Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
T?ehhi õlleimpeerium enampakkumisele
Jaapani maaklerfirma Nomura Securities plaanib ühendada T?ehhi kaks suuremat õlletootjat Plzensky Prazdroj ja Radegasti ning ettevõte seejärel enampakkumisel maha müüa.
Selleks ostab Nomura kõigepealt Briti õlletööstuse- ja hotelligrupilt Bass selle 33,4% osaluse T?ehhi suuruselt teises õlletootjas Radegast. Sellega suurendab Nomura oma kontrolli mõlemas õlletootjas 94 protsendile, mis võimaldab tal firmad ühendada Kesk-Euroopa suurimaks õlletootjaks.
Esimesed hinnangud asetavad firma väärtuse 650 miljonile dollarile, s.o 95 dollarit hektoliitri kohta. Hind oleks seega odavam kui Hollandi õlletootjal Heineken hiljuti Poolas ostetud tehaste eest välja tuli panna.
Heineken on juba teatanud, et kavatseb pakkumise teha ka T?ehhi tootjale, mille läinud aasta kasum oli 2,5 miljonit dollarit 250 miljoni dollarilise müügi pealt.
Lisaks 44protsendilisele turuosale riigis, kus õlle tarbimine ühe elaniku kohta on maailma kõrgeim, saab tehase ostja enesele ka õiguse selliste tootemarkide eksportimiseks nagu seda on originaalne pilsneri õlu Pilsner Uruquell.
Seni on oma huvist teatanud 10 rahvusvahelist kontserni. Võitja peaks selguma novembri keskel.
Alates augustist liitis Nomura firmad ühe juhtimise alla ning alustas Radegasti õllemarkide levitamist Prazdroj müügivõrgu kaudu. Edaspidi peaks ühendfirma oma turuosa veelgi suurendama, kasutades seda nii õlle hinna kui kasumimarginaali kergitamiseks.
Autor: ÄP