Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Välireklaami maht kasvab kõige enam

    Tänavu esimesel poolaastal on meediareklaami investeeritud raha vähenenud 12% võrreldes 1998. aasta sama ajavahemikuga, näitab esialgne kokkuvõte.
    Olukord meediaharude lõikes on küllaltki erinev (muutuste analüüs lähtub hinnakirja hindadest ja eeldusest, et allahindlused on eelmise aastaga võrreldes samal tasemel).
    Tõenäoliselt on enim kasvanud investeeringud internetireklaami, kuid selle kohta täpsed andmed puuduvad. Olukord meediakanalite lõikes on aga väga erinev, nt loetavamate ajalehtede hulgas on nii neid, mille reklaamitulu on 10--20% vähenenud, kui ka neid, mille reklaamitulu on samavõrd kasvanud.
    Kogu 1999. aasta reklaamituru suhtes on enamikul reklaamiturul osalejaist üpris pessimistlik nägemus. Et eelmistel aastatel on reklaamiaasta III kvartal andnud aasta reklaamitulust veidi üle 20% ning viimane «jõulukvartal» 28--34%, siis võib prognoosida, et reklaamiturg 1999. aastal tervikuna jääb 1--10% languse vahele.
    Reklaamiturgu mõjutavad peamiselt järgmised tegurid.
    - Millisel määral on Eestis tulemas «jõulubuum». Vahetub ju aastatuhande number ning see on kindlasti üks lisategur, miks pühendatakse kinkidele enam aega ja raha.
    - Kuivõrd on erakondadel jäänud raha kohalike valimiste reklaamikampaania korraldamiseks?
    Viimastel päevadel ajakirjanduses sõna võtnud erakondade esindajad on väitnud, et kohalikud valimised kujunevad investeeritava raha poolest kindlasti kasinamaks kui riigikogu valimised ning omavad kogu 1999. reklaamiaasta tuludele seetõttu ka väiksemat mõju.
    - Olukord telereklaamiturul. Võimalik kogureklaamituru langus sõltub paljuski 10--15 rahvusvahelise suure telereklaamija otsustest Eesti suhtes ning nende käitumise võimalikust muutumisest 1999. aasta teisel poolel.
    - Kindlasti on reklaamiaasta lõpptulemus positiivsem, kui majandus tervikuna pöördub tõusule, nagu on prognoosinud mitmed majandusanalüütikud.
    Eesti reklaamituru tänavust langust ei ole tarvis näha ainuüksi pessimistlikult, sest põhjused on ju enamiku reklaamialal tegutsevate inimeste haardeulatusest väljaspool: üldine majanduslangus ning Vene kriisi järelmõjud. Soome lama ajal võis täheldada, et enamasti reageerib äriettevõte majanduslangusele reklaamikulutuste kiirema vähendamisega. Samas on positiivne, et niipea kui majandus hakkas toibuma, sai reklaamimine uue süsti ning kasvab seni üldisest majanduskasvust märgatavalt kiiremini.
    BMF Gallup Media uuringutes on vaatluse all neli telekanalit, üle 90 ajalehe-ajakirja, kuus raadiojaama ja kaheksa välireklaamikanalit.
    Autor: Margo Veskimägi
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.