• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksuvaba kaubandus kestab edasi t?arterlendudel

    Euroopa Liidus maksuvaba kaubamüügi lõpetamises on teatud silmakirjalikkust. Näiteks Soome ja Rootsi ju ametlikult ei hääletanud ELis tax free müügi lõpetamise vastu, kuid nende laevafirmad jätkavad tänu Tallinna ja Maarianhaminasse sissesõitmisele rahulikult maksuvaba müüki.
    Umbes samasugune süsteem kehtib ka lennujaamades. Keelu kohaselt ei saa ELi kodanikud teatavasti enam liikmesmaade lennujaamades osta odavamalt alkoholi, sigarette ja parfüüme.
    Ent kui ELi liikmesriikide kodanikud sõidavad üüritud lennukiga väljapoole Euroopa Liitu, näiteks Küprosele või Türki või maksuvabasse piirkonda, nagu näiteks Kanaari saared, siis saavad nad lennukis osta odavaid kaupu nagu vanasti. Ja isegi ELi sees on võimalik osta odavamaid kaupu, kui riikides on erinev maksutase.
    T?arterreise tegevaid lennufirmasid Britannia, Novair, Braathens ja Premiair ning laevafirmasid Tallink, Fjordline, Estline ja Ånedinlinjen, aga samuti Skavsta, Tallinna ja Kristianstadi lennujaama varustab odavate kaupadega ettevõte Inflight Service, kes ostab need ise kokku ja müüb t?arterfirmadele edasi. Kui võrrelda selle hindu enne 1. juulit ja pärast seda, siis selgub, et kaupade hinnad on kallinenud enim 0,5%. Kuid seegi hinnatõus pole tingitud mitte ELi reeglite muutumisest, vaid hoopis turuolukorrast, väidab Inflight Service'i turundusjuht Johan Bjerke.
    Lennufirmadel õnnestub hinnad all hoida tänu sellele, et nad on valmis saama kaubamüügist vähem tulu. Samuti kasutavad nad ära seda, et sihtpunktiriikides on paljude luksuskaupade maksud tunduvalt väiksemad.
    Süsteem toimib nii, et kaubad, mis on tellitud enne reisi algust, antakse kliendile kätte väljaspool kodumaad ehk kui ta on tulnud mõnelt Põhjamaalt ja väljub Kreekas, Hispaanias või mujal lennukist. Kaubad, mis on tellitud reisi ajal, saab reisija kätte, kui ta astub kodumaale sõitvasse lennukisse.
    Inflight Service'i eelmise aasta käive oli 1,08 miljardit Eesti krooni ja kasum 18 miljonit. Sellel aastal tahab ta käibe tõsta 1,6 miljardile kroonile.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.