Kristel Raesaar • 1. august 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Sponsorite rahaga maailma vallutama

Utoopilisena näiva suurreisi idee sündis 1996. aasta vihmasel oktoobripäeval, kui purjetajad Tiit Riisalo ja Mart Saarso istusid Paldiski põhjasadamas tormivangis ja heietasid uitmõtteid maailmamerede vallutamisest. «Kui järgmisel päeval esimene eufooria rauges, saime aru, et ainult oma jõududega me seda ära ei tee,» meenutab Riisalo.

Täna, mil reisiprojekti 6,5 miljoni kroonisest eelarvest on puudu veel vaid pool miljonit, on Riisalo kindel, et Eestis huvitavad ideed rahapuudusel teostamata ei jää. «Pigem on omapäraseid projekte vähe,» leiab ta.

Ka Noorte Matkaliidu grupijuht Valdek Udris kinnitab, et hästi läbimõeldud plaani olemasolul on paljud firmad nõus aitama. «Kõik sõltub sellest, kes küsib ja kuidas küsib,» nendib ta. Tänavu kevadel viis Udris sponsorite abiga Elbrusele kaheksa lumelaudurit ja suusatajat, kes esimeste eestlastena 5300 meetri kõrguselt laskusid.

«Projekt peab olema piisavalt eriline või ekstreemne, samuti on vaja konkreetsust -- jutt, et võib-olla teeme seda ja seda, ei mõju,» räägib Udris. «Hea oleks, kui projektist võtaks osa mõni tuntud inimene -- kui sind ei tunta, jääb meedia huvi väikeseks ja sind on ka raske usaldada.»

Võimalikud rahastajad eelistavad loomulikult neid abiotsijaid, kes suudavad oma unistuse täideviimisel ka toetajale midagi pakkuda. «Firmadel on oma toodete esitlemiseks silmapaistvaid projekte tarvis,» selgitab Riisalo. «Sildi- ja korgimänge võib ju teha, aga ühel hetkel ei paista need teiste sarnaste seast välja. Siis on vaja leida midagi, mis esile tõuseks.»

«Ega sponsorluse ja heategevuse vahele päris võrdusmärki tõmmata ei saa,» kinnitab ka ümbermaailmareisi 100 000 krooniga toetanud Ericsson Eesti ASi juhataja Veiko Sepp. Väikerahva eneseteadvust kergitava suurprojekti toetamine on tema sõnul Ericssonile meeldiv võimalus osaleda avalikkuse tähelepanu pälvivas ürituses.

Sponsorite tutvustamiseks on kaugpurjetajaid ühendav selts Thetis sõlminud lepingud Eesti suuremate meediakanalitega. «Meie valmistame pidevalt ette materjale projekti käigu kohta, mida ajakirjandus saab kasutada,» avab Riisalo Eesti Päevalehe, Kuku raadio ja Eesti Televisiooniga sõlmitud lepingute sisu. «Nemad jälle annavad meile artiklite ja eetriaegade ümber ruumi, kus me saame oma toetajaid esitleda.»

Lennuki-nimeline ümbermaailmapurjekas stardib meeskonna kava kohaselt 2. oktoobril. Selleks ajaks loodab meeskond ka seni puuduva eelarve osa koguda. «Me läheme igal juhul, kui muidu ei saa, paneb keegi meist oma maja panti,» ütleb seiklust ootav Riisalo kindlalt.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt