Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordi kasutaja rõõmus lähiminevik

    Transpordirubriik on ilmunud 3,5 aastat. Selle aja jooksul oleme saanud üsna tihti edastada rõõmsaid kommentaare transpordi kasutajatele, mis on aga enamuses olnud pöördvõrdeliselt kurvad transpordifirmadele. Kaks sündmust on aga teistest üle olnud, mis on oluliselt mõjutanud rõõmu ja kurbuse indikaatorit, veohinda.
    Olulisim plahvatus toimus möödunud aasta augustis Venemaa majandusolukorra järsu halvenemisega. Pärast rubla devalveerimist kadus Venemaa ostujõud. Ühtäkki oli terve Euroopa täis kümneid tuhandeid veoautosid, kes varem elatusid kauba vedamisest põhjatule Venemaa turule. Teiste hulgas ootasid Euroopas koormaid Eesti veofirmade autod. Et autod päris seisma ei jääks, oldi valmis importöörile lubama varasemast tunduvalt madalamat hinda. Veohinnad sööstsid alla.
    Ise kaevasid Eesti veofirmad enesele augu möödunud aasta alguses. Kahtlemata lähtus Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon parimatest kavatsustest, kui kauples veoauto müüjatelt ja liisingfirmadelt välja ülisoodsad tingimused uute veokite ostmiseks. Madal intress ja nullsissemakse meelitas veofirmasid ostma üle 300 uue veoki. Paraku oli see Eesti veoturu jaoks liig. Nii suurele hulgale turule lisandujatele ei olnud enam tööd anda. Kuna aga liisingut oli vaja maksta, pidid vedajad iga hinna eest leidma autodele koormaid. Nii hakatigi üksteiselt madalama hinnaga kliente üle trumpama. Eksportööridel ja importööridel oli meelehead palju -- hind aina langes ja lisaks sellele veeti nende kaupa palju uuemate, ilusamate ja töökindlamate masinatega.
    Järgmised 3,5 aastat transporditeenuse kasutajale enam niivõrd rõõmutoovaks arvatavasti ei kujune. Vähemalt hinna osas ootab ees tõsine korrektsioon, sest autovedajad ei ole enam võimelised nii madalate hindadega vegeteerima. Samasuguse hinnatrendi jätkumine viib selleni, et liisingfirmad ja pangad korjavad autofirmadelt nende võlgade katteks veokid kokku ja üritavad need müüa väljapoole Eestit maksujõualisemale kliendile. Kindlasti viib hinnakõvera ülespoole liikuma ka üha tõusev kütusehinna aktsiis ja lähenemisüritused Euroopa Liidule.
  • Hetkel kuum
Andrus Alber: pensionid kasvavad, kui riik paneb jõude seisva raha tööle
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Hiiumaa vahet hakkas lendama uus firma
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.

Olulisemad uudised

Express Post lõpetab kojukande ja koondab ligi 450 inimest Eesti Post valmis töötajaid värbama
Ekspress Grupile ja Postimees Grupile kuuluva trükiväljaannete levitamisega tegeleva Express Post nõukogu otsustas selle aasta jooksul sulgeda kojukandeteenuse valdkond, mille tulemusena koondatakse umbes 450 inimest.
Ekspress Grupile ja Postimees Grupile kuuluva trükiväljaannete levitamisega tegeleva Express Post nõukogu otsustas selle aasta jooksul sulgeda kojukandeteenuse valdkond, mille tulemusena koondatakse umbes 450 inimest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.