• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordi kasutaja rõõmus lähiminevik

    Transpordirubriik on ilmunud 3,5 aastat. Selle aja jooksul oleme saanud üsna tihti edastada rõõmsaid kommentaare transpordi kasutajatele, mis on aga enamuses olnud pöördvõrdeliselt kurvad transpordifirmadele. Kaks sündmust on aga teistest üle olnud, mis on oluliselt mõjutanud rõõmu ja kurbuse indikaatorit, veohinda.
    Olulisim plahvatus toimus möödunud aasta augustis Venemaa majandusolukorra järsu halvenemisega. Pärast rubla devalveerimist kadus Venemaa ostujõud. Ühtäkki oli terve Euroopa täis kümneid tuhandeid veoautosid, kes varem elatusid kauba vedamisest põhjatule Venemaa turule. Teiste hulgas ootasid Euroopas koormaid Eesti veofirmade autod. Et autod päris seisma ei jääks, oldi valmis importöörile lubama varasemast tunduvalt madalamat hinda. Veohinnad sööstsid alla.
    Ise kaevasid Eesti veofirmad enesele augu möödunud aasta alguses. Kahtlemata lähtus Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon parimatest kavatsustest, kui kauples veoauto müüjatelt ja liisingfirmadelt välja ülisoodsad tingimused uute veokite ostmiseks. Madal intress ja nullsissemakse meelitas veofirmasid ostma üle 300 uue veoki. Paraku oli see Eesti veoturu jaoks liig. Nii suurele hulgale turule lisandujatele ei olnud enam tööd anda. Kuna aga liisingut oli vaja maksta, pidid vedajad iga hinna eest leidma autodele koormaid. Nii hakatigi üksteiselt madalama hinnaga kliente üle trumpama. Eksportööridel ja importööridel oli meelehead palju -- hind aina langes ja lisaks sellele veeti nende kaupa palju uuemate, ilusamate ja töökindlamate masinatega.
    Järgmised 3,5 aastat transporditeenuse kasutajale enam niivõrd rõõmutoovaks arvatavasti ei kujune. Vähemalt hinna osas ootab ees tõsine korrektsioon, sest autovedajad ei ole enam võimelised nii madalate hindadega vegeteerima. Samasuguse hinnatrendi jätkumine viib selleni, et liisingfirmad ja pangad korjavad autofirmadelt nende võlgade katteks veokid kokku ja üritavad need müüa väljapoole Eestit maksujõualisemale kliendile. Kindlasti viib hinnakõvera ülespoole liikuma ka üha tõusev kütusehinna aktsiis ja lähenemisüritused Euroopa Liidule.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Börs: USA turul parim nädal alates juunist
USA aktsiaturud lõpetasid reede tõusuga ning Dow Jonesi indeksi jaoks oli see nädal parim alates juunist. Aktsiatel aitasid nädala jooksul kallineda pankade tugevad kvartalitulemused, vahendab Reuters.
USA aktsiaturud lõpetasid reede tõusuga ning Dow Jonesi indeksi jaoks oli see nädal parim alates juunist. Aktsiatel aitasid nädala jooksul kallineda pankade tugevad kvartalitulemused, vahendab Reuters.
Uute autode müük kukkus Euroopas veerandi
Põhiliselt kiipide puudusest tekkinud tarneraskuste tõttu müüdi septembris Euroopa Liidu riikides vaid 718 598 uut sõiduautot, mida on 23,1% vähem võrreldes möödunud aastaga.
Põhiliselt kiipide puudusest tekkinud tarneraskuste tõttu müüdi septembris Euroopa Liidu riikides vaid 718 598 uut sõiduautot, mida on 23,1% vähem võrreldes möödunud aastaga.
Piirangud lennutasid Rakvere firmas keskmise palga üle 4000 euro
Ühes Lääne-Virumaa ettevõttes oli mullu töötajate keskmine palk üle 4000 euro ning ettevõtte juhi palk 7600 eurot kuus. Eestis on nii kõrge pagatasemega ettevõtteid kokku 111, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.
Ühes Lääne-Virumaa ettevõttes oli mullu töötajate keskmine palk üle 4000 euro ning ettevõtte juhi palk 7600 eurot kuus. Eestis on nii kõrge pagatasemega ettevõtteid kokku 111, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.