Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Primera sai uue näo ja südame

    Järgmisel kolmapäeval Eestisse müügile tulev uus Nissan Primera erineb eelkäijast nii oma näo kui tehnilise osa poolest.
    Euroopas toodetaval uuel Nissan Primeral on oma eelkäijaga võrreldes 600 erinevust. Auto esiosa on muutunud ümaramaks, tilgakujuline tuledekomplekt ühendab nii suunatulesid kui eraldi asetsevaid xenon-lampidega pool- ja kaugtulesid ning meenutab veidi Renault Meganit. Tõsi küll, 7 500kroonised gaaslahendusega xenon-lambid on selle hinnaklassi juures täiesti uudne nähtus ning ei kuulu põhivarustusse. Ümaramad vormid on võtnud ka auto tagumised tuled, universaalkere juures on tagaosa muudatused vähem nähtavad.
    Lihvitud on ka auto sisemust. Silma torkab elektroonilise tablooga kliimaseade, mitmevärviline sisu, uuenenud näidikute tabloo, mugavamad istmed jne.
    Kuid näpukaid võib leida siitki. Näiteks pole Nissani tootjad suutnud ka selle mudeli juures muuta küljepeeglite reguleerimist mõistusele vastuvõetavamaks. Endiselt peab vasaku ja parema peegli vahel valima üles-alla liikuva nupu abil, kusjuures nupu rakendus on vastupidine harjumuspärasele suunatulede hoovale. Juhil, kes pole harjunud Primeraga sõitma, on pimeda ajal peeglite paikasaamine ettevõtmine, mille edukaks sooritamiseks on ainus võimalus auto peatada.
    Meeldivamaid üllatusi pakub auto tehniline osa. Lisandunud on täiesti uus 1,8liitrine bensiinimootor, mis hoiab pööratava nukkvõlli abil mootori pöördemomendi stabiilsena juba alates 2800 pöördest minutis. Seni vaid diiselmootoritele võimetekohane madal pöördemoment tagab sujuva ja jõulise sõidu mistahes pööretel ning aitab kokku hoida kütust.
    Teine uudis on variaatoriga automaatkäigukast. Sõites jääb mulje, justkui sidur libiseks, kuid heites pilgu tahhomeetrile, on näha, et pöörded tõusevad üllatavalt kiirelt ja ei mingeid üleminekujõnkse.
    Lisaks tavalisele variaatorkäigukastile on saadaval ka täiesti uus Hypertronic CVT käigukast. Selle puhul saab juht ise valida, kas talle meeldib sõita automaatse või manuaalse töörezhiimiga. Üleminek ühelt teisele on imelihtne: piisab käigukangi liigutamisest Drive asendist paremale ning käiguvahetamiseks kangi lükkamisest kas korraks ette või taha. Ligi 18 000 krooni maksvaid käigukaste paigaldatakse lisavarustusena vaid 2liitrise mootoriga autodele, 1,8liitrise mootoriga kaasneb viiekäiguline manuaalkast.
    Täiustatud on pidurivõimendit ning ABS-le omaseks saanud tugev jalavajutus on muutunud täiesti üleliigseks. Piisab varbaga pedaali puudutamisest, kui masin hakkab sujuvalt hoogu maha võtma.
    Uut Primerat müüakse kolme erineva põhivarustusega: Comfort, Elegance ja Sport. Kere valikust on saadaval nii neljaukseline sedaan, viieukseline luukpära ja universaalkerega Wagon.
    Nissan Balti peadiiler AS Fakto annab Primerale kolmeaastase või saja tuhande kilomeetrise garantii, kere vastupidavuse roostele tagab firma kuue aasta vältel.
    Võimalus, et uus Primera iseenesest kätte ära laguneks, on viidid miinimumini. Täiesti välistatud on, et pisemgi mootoririke võiks jääda teeninduses kahe silma vahele. Kontrolllamp fikseerib iga väiksemagi kõrvalekalde ja ei kustu enne, kui viga on täielikult kõrvaldatud. Uue tarkvaraga tester prindib välja kõik, mis auto hingeelus toimub.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.