• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sinu sõnum ei huvita

    Kas inimesed ei oska lugeda -- ikka veel, pärast kõiki neid sajandeid kooliharidust
    - Oskavad, aga nad ei tee seda. Ei kavatsegi, juhul kui sinu firma visuaalne identiteet ise ei sunni neid selleks, ei tule neile poolele teele vastu. Sest inimesi a priori- sinu sõnum ei huvita.
    Hästi läbi mõeldud kommunikatsioon, mille oluline osa, nägu, on visuaalne identiteet. Firmastiil, mille keskmeks on logo, ütleb asju, mida me oma kontori välisuksele või nimekaardile välja kirjutada ei saa. Näiteks: kõige usaldusväärsem Eestis, ainuke tõsiseltvõetav oma alal kogu Baltikumis, kolm korda suurema käibega kui konkurendid ja mida tahes. Ta ütleb seda värvide, tüpograafia, paberi- ja trükikvaliteedi, visuaalsete viidete ja assotsiatsioonidega kultuuritaustast ja ala etiketist või traditsioonidest.
    Logo kui sellise vajalikkusest pole enam tarvis kõnelda. Küll aga firmastiilist (loe ka: firma stiilist) kui tervikust ja selle ühtsena hoidmise protsessist.
    Mitte miski pole mõttetum ja kallim kui firmastiili pidev käestlaskmine ja taasehitamine -- just see, millega suur osa Eesti ettevõtteid iga päev, ka täna, tegeleb.
    Et nad seda endale lubada saavad, näitab aja ja inimtöö esialgu veel väga madalat hinda Eestis.
    Kommunikatsiooni jõu tagab kommunikatsiooni ühtsus. Seda kõiges, igas detailis -- alates pastapliiatsist ja arveblanketist ning lõpetades telereklaami ja valikutega sponsorluses.
    Eesti ettevõtja logo tegi naabrimees Nõmmelt ning tema sekretär tegeleb reklaami ja firmastiiliga (ja oma küüntega). Ettevõtte turunduseelarve eest sai tellitud 10 000 T-särki ja spondeeritud armukese poja allveeskuutriklubi Ida-Lätis. Ja asjad ei edene.
    Eesti ettevõtja enam ei lähe rahvusvahelisele ärikohtumisele valgete tennisesokkidega või libeda hõbedase ülikonnaga, printerist marmorpaberile prinditud nimekaarti on ta aga võimeline ulatama endiselt.
    Visuaalsesse kommunikatsiooni üldse ja firmagraafikasse tuleb suhtuda samamoodi nagu reklaami -- meeles pidada, et see on eelkõige müügimootor ja alles seejärel igamehe maitseasi.
    Autor: Asko Künnap
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.