Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Täheke poldil ehmatab kurikaelu

    Hommikul telliskividel seisev auto on vaatepilt, mida ei soovi näha ükski autoomanik, eriti kui öösel on «jalad selga» võtnud äsja ostetud valuveljed.
    Kui äsja kalli raha eest soetatud valuveljed on jäädavalt kurikaelte omandusse sattunud, on hilja hakata mõtlema turvapoltidele. 500 -- 600 kroonine kokkuhoid on aidanud kaasa kuni 10 000 kroonise kahju tekkele.
    Rataste turvapolte ja -mutreid müüakse väga erinevaid, millest mõni ei kannata üldse kriitikat. Esiteks on osasid võimalik suvaliste abivahendite abil lahti keerata, teiseks on nad nii pehmest materjalist, et poldipea kulub ära juba pärast esimest rattavahetust. Samuti on sageli poldi pea ja võtme vaheline kandepind nii väike, et üks kahest puruneb.
    Sestap tasub eelistada kallimat, kuid kvaliteetsemat kaupa. Näiteks on Eestis müügil Ameerika päritolu poldid ja mutrid, mille pead on tähekujuliste soontega. Sooned on suurema kandepinnaga ning kannatavad üsna tugevat pingutamist. Soonte kuju on tehtud arvuti abil ning kahte ühesugust varianti ei ole olemas. Erinevused ei pruugi olla silmale nähtavad, kuid võti on tehtud nii täpselt, et ükski teine soonde ei sobi.
    Väga oluline on poldi materjal. Kui kvaliteetpolte hoolega vaadata, on materjalide erinevus silmaga nähtav: kui vindiosa on tuhmhallist metallist, siis pea on läikivast ja ülitugevast terasest. Mutritel torkavad erinevused metallide vahel vähem silma, kuid hoolega vaadates on vahetegemine täiesti võimalik.
    Samuti peab ostes vaatama, kas tootega kaasneb garantii ning kas karbile on märgitud numbriline kood, mis annab teavet sakkide suuruse ja kuju kohta. Seda läheb tarvis juhul, kui võti ära kaob. Ametliku esindaja kaudu on sellisel juhul võimalik tellida tehasest uus võti, ilma selleta on ratta kättesaamine äärmiselt keeruline.
    McGardi turvamutreid Eestisse toova OÜ Alfaline müügijuht Alari Kõpper nentis, et nemad võivad oma tootele anda julgelt kolmeaastase garantii. «Seni pole olnud veel ühtegi juhust, et polt oleks katki läinud või et vargad oleks need küljest ära keeranud,» lausus Kõpper ja lisas, et üldjuhul tullakse nende juurde alles siis, kui kurikaelad on autole juba ühe ringi peale teinud. «Teist korda ei taha keegi seda üle elada.»
    Kasulik on võti ööseks kaasa võtta, olgugi, et kaotamise võimalus on siis suurem. Pole välistatud, et autoalarmi juhe lõigatakse läbi, pagasiluuk kangutatakse lahti ja veljed keeratakse alt ilma vaevata.
    Ostsin enda autole ATP firma valuveljed, mis ei olnud kaugeltki odavad. Siis mõtlesingi, et ostan korraga ka McGardi turvapoldid, et asi kindel oleks. Endal pole küll ühtegi halba kogemust olnud, kuid linna vahel olen küll ja küll näinud, kuidas autod seisavad hommikul telliskivide peal.
    Seda võib igatahes julgelt öelda, et Ameerika kvaliteetpoldid õigustavaAd oma hinda igati. Tegemist on tõeliselt tugeva materjaliga ja pole tekkinud vähimatki hirmu, et need võiksid katki minna või et keegi võiks need ilma erivõtmeta lahti kangutada.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.