Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Europrügila rajamine on kahtluse all

    Saksa jäätmefirma SKP Recycling AG &Co juhid kinnitasid reedel Tallinnas, et kui linn nende nõudmistele jäele ei anna, siis lepingut ei sünni. «Viie- või kümneprotsendilise kasumiga see projekt ei toimi, sest prügila käive on umbes 80 miljonit krooni aastas. Kui me garantiid ei saa, siis lahkume,» lausus ettevõtte nõukogu esimees Bernd Jörg.
    Tallinn lubas konkursil investorile kuni 15protsendilist rentaablust. Sakslasi see formuleering ei rahulda. « Kuni viisteist protsenti võib olla ka üks protsent,» märkis Jörg.
    Samal ajal osaleb SKP linna suurima, ligi 40protsendise turuosaga prügiveofirma ASi Eriautobaas erastamiskonkursil. Ajakirjanduses on ilmunud kahtlustused, et Hamburgis peakorterit pidav SKP juba kontrollib teise sama linna firma ESC Tmbh kaudu samuti Eriautobaasi erastamisel osalevat ASi Krissan ning üritab prügi alal saavutada linnas monopoolset seisundit.
    «Huvi EAB vastu on loomulik, sest meie põhiäri ongi tegelikult jäätmete transport. Krissanis meil osalust ei ole,» kinnitas Jörg.
    Ehkki Eriautobaasi erastamiseks on ettevõte juba läbirääkimisi alustanud, ei kavatse sakslased prügila teemal Tallinnaga enne kohalike omavalitsuste valimisi enam kõneleda. «Oleme kuni valimisteni läbirääkimised linnaga katkestanud, sest see teema on muutunud poliitiliseks,» ütles Jörg.
    Linna eitavat seisukohta garanteeritud 15protsendilise kasumi kohta valimised tõenäoliselt siiski ei muuda, sest Tallinnas suuremat kaalu omavate erakondade juhtfiguurid kinnitasid, et lepingut SKP poolt soovitud kujul alla kirjutada pole võimalik.
    Tallinna volikogu aseesimees, koonderakondlane Merike Varvas, kes on ka ASi Tallinna Prügila nõukogu esimees, ütles, et linn ei saa endale 60 aastaks kohustust võtta ning prügitariifid ja firma kasumimäär tuleks üle vaadata igal aastal vastavalt tehtud investeeringutele.
    «Esialgne investeering on vaid 176 miljonit krooni. Selle nad teenivad tagasi 6--8 aastaga, ilma et peaks eriti pingutama. Alles siis võiks hakata kasumit tootma, aga see ei pea olema 15 protsenti,» lausus ta. Varvas ei pidanud korrektseks sedagi, et kasumit arvutatakse käibe pealt. «Käive on väga veniv mõiste, sest kulusid saab alati paisutada,» märkis ta.
    Keskerakondlasest abilinnapea Arved Liivrand ütles samuti, et sakslaste poolt nõutavad tingimused pole vastuvõetavad. «Kujutage ette, milline ulmebisness on see, kui monopoolsele ettevõttele tagatakse 15protsendine rentaablus käibelt. Erafirmades -- palun väga, aga linnakodanike arvel sellist asja teha ei saa,» rääkis Liivrand.
    SKP soovide rahuldamist ei pidanud võimalikuks ka Reformierakonna linnapeakandidaat Rein Voog. «Eestis on üldse vähe ettevõtteid, kes töötavad sellise rentaablusega. Sellisel kujul pole seda kindlasti võimalik lepingusse sisse kirjutada,» kinnitas Voog. Ta lisas, et kui SKP ostab Eriautobaasi, muudab see läbirääkimised veelgi keerulisemaks, sest siis tekib oht, et kogu prügiäri koondub linnas ühe firma kätte.
    Jõelähtmele tänapäevase prügimäe rajamiseks moodustatud ASi Tallinna Prügila nõukogu valis SKP investoriks kevadel. Linnavalitsus kiitis raamlepingu sakslastega põhimõtteliselt heaks, kuid volikogu rahanduskomisjonis tekitasid monopoolsuse- ja kasumisätted vastuseisu.
    SKP on 65 protsendi ASi Tallinna Prügila aktsiate eest nõustunud tasuma 26 miljonit krooni ning lubanud prügilasse, mis algsete kavade kohaselt pidi käiku antama juulis 2001, investeerida 900 miljonit krooni.
    Autor: Henrik Ilves
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.