.
Uue diiselmootori headuses on prantslased koguni nii veendunud, et esimest korda peab pöörduma tehnohooldesse alles pärast 20 000 kilomeetri läbimist.
Ka ASi Kommest Auto esindajad on veendunud, et sellisest hooldegraafikust piisab täielikult. «Uus Peugeot on igati vastupidav auto ning 20 000 kilomeetri tagant hoolduses käia, ei tekita vähimatki probleemi,» kinnitas Andres Kõnd.