Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volvo ja Mitsubishi lõid käed

    Tehingu järgi omandab Volvo 5% Mitsubishi Motorsis, mis omab 11% kohalikust turust ja on sellega Jaapani suuruselt neljas autotootja. Mitsubishi omandab omakorda aastaks 2002 5% Volvo aktsiatest.
    Veel teatas Mitsubishi, et ühendab 2001. a lõpuks oma veoautode ja bussitootmise eraldi firmasse, millest Volvo on lubanud osta 20%.
    Volvo tegeleb praegu ka oma rivaali Scania ülevõtmisega ning kolme firma kombinatsioon annab kokku maailma suurima veokite ja busside tootmisega tegeleva grupi.
    Volvo saab tehinguga juurdepääsu Aasia turule, vähendab arenduskulusid ja täiendab oma toodete nimistut kergete ja keskmiste veokitega.
    Kui Volvo müüb aastas 4500 keskmist ja 79 000 raskeveokit, siis Mitsubishi müüb ca 150 000 kergeveokit ja 30 000 keskmist veokit. Sellega edestab grupp DaimlerChryslerit, mis müüs möödunud aastal 220 000 sõidukit.
    «Volvol on õnnestunud teha seda, mida DaimlerChrysler alati on soovinud -- tugevdada positsiooni Aasias. See on põnev piirkond, kus eurooplastel pole head müügivõrku,» ütles Hypovereinsbanki analüütik Georg Stoerzen. Praegu on Volvol tootmisbaasid Indias, Hiinas ja Põhja-Koreas.
    Mitsubishile annab tehing pääsu Euroopa ja Ameerika turgudele ning hädasti vajatud kiire kapitalisüsti. Juulis ulatusid firma võlad enam kui 17,5 miljardile dollarile.
    Analüütikud ei ole kauba suhtes siiski üksmeelel. Kui ühed kiitsid tehingut kui kasulikku mõlemale poolele, siis teised hoiatavad, et Mitsubishi suurimad probleemid jäävad lahendamata. Veokite tootmine on firma kõige tulusam haru, mis samas moodustab vaid 17% kompanii kogukäibest. Leping jätab küsimärgi alla Mitsubishi sõiduautode tootmise, mis valmistas mullu 903 000 autot.
    Volvo puhul veetakse paralleele aastaid tagasi nurjunud Renault' tehinguga, kus skeem oli sarnane praeguse aktsiavahetusega. Väidetavalt peab skeem vähendama ülevõturiski Saksa Volkswageni poolt.
    Mitsubishi on praeguse seisuga viimane Jaapani autotootja, mis taotleb finantseerimise ja firma juhtimise osas abi välismaiselt konkurendilt. Paljude ekspertide arvates on Jaapani pikaleveninud majanduslangus jaotanud riigi autotööstuse kahte leeri -- tugevad ja nõrgad. Esimesse kuuluvad Toyota ja Honda, teise peaaegu kõik ülejäänud.
    Viimaste aastate jooksul on USA Ford Motor Co suurendanud osalust Mazda Motors Corp-is. Sel aastal ostis Prantsuse Renault 37% osaluse Nissan Motor Co-s.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.