Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sinu sõnum ei huvita
Kas inimesed ei oska lugeda -- ikka veel, pärast kõiki neid sajandeid kooliharidust
- Oskavad, aga nad ei tee seda. Ei kavatsegi, juhul kui sinu firma visuaalne identiteet ise ei sunni neid selleks, ei tule neile poolele teele vastu. Sest inimesi a priori- sinu sõnum ei huvita.
Hästi läbi mõeldud kommunikatsioon, mille oluline osa, nägu, on visuaalne identiteet. Firmastiil, mille keskmeks on logo, ütleb asju, mida me oma kontori välisuksele või nimekaardile välja kirjutada ei saa. Näiteks: kõige usaldusväärsem Eestis, ainuke tõsiseltvõetav oma alal kogu Baltikumis, kolm korda suurema käibega kui konkurendid ja mida tahes. Ta ütleb seda värvide, tüpograafia, paberi- ja trükikvaliteedi, visuaalsete viidete ja assotsiatsioonidega kultuuritaustast ja ala etiketist või traditsioonidest.
Logo kui sellise vajalikkusest pole enam tarvis kõnelda. Küll aga firmastiilist (loe ka: firma stiilist) kui tervikust ja selle ühtsena hoidmise protsessist.
Mitte miski pole mõttetum ja kallim kui firmastiili pidev käestlaskmine ja taasehitamine -- just see, millega suur osa Eesti ettevõtteid iga päev, ka täna, tegeleb.
Et nad seda endale lubada saavad, näitab aja ja inimtöö esialgu veel väga madalat hinda Eestis.
Kommunikatsiooni jõu tagab kommunikatsiooni ühtsus. Seda kõiges, igas detailis -- alates pastapliiatsist ja arveblanketist ning lõpetades telereklaami ja valikutega sponsorluses.
Eesti ettevõtja logo tegi naabrimees Nõmmelt ning tema sekretär tegeleb reklaami ja firmastiiliga (ja oma küüntega). Ettevõtte turunduseelarve eest sai tellitud 10 000 T-särki ja spondeeritud armukese poja allveeskuutriklubi Ida-Lätis. Ja asjad ei edene.
Eesti ettevõtja enam ei lähe rahvusvahelisele ärikohtumisele valgete tennisesokkidega või libeda hõbedase ülikonnaga, printerist marmorpaberile prinditud nimekaarti on ta aga võimeline ulatama endiselt.
Visuaalsesse kommunikatsiooni üldse ja firmagraafikasse tuleb suhtuda samamoodi nagu reklaami -- meeles pidada, et see on eelkõige müügimootor ja alles seejärel igamehe maitseasi.
Autor: Asko Künnap