Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maksuvaba kaubandus kestab edasi t?arterlendudel
Euroopa Liidus maksuvaba kaubamüügi lõpetamises on teatud silmakirjalikkust. Näiteks Soome ja Rootsi ju ametlikult ei hääletanud ELis tax free müügi lõpetamise vastu, kuid nende laevafirmad jätkavad tänu Tallinna ja Maarianhaminasse sissesõitmisele rahulikult maksuvaba müüki.
Umbes samasugune süsteem kehtib ka lennujaamades. Keelu kohaselt ei saa ELi kodanikud teatavasti enam liikmesmaade lennujaamades osta odavamalt alkoholi, sigarette ja parfüüme.
Ent kui ELi liikmesriikide kodanikud sõidavad üüritud lennukiga väljapoole Euroopa Liitu, näiteks Küprosele või Türki või maksuvabasse piirkonda, nagu näiteks Kanaari saared, siis saavad nad lennukis osta odavaid kaupu nagu vanasti. Ja isegi ELi sees on võimalik osta odavamaid kaupu, kui riikides on erinev maksutase.
T?arterreise tegevaid lennufirmasid Britannia, Novair, Braathens ja Premiair ning laevafirmasid Tallink, Fjordline, Estline ja Ånedinlinjen, aga samuti Skavsta, Tallinna ja Kristianstadi lennujaama varustab odavate kaupadega ettevõte Inflight Service, kes ostab need ise kokku ja müüb t?arterfirmadele edasi. Kui võrrelda selle hindu enne 1. juulit ja pärast seda, siis selgub, et kaupade hinnad on kallinenud enim 0,5%. Kuid seegi hinnatõus pole tingitud mitte ELi reeglite muutumisest, vaid hoopis turuolukorrast, väidab Inflight Service'i turundusjuht Johan Bjerke.
Lennufirmadel õnnestub hinnad all hoida tänu sellele, et nad on valmis saama kaubamüügist vähem tulu. Samuti kasutavad nad ära seda, et sihtpunktiriikides on paljude luksuskaupade maksud tunduvalt väiksemad.
Süsteem toimib nii, et kaubad, mis on tellitud enne reisi algust, antakse kliendile kätte väljaspool kodumaad ehk kui ta on tulnud mõnelt Põhjamaalt ja väljub Kreekas, Hispaanias või mujal lennukist. Kaubad, mis on tellitud reisi ajal, saab reisija kätte, kui ta astub kodumaale sõitvasse lennukisse.
Inflight Service'i eelmise aasta käive oli 1,08 miljardit Eesti krooni ja kasum 18 miljonit. Sellel aastal tahab ta käibe tõsta 1,6 miljardile kroonile.
Autor: ÄP