Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laevafirmad loodavad riigi abile

    Euroopa Liidu riikide vahel sõitvatel laevadel lõppes tax-free kaubandus juulist. «Maksuvaba kaubanduse lõppemisel ootaks meid tõenäoliselt kas pankrot või siis hingitsemine ühe-kahe kiirlaevaga,» ütles laevafirma Hansatee avalike suhete juht Malle Aleksius. Euroopa Liiduga liitumisel tõuseks ühe otsa pileti hind Helsingi--Tallinna liinil sõitvatel suurtel laevadel ligikaudu 400 kroonini ja see omakorda vähendaks reisijate arvu umbes poole võrra, näitavad Hansatees tehtud arvutused. Praegu saavad Läänemerel sõitvad laevafirmad oma põhitulu just maksuvabast kaubandusest.
    Eesti laevafirmade põhikonkurendid Läänemerel Silja Line ja Viking Line suunavad oma laevad läbi eristaatusega Ahvenamaa sadamate, säilitades sel moel neil maksuvaba kaubanduse. Ehkki Ahvenamaa oma 6500 saarega kuulub Soome koosseisu, on seal oma parlament ja ei kehti Euroopa Liidu maksuseadused.
    Hansatee näeb väljapääsu selles, et Eestile kehtestatakse Euroopa Liiduga liitumisel tax-free kaubanduse osas üleminekuaeg või siis antakse mõnele siinsele sadamale Ahvenamaaga samalaadne eristaatus. Kolmanda lahendusena tuleks kõne alla laevaliini riigipoolne doteerimine. Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson on lubanud asja arutada, kuid mingit otsust pole valitsus ses suhtes veel vastu võtnud.
    Silja Line Eesti juhatuse esimehe Meelis Laido sõnul tegi laevafirma juulist kehtima hakanud keelu tõttu rea muudatusi. Soome ja Rootsi vahet sõitvad kruiisilaevad läbivad nüüd Ahvenamaa sadamat. Teiseks hakkas Saksamaa-liin (Helsingi--Rostock) sellest suvest kulgema nii Saksamaale sõites kui sealt tulekul läbi Tallinna Vanasadama. Soome ja Rootsi vahel kulgeva Vaasa--Umeå liinil kadus tax-free kaubandus, kuid et liini käigus hoida ja piletihindu mitte kahekordistada, hakkasid Soome ja Rootsi valitsus seda doteerima kumbki ligi 27 mln krooni ulatuses aastas. Laido sõnul on ka Silja Line huvitatud, et Eestile kehtestataks üleminekuaeg tax-free kaubanduse osas, sest see võimaldaks säilitada maksuvaba kauplemist nende Saksamaa-liinil. «Kui soomlased mõtlesid välja midagi nii kavalat nagu Ahvenamaa staatus, siis miks ei võiks eestlased millegi samalaadsega välja tulla,» leidis ta.
    Viking Line Eesti kontori juhataja Margit Randla ütles, et kõik firma laevad sõidavad nüüd Soome ja Rootsi vahet läbi Ahvenamaal asuva Maarianhamina sadama. Randla ei välistanud aga võimalust, et tax-free kaubanduse jätkumisel võiksid Vikingi laevad kunagi siiski ka Tallinna sadama kaudu seilama hakata. Seni takistas seda Estline'i monopol Tallinna--Stockholmi liinil.
    Soome statistikaameti andmetel kulutab iga turist, kes veedab vähemalt ühe öö Eestis, siin keskmiselt 5260 krooni, mis teeb kokku aastas ligi 16 miljardit krooni. Aastas külastab Eestit umbkaudu 3 miljonit Soome turisti.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.