Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kapitaliliisingu tähtaeg pikeneb
Hansa Liising Eesti ASi autoprojekti juht Ando Uus kinnitas eile, et viimastel päevadel on hakatud kõikidele liisingufirma klientidele viieaastase makseperioodiga liisingut pakkuma. Uus lausus, et mõne päevaga on viieaastast liisingut müüdud enam kui kümnele kliendile. Ta lisas, et esmase sissemaksu suurus, intress ja igakuise tagasimakse suurus netopalgast liisinguperioodi pikenemisel ei muutu.
Ühisliisingu juhatuse esimehe kohusetäitja, Ühispanga asepresident Ülo Suurkask ütles, et ka Ühisliising on valmis pakkuma sõiduautole liisingut kuni viieaastase maksegraafikuga. «Praegu veel pole ühtegi sõiduautot sellistel tingimustel müüdud, küll aga veokeid,» rääkis ta. «Me ei järgi Hansa Liisingu eeskuju, aga võrreldes varasemaga on ressursid muutunud pikaajalisemaks,» selgitas Suurkask. «Kui on hea klient ja autol ka viie aasta pärast tagatist jätkub, siis oleme valmis pikema makseperioodiga liisingut andma,» sõnas ta. Suurkask ütles, et eelkõige annab Ühisliising pikema perioodiga auto väljaostmise võimaluse Saksa autodele.
ASi BFK Fordi Keskus müügidirektor Tarmo Kõss ütles, et tõenäoliselt autode müük plahvatuslikult ei kasva. «Suurem osa klientidest on firmad, pigem annab pikem makseperiood võimaluse kliendile odavama auto asemel osta kallim,» sõnas Kõss.
Pikem periood on kasulik neile, kes niikuinii autot liisinguga osta tahavad, sest perioodi pikenemisel kasvab ka panga risk, mistõttu kliendi valikul järeleandmisi ei tehta, leidis Kõss.