Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Välireklaami maht kasvab kõige enam

    Tänavu esimesel poolaastal on meediareklaami investeeritud raha vähenenud 12% võrreldes 1998. aasta sama ajavahemikuga, näitab esialgne kokkuvõte.
    Olukord meediaharude lõikes on küllaltki erinev (muutuste analüüs lähtub hinnakirja hindadest ja eeldusest, et allahindlused on eelmise aastaga võrreldes samal tasemel).
    Tõenäoliselt on enim kasvanud investeeringud internetireklaami, kuid selle kohta täpsed andmed puuduvad. Olukord meediakanalite lõikes on aga väga erinev, nt loetavamate ajalehtede hulgas on nii neid, mille reklaamitulu on 10--20% vähenenud, kui ka neid, mille reklaamitulu on samavõrd kasvanud.
    Kogu 1999. aasta reklaamituru suhtes on enamikul reklaamiturul osalejaist üpris pessimistlik nägemus. Et eelmistel aastatel on reklaamiaasta III kvartal andnud aasta reklaamitulust veidi üle 20% ning viimane «jõulukvartal» 28--34%, siis võib prognoosida, et reklaamiturg 1999. aastal tervikuna jääb 1--10% languse vahele.
    Reklaamiturgu mõjutavad peamiselt järgmised tegurid.
    - Millisel määral on Eestis tulemas «jõulubuum». Vahetub ju aastatuhande number ning see on kindlasti üks lisategur, miks pühendatakse kinkidele enam aega ja raha.
    - Kuivõrd on erakondadel jäänud raha kohalike valimiste reklaamikampaania korraldamiseks?
    Viimastel päevadel ajakirjanduses sõna võtnud erakondade esindajad on väitnud, et kohalikud valimised kujunevad investeeritava raha poolest kindlasti kasinamaks kui riigikogu valimised ning omavad kogu 1999. reklaamiaasta tuludele seetõttu ka väiksemat mõju.
    - Olukord telereklaamiturul. Võimalik kogureklaamituru langus sõltub paljuski 10--15 rahvusvahelise suure telereklaamija otsustest Eesti suhtes ning nende käitumise võimalikust muutumisest 1999. aasta teisel poolel.
    - Kindlasti on reklaamiaasta lõpptulemus positiivsem, kui majandus tervikuna pöördub tõusule, nagu on prognoosinud mitmed majandusanalüütikud.
    Eesti reklaamituru tänavust langust ei ole tarvis näha ainuüksi pessimistlikult, sest põhjused on ju enamiku reklaamialal tegutsevate inimeste haardeulatusest väljaspool: üldine majanduslangus ning Vene kriisi järelmõjud. Soome lama ajal võis täheldada, et enamasti reageerib äriettevõte majanduslangusele reklaamikulutuste kiirema vähendamisega. Samas on positiivne, et niipea kui majandus hakkas toibuma, sai reklaamimine uue süsti ning kasvab seni üldisest majanduskasvust märgatavalt kiiremini.
    BMF Gallup Media uuringutes on vaatluse all neli telekanalit, üle 90 ajalehe-ajakirja, kuus raadiojaama ja kaheksa välireklaamikanalit.
    Autor: Margo Veskimägi
  • Hetkel kuum
Karl-Eduard Salumäe: õpetame vallavanema ajakirjandust mõistma!
Põhja-Sakala vallavanem Karel Tölp, kelle meelest võiks riiklikult kokku leppida, et "ajakirjandus ei tüüta kaks aastat omavalitsusi", ei mõista ajakirjanduse olemust ja rolli. Õpetame siis, ütleb Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe Äripäeva raadio hommikuprogrammis kõlanud päevakommentaaris.
Põhja-Sakala vallavanem Karel Tölp, kelle meelest võiks riiklikult kokku leppida, et "ajakirjandus ei tüüta kaks aastat omavalitsusi", ei mõista ajakirjanduse olemust ja rolli. Õpetame siis, ütleb Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe Äripäeva raadio hommikuprogrammis kõlanud päevakommentaaris.
Eesti näeb pitsaindeksis välja kena keskmik
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Nordecon jätkab kahjumis tegutsemist
Tallinna börsil noteeritud Nordecon jäi taas kord aasta kokkuvõttes kahjumisse. 2022. aasta eest kujunes Nordeconi kahjumiks 1,44 miljonit eurot. Aasta varem oli ehitusettevõtte kahjum 5,5 miljonit eurot.
Tallinna börsil noteeritud Nordecon jäi taas kord aasta kokkuvõttes kahjumisse. 2022. aasta eest kujunes Nordeconi kahjumiks 1,44 miljonit eurot. Aasta varem oli ehitusettevõtte kahjum 5,5 miljonit eurot.
Reaalajas börsiinfo
Viljandisse kohviku rajanud pere korjab miinust, aga naudib nii et vähe pole
Saade „Äri Eestimaal“ käib seekord külas Viljandi pereettevõttel KoduKOHVIK. Hubase kohviku ja elustiilipoe taga seisab pere, kelle liikmed teenivad oma igapäevast leiba hoopiski teistel erialadel: pereema Reet Teng ja üks tema tütar proviisorina, teine tütar ja minia hambaarstidena, poeg tegutseb põllumajanduses ja väimehed ehitussektoris.
Saade „Äri Eestimaal“ käib seekord külas Viljandi pereettevõttel KoduKOHVIK. Hubase kohviku ja elustiilipoe taga seisab pere, kelle liikmed teenivad oma igapäevast leiba hoopiski teistel erialadel: pereema Reet Teng ja üks tema tütar proviisorina, teine tütar ja minia hambaarstidena, poeg tegutseb põllumajanduses ja väimehed ehitussektoris.
Äripäeva Juhtimiskool: tulemuslikku meeskonda kannustab usk, et me saame koos hakkama!
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Äripäeva kujundused valiti Eesti paremate sekka
Meedialiidu kujunduskonkursi žürii valis välja 2022. aasta parimad kujundused, tuues esile kaks tööd Äripäevast.
Meedialiidu kujunduskonkursi žürii valis välja 2022. aasta parimad kujundused, tuues esile kaks tööd Äripäevast.

Olulisemad uudised

Värsked oma ettevõttega alustajad: laste sünnipäevapidu pidamata ei jäeta Alustav ettevõtja: loodame, et jääme ellu!
Seitse aastat lastega kodune olnud Birgit Naarits hakkas pärast pere kahe noorema lapse nelja-aastaseks saamist otsima endale tegevust. Ta otsustas luua ettevõtte, mille klientideks on lapsed.
Seitse aastat lastega kodune olnud Birgit Naarits hakkas pärast pere kahe noorema lapse nelja-aastaseks saamist otsima endale tegevust. Ta otsustas luua ettevõtte, mille klientideks on lapsed.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.