Järgmisel kolmapäeval Eestisse müügile tulev uus Nissan Primera erineb eelkäijast nii oma näo kui tehnilise osa poolest.
Euroopas toodetaval uuel Nissan Primeral on oma eelkäijaga võrreldes 600 erinevust. Auto esiosa on muutunud ümaramaks, tilgakujuline tuledekomplekt ühendab nii suunatulesid kui eraldi asetsevaid xenon-lampidega pool- ja kaugtulesid ning meenutab veidi Renault Meganit. Tõsi küll, 7 500kroonised gaaslahendusega xenon-lambid on selle hinnaklassi juures täiesti uudne nähtus ning ei kuulu põhivarustusse. Ümaramad vormid on võtnud ka auto tagumised tuled, universaalkere juures on tagaosa muudatused vähem nähtavad.
Lihvitud on ka auto sisemust. Silma torkab elektroonilise tablooga kliimaseade, mitmevärviline sisu, uuenenud näidikute tabloo, mugavamad istmed jne.
Kuid näpukaid võib leida siitki. Näiteks pole Nissani tootjad suutnud ka selle mudeli juures muuta küljepeeglite reguleerimist mõistusele vastuvõetavamaks. Endiselt peab vasaku ja parema peegli vahel valima üles-alla liikuva nupu abil, kusjuures nupu rakendus on vastupidine harjumuspärasele suunatulede hoovale. Juhil, kes pole harjunud Primeraga sõitma, on pimeda ajal peeglite paikasaamine ettevõtmine, mille edukaks sooritamiseks on ainus võimalus auto peatada.
Meeldivamaid üllatusi pakub auto tehniline osa. Lisandunud on täiesti uus 1,8liitrine bensiinimootor, mis hoiab pööratava nukkvõlli abil mootori pöördemomendi stabiilsena juba alates 2800 pöördest minutis. Seni vaid diiselmootoritele võimetekohane madal pöördemoment tagab sujuva ja jõulise sõidu mistahes pööretel ning aitab kokku hoida kütust.
Teine uudis on variaatoriga automaatkäigukast. Sõites jääb mulje, justkui sidur libiseks, kuid heites pilgu tahhomeetrile, on näha, et pöörded tõusevad üllatavalt kiirelt ja ei mingeid üleminekujõnkse.
Lisaks tavalisele variaatorkäigukastile on saadaval ka täiesti uus Hypertronic CVT käigukast. Selle puhul saab juht ise valida, kas talle meeldib sõita automaatse või manuaalse töörezhiimiga. Üleminek ühelt teisele on imelihtne: piisab käigukangi liigutamisest Drive asendist paremale ning käiguvahetamiseks kangi lükkamisest kas korraks ette või taha. Ligi 18 000 krooni maksvaid käigukaste paigaldatakse lisavarustusena vaid 2liitrise mootoriga autodele, 1,8liitrise mootoriga kaasneb viiekäiguline manuaalkast.
Täiustatud on pidurivõimendit ning ABS-le omaseks saanud tugev jalavajutus on muutunud täiesti üleliigseks. Piisab varbaga pedaali puudutamisest, kui masin hakkab sujuvalt hoogu maha võtma.
Uut Primerat müüakse kolme erineva põhivarustusega: Comfort, Elegance ja Sport. Kere valikust on saadaval nii neljaukseline sedaan, viieukseline luukpära ja universaalkerega Wagon.
Nissan Balti peadiiler AS Fakto annab Primerale kolmeaastase või saja tuhande kilomeetrise garantii, kere vastupidavuse roostele tagab firma kuue aasta vältel.
Võimalus, et uus Primera iseenesest kätte ära laguneks, on viidid miinimumini. Täiesti välistatud on, et pisemgi mootoririke võiks jääda teeninduses kahe silma vahele. Kontrolllamp fikseerib iga väiksemagi kõrvalekalde ja ei kustu enne, kui viga on täielikult kõrvaldatud. Uue tarkvaraga tester prindib välja kõik, mis auto hingeelus toimub.