Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vedajad tahavad litsentseerimist
Teede- ja sideministeerium valmistab ette autoveo seadust. Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon on teinud ettepaneku lülitada seadusesse sisse punkt ekspedeerijate litsentseerimiseks.
Autovedajate mõttekäik väärib toetust.
Ekspedeerimisteenuseid osutavad firmad peavad olema aktsiaseltsid. Praegu on ekspedeerimisega võimalik tegeleda igaühel, kellel on mobiiltelefon tellimuste vastuvõtmiseks ja kirjutusmasin pakkumiste väljastamiseks. Samas käib ekspedeerija käest läbi kliendi veoteenuse eest makstav raha. Enamiku sellest rahast peab ekspedeerija edasi maksma vedajale. Vahel raha edasi ei liigu ja kui veofirma algatab ekspedeerija vastu pankroti, selgub, et ekspediitoril polegi vara. Aktsiaseltsi nõudega oleks tagatud vähemalt 400 000kroonine aktsiakapital.
Igas ekspedeerimisfirmas peab olema vähemalt üks ekspedeerimisalase koolitusega töötaja. See vähendaks vedajate, ekspedeerijate ja nende klientide vahelisi arusaamatusi, mis on tingitud tarneklauslite, tolliseaduste vms mitte tundmisest. Võimaluse koolituse omandamiseks on Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsioon ja EMI EWT oma kursusega loonud.
Ekspedeerijad väidavad, et litsentseerimine pärsib konkurentsi ja piirab ettevõtlusvabadust. Kui litsentseerimise all mõelda aktsiaseltsi nõuet ja koolitustingimust, siis ei tähenda see ju ekspedeerija saatmist bürokraatia hammasrataste vahele, kus tema edasine tegevus ettevõtluses sõltub mõne ametniku suvast. Kui on täidetud konkreetsed nõuded -- aktsiakapitali suurus ja koolitatud töötajate olemasolu -- on tee ekspedeerimisvaldkonnas tegutsemiseks lahti.