Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestile on kasulikum säilitada tax-free

    Valitsuses puudub üksmeel, kas taotleda ühinemiskõnelustel Euroopa Liiduga ajapikendust tax-free kaubandusele -- teede- ja sideminister Toivo Jürgenson peab seda vajalikuks, välis- ja rahandusministeeriumis ollakse sellele vastu.
    Äripäev pooldab ajapikendust maksuvabale kaubandusele.
    Tax-freest kiire loobumise poolt räägib kaks tõika. Esiteks see, et riigil jääb maksuvaba kaubanduse tõttu saamata osa käibemaksutulust, ja teiseks, et Eestis on hinnatase võrreldes Euroopa Liidu maadega niigi tunduvalt madalam ning me ei vaja turistide ligimeelitamiseks lisaimpulssi maksuvaba kaubanduse näol.
    Eesti ei ole aga valmis võitlemaks tagajärgedega, mis kaasnevad tax-freest loobumisega. Laevafirmade tuludest tuleb 60-70 protsenti tax-free kaubandusest. Selle lõppemine võib viia mõne laevafirma pankrotti, Hansatee-taoline firma jääb ehk hingitsema, hoides liinil üht-kaht laeva. Kallinevad laevapiletid, mis kahandab reisijate arvu. Nii või teisiti jääb tööta hulk inimesi.
    Sellist stsenaariumi ei ole välja mõelnud meie laevafirmad, vaid seda kinnitab Euroopa Liidu liikmesmaade paarikuine kogemus -- tax-free kaubandus kaotati 1. juulist. Kõige rohkem on kannatanud ELi otsuse tõttu Rootsi, Taani ja Saksamaa vaheline laevaliiklus, kus reisijate arv oli juulis olenevalt liinist 20--30% väiksem kui mullu samal ajal. Skandinaaviamaade 70 laevafirmast on raskustesse sattunud 13. Soome ja Rootsi on sunnitud suurendama toetusi laevafirmadele, näiteks Vaasa--Umeå liini käigushoidmiseks maksab kumbki aastas laevnikele 27 miljonit krooni. Mõlemad riigid maksid paralleelselt maksuvaba kaubanduse kehtimisega ja maksavad praegugi subsiidiume oma laevafirmadele.
    Eesti riik ei saa sellist kingitust meie laevafirmadele teha. Ka siis mitte, kui meremehed laevadega Toompeale toetust taga nõudma läheksid.
    Suurt kahju tõotab turistide voolu vähenemine. Kui reisijate arv kahaneb Helsingi--Tallinna liinil kümnendiku võrra, nagu prognoositakse, tähendab see ligikaudu 1,6 miljardi krooni saamata jäämist -- Soome statistikaameti andmeil külastab Eestit umbes 3 miljonit turisti, igaüks kulutab siin keskmiselt 5260 krooni.
    Teine võimalus on riigil taotleda luba säilitada tax-free kaubandus teatud piirkonnas, kuid selleks peab sel piirkonnal juba olema eristaatus, nagu Soome Ahvenamaal või Hispaania Kanaari saartel.
    ELi liikmena tuleb meil aktsepteerida liidu reegleid, eriti kui me praegu endale erandit välja ei kauple. On vist palju loota, et EL võtaks tax-free taastamise kaalumisele, kuigi reegli kehtestaja pole ka ise tulemusega rahul -- see on tekitanud hulga probleeme ja toonud juurde veel ühe valdkonna, mis nõuab toetust ühiskassast.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.