Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ühispank üritab müüa laenutagatisi

    Maakri Ehitus võlgneb Ühispangale ilma viiviste ja leppetrahvideta 92 miljonit krooni. Baltmotors on võlgu ligi 25 miljonit ja Dinor Vara laenas Ühispangalt mullu suvel 15 miljonit krooni.
    Pankrotistunud ASile Maakri Ehitus kuuluva poolelioleva kõrghoone müügihinnaks võib kujuneda ligi 100 miljonit krooni, kuid hoone müük saab toimuda alles pärast pankrotiotsuse lõplikku jõustumist.
    «Mingit otsust müügi suhtes pole veel tehtud, sest Maakri Ehitus kaebas pankrotiotsuse edasi ja vara ei saa enne ringkonnakohtu otsust müüa,» ütles ettevõtte suurima võlausaldaja Ühispanga riskikapitali osakonna juhataja Guido Gritsenko.
    Tallinna ringkonnakohtu kantselei töötaja ütles eile, et kohus pole apellatsioonikaebuse arutamise aega veel kindlaks määranud.
    Gritsenko sõnul on kõrghoonel praegu kaks tõsist huvilist, kelle nimesid ta ei soovinud avaldada.
    «Usun, et ilma viiviseid arvestamata saame raha tagasi,» märkis Gritsenko. Koos viiviste ja leppetrahvidega ulatub panga nõue 146 miljoni kroonini.
    Ka Maakri Ehituse pankrotihaldur Veli Kraavi kinnitas mitmete ostuhuviliste olemasolu. «Päris sadat miljonit ehituse eest küll kätte ei saa, ent tõenäoliselt jääb see summa neisse piiridesse,» märkis ta.
    Pankrotiseisus ASi Baltmotors varade müük sõiduautosid Saab ja Jaguar müüvale ASile Viking Motors võib aset leida septembris, tõenäoliselt pärast esimest võlausaldajate koosolekut.
    «Pankrot peaks välja kuulutatama 18. augustil ning võlausaldajate esimene üldkoosolek saab toimuda mitte varem kui kahe nädala jooksul,» ütles Gritsenko.
    Gritsenko sõnul saab müük reaalselt toimuda alles kuu aega pärast pankroti väljakuulutamist, sest pärast võlausaldajate koosolekut kulub pankrotitoimkonnal teatud aeg ka müügikuulutuse avaldamiseks.
    Ajakirjanduse andmetel on Opeleid maale toonud Baltmotorsi varade vastu ostuhuvi üles näidanud peamiselt Saabi ja Jaguari maaletooja Viking Motors, huvi Opelite müügi alustamiseks on üles näidanud ka Viking Motorsi juhatuse esimees Üllar Taniberg ise.
    Kevadel müüsid Baltmotorsi omanikud Toomas Nirgi ja Allan Aru firma aktsiad OÜ-le Genos Group, mille omanik on ilmselt Ühispank.
    Dinor Vara büroohoonet on Tartu linnakohtu täitevosakond üritanud tänavu suvel müüa juba kahel korral, ostusoovi puudumise tõttu on läbi kukkunud nii 18,075 miljoni kui 16 miljoni krooni suuruse alghinnaga enampakkumised.
    «Panga seisukoht on hoone ära müüa, sest meil endal seda vaja pole,» ütles Gritsenko. Tema sõnul oli varasemate läbikukkumiste põhjuseks liiga kõrge hind, kuna peale panga oli hoonel veel üks sissenõudja. «Meie oleks rahul, kui saaksime kätte 14,5 miljonit krooni,» märkis ta.
    Praegu peab Ühispank hoone müügiläbirääkimisi, ostuhuviliste nimesid ei soovinud Gritsenko avaldada. «On kaks-kolm ostjat, kelle puhul on tegu Tartus tegutsevate isikutega,» rääkis Gritsenko.
    Hoone müügitingimused ja uue enampakkumise korraldamise vajalikkus selgub Gritsenko sõnul augusti lõpus.
    Mullu suvel Narva maanteel valminud uusehitise rajamiseks kulus 23 miljonit krooni. 2600ruutmeetrine büroohoone on täiesti välja renditud.
    Dinor Vara suuromanikud on puidutööstusega tegelev AS Dinor ja hoone ehitanud AS Lasita Ehitus. Dinori omanikud on Toomas Tuvikene ja Toomas Pechter.
    Autor: BNS
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.