Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tester võitleb salavedeliku vastu

    Asjatundjate hinnangul on Eestis müüdavast jahutusvedelikust ligi pool salakaup, mille avastamine pole lihtne isegi siis, kui mõõta aeromeetriga ära vedeliku külmumistemperatuur.
    AS Kemirol turundusjuhi Heivo Viinalassi hinnangul Eestis liikvel olevast jahutusvedelikust kuni pool ei vasta nõuetele ja on kokku segatud suvalistes nurgatagustes.
    Oletusele andis tuge läinud neljapäevast kuni esmaspäevani läbi viidud katse, mil tanklates testiti pisteliselt autode jahutusvedelike vastavust nõuetele. Katse tulemus oli masendav -- vaid iga kolmanda auto jahutussüsteem oli korras.
    Seni on enamik inimesi harjunud mõttega, et parim jahutusvedelik on vesi, aga kuna vesi võib talvel mootoriploki lõhki lüüa, siis tuleb panna dosooli. Sellist kraami paraku enam meie poelettidel ei liigu ja sisse kallatakse ükskõik mida, peaasi, et ära ei külmuks.
    Viinalassi sõnul on selline suhtumine totaalselt vale, sest külmumistemperatuurist ehk olulisemgi näitaja on korrosioonikindlus. «Selles suhtes ei sobi vesi üldse jahutussüsteemi. Korrosioon hakkab purema nii mootoriplokki kui veepumpa. Ning kui vesi pumba tihendi vahelt ükskord välja jookseb, siis süüdistatakse autot, mitte iseennast, kes vale vedelikku on kasutanud,» rääkis Viinalass.
    Lisaks selgitas ta, et kui jahutussüsteemi normaalne töö on korrosiooni tõttu häiritud, tõuseb mootori töötemperatuur, mille tulemusel omakorda hakkab kuluma rohkem õli ja kütust.
    Jahutusvedelikku on seetõttu tarvis regulaarselt vahetada, olgu see nii kvaliteetne kui tahes. Enamik autotootjaid näevad ette vahetada vedelik iga aasta või teatud arvu kilomeetrite läbisõitmise järel (40 000--100 000 kilomeetrit).
    Seetõttu tasuks igal autoomanikul kontrollida, kas jahutusvedeliku külmumistemperatuur ja korrosioonikindlus vastavad nõuetele. Selleks on müügile jõudnud testerid, mis maksvad vaid kümne krooni ringis.
    Testeris on väike pabeririba, millel on kahte värvi testainet. Riba tuleb pista üheks sekundiks jahutusvedeliku sisse ja oodata, mis värvi testained muutuvad.
    Pakendil on olemas värvitabel: kui värve omavahel võrrelda, on kohe näha, kui suur on vedeliku külmumistemperatuur ja kui suur korrosioonikindlus.
    Viinalassi sõnul tasub juba poes vaadata, mis kaubaga on tegemist. Kui sellel puudub rahvusvaheliselt tunnustatud standardi number, siis pole liigne lasta anumal kork maha keerata ja tester sinna sisse pista.
    Kümnekroonine kulutus aitab hiljem kokku hoida märksa kopsakama remondisumma.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.