• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendi vastuseis on enamasti ületatav

    Olenevalt kauba liigist kulub müügimehe põhienergia kas enne pakkumist eeltöö tegemiseks või eitava vastuse andnud kliendi ümberveenmiseks.
    Põhjalik eeltöö on vajalik eelkõige siis, kui kaupa müüakse suhteliselt väikesearvulisele ja oma erialal kompetentsete inimeste grupile. Tõeline müügitöö algab näiteks ajalehe müügimisel alles pärast esimest eitavat reaktsiooni.
    ASi Helvar Merca autokaupade divisjoni juhataja Marve Millendi sõnul võib müügi üldpõhimõtteid igast raamatust vaadata, aga tegelik elu näitab, et kui klienti korralikult ei tunne ja temast aru ei saa, siis on vastuseisu väga raske murda.
    Arvestada tuleb sedagi, et teatud inimesed ei sobi lihtsalt kokku -- esimesest pilgust on näha vastumeelsus. Siis on Millendi hinnangul kõige targem tagasi tõmbuda ja saata kõnelustele keegi teine.
    Üks viga, mida müügitöös sageli tehakse, on see, et ei arvestata teise inimese ajaga. Ei mõelda teiste inimeste töö peale, vaid ainult sellele, et «ma pean saama talle selle asja müüdud».
    ASi ASSA Balt marketingijuhi Maigi Peeduli arvates on parim viis kliendi vastuseisu ületamiseks selle ennetamine. Lukkude hulgimüügiga tegeleva ettevõtte kliendid on edasimüüjad. Et edasimüüjatel oleks mõtet ja soovi ASSA Balti kauba müügiga tegeleda, tuleb Peeduli sõnul tekitada turul piisav nõudlus: «Selleks peab pidevalt tegelema kaubamärgi tutvustamisega, selle omaduste ja eeliste selgitamisega lõpptarbijale.» Lukku ostes ostetakse eelkõige turvalisust ja seetõttu püütakse selgitada lukkude turvalisust määravaid tegureid, et inimesed oskaksid ise neile tähelepanu pöörata.
    Kuigi on selge, mida tuleb teha, ei suuda paljud müügiinimesed ellu rakendada neid teadmisi ja oskusi, mida nad koolitustel on saanud. Kui on teada, et on vaja leida uusi kliente -- miks siis seda ei tehta?
    Vastus on lihtne: õnnestuvad ju alati need asjad, mida meeldib teha. Teistpidi võttes -- asjad, millega tegelemine ei õnnestu nii hästi, kuuluvad kahtlemata ebameeldivate toimingute hulka. Hirm äraütlemise ees on müügimehe suurim vaenlane. On vaja tugevat iseloomu ning enesekontrolli, et üle saada soovist tegeleda meeldivate asjadega. Kaastunne, tolerantsus ning kannatlikkus on küll väärtuslikud iseloomuomadused, kuid müügimees peab ennast läbi suruma ka kinnistest ustest ning vormistama tehingu.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Agris Adamberg: tubakaaktsiisiga saaks tervisekahjusid vähendada
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Wall Street haaras langusega kaasa ka Aasia turu
Aasia aktsiad järgisid neljapäeval Wall Streeti järsku langust: investorid muretsesid kasvava ülemaailmse inflatsiooni, Hiina COVIDi nullpoliitika ja Ukraina sõja pärast järjest enam.
Aasia aktsiad järgisid neljapäeval Wall Streeti järsku langust: investorid muretsesid kasvava ülemaailmse inflatsiooni, Hiina COVIDi nullpoliitika ja Ukraina sõja pärast järjest enam.
Miks just nemad ehk kogu tõde parimatest juhtidest
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Miks just nemad ehk kogu tõde parimatest juhtidest
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Välisinvestorid on Eestiga rohkem rahul, kuid pole kedagi palgata
Nii nagu kohalikel ettevõtjatel, on Eestis tegutsevatel välisinvestoritel küllaltki sarnased mured, kinnitas nende seas tehtud uuring: pole piisavalt töötajaid, kimbutavad kallid elektriarved ning geopoliitiline olukord paneb kukalt kratsima, tarneahelast rääkimata. Eksperdid näevad aga probleemides võimalusi.
Nii nagu kohalikel ettevõtjatel, on Eestis tegutsevatel välisinvestoritel küllaltki sarnased mured, kinnitas nende seas tehtud uuring: pole piisavalt töötajaid, kimbutavad kallid elektriarved ning geopoliitiline olukord paneb kukalt kratsima, tarneahelast rääkimata. Eksperdid näevad aga probleemides võimalusi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.