Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leedus liikluskindlustus kehtetu

    Aatomik-Transpordi juhtkond ei pööranud suuremat tähelepanu nende veoauto Leedus põhjustatud liiklusõnnetusele, kuni pool aastat pärast õnnetust saabus kahjukannataja kiri hüvitussooviga. Aatomik-Transpordi kindlustuslepingud olid Leedus kehtetud.
    Aatomik-Transpordi veoauto sõitis veebruaris otsa kiirtee äärde pargitud sõiduautole. Kuna veok oli liisitud, siis oli tal kaskokindlustus ning veofirmal ei tekkinud probleeme oma autole tekkinud kahjude kandmisega. Firmajuht Andres Sallo arvas, et ka kannatada saanud sõiduauto kulude hüvitamine kulgeb ladusalt, kuna firmal oli tehtud rohelise kaardi kindlustus. Ometigi on autoveoettevõtte kontorisse jõudnud sõiduauto omaniku kiri, milles ta palub õnnetuses süüdi tunnistatud Aatomik-Transpordi autojuhil katta 2500 dollari suurune auto remondi kulu.
    Sallo on pärast kahjunõude saamist uurinud lähemalt Leedu liikluskindlustuskorda ning avastanud kurva tõsiasja, et Leedus ei kehti Euroopas üldtunnustatud rohelise kaardi kindlustus. Ka piiril ei sunnita autojuhte riiki sisenemisel tegema mingit liikluskindlustust. «Teisisõnu on Leedus selline süsteem, et seal üldse kindlustust ei ole,» nendib Andres Sallo.
    Euroopa riikidest pole kohustuslikku liikluskindlustust Leedus ja Venemaal, seega ei kehti nendes riikides rohelise kaardi süsteem. Riskide hajutamiseks peab sõidukijuht kasutama Baltic Pooli kindlustust või ostma kindlustuse Leedu või Venemaa piirilt. Eesti Liikluskindlustuse Fondist öeldi, et on teada isegi juhtumeid, kus Leedu piiril nõutakse mingi liikluskindlustuse olemasolu, kuid seadusejärgset õigust sellise nõude esitamiseks ei ole.
    Aatomik-Transpordis nuputatakse, mida hakatrtra peale liiklusavariist üleskerkinud kahjunõudega. Nõudega tegelev Veronika Rebane tunnistab, et Aatomik-Transpordi veok oli liiklusõnnetuses süüdi. Kuid kahjukannataja ei süüdista kirjas firmat, vaid ütleb, et süüdi oli avarii põhjustanud autojuht. Praeguseks on see autojuht Aatomik-Transpordist töölt lahkunud.
    Liikluskindlustuse Fondist kinnitatakse, et Aatomik-Transport on kahju tekitanud ja peab selle kahju ka hüvitama, muidu kaebab kahjukannataja firma kohtusse. Kas maksma peab Aatomik-Transport või veoki roolis olnud autojuht, sõltub sellest, kas juhi ja firma vahel oli sõlmitud materiaalse vastutuse leping. Kui seda lepingut ei olnud, jääb kogu lahju Aatomik-Transpordi kanda.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
LHV kasvatas tugevalt kasumit, toetudes intressitulude kasvule
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.