Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mitte kiiresti, vaid hästi

    Euroopa Liidu esimesse laienemisringi arvatud riigid -- T?ehhi, Ungari, Poola, Sloveenia, Küpros ja Eesti -- tahavad kiirendada liitumisläbirääkimisi ja taotlevad ühispöördumises Euroopa Komisjoni juhile Romano Prodile uute liikmete vastuvõtmise tähtaja kindlaksmääramist.
    Äripäev arvab, et Eesti ei pea ELi liikmeks pürgides asetama rõhku liitumise kiirusele, vaid kõneluste tulemuse kvaliteedile -- leppima kokku Eestile võimalikult soodsad liitumistingimused.
    Mida rohkem me kõnelusi tagant kiirustame, seda enam tuleb minna kompromisside teed ja lõpptulemus võib olla soovitust kesisem. Teisalt -- mida kiiremini sinine kollaste tähtedega kattevari Eesti kohale jõuab, seda turvalisemalt tunneme end suure idanaabri kõrval.
    Kui poliitiliselt on kõik selge, siis majanduspoolelt ELiga kiire liitumise plusse ja miinuseid vaagides on esiotsa raske öelda, kumb kumma üles kaalub.
    Kiirustada tahaks eeskätt uue suure rikka turu pärast, mis avaneb meile niipea, kui oleme ELi liige. See tähendab paremaid ekspordivõimalusi Eesti ettevõtjale, siit on sammu kaugusel tootmise laiendamine ja uute töökohtade loomine. Kvoodid kaupadele ja loendamatul hulgal normatiive, mille möödapääsmatu täitmine läheb kulukaks, taandavad plussid nulliks. Samal ajal on veel suurem turg idas, kus kaupade liikumist ei takista karmid nõuded, pigem sealpoolne poliitiline väiklus ja aeg-ajalt üles kerkivad majandusraskused.
    Plusspoolele on panna ühisraha euro kasutuselevõtt, mis lihtsustab oluliselt äritegevust, miinuspoolele aga tollid kolmandatele riikidele.
    ELi liikmestaatus lisab ühe argumendi välisinvestorile, miks panna oma raha Eestis teenima. Kuid näiteks Autoliv ostis poole Normast hoopis idaturu läheduse tõttu.
    Prognoositakse kinnisvarahindade tõusu, turistide voolu Eestisse. EU citizen tõstab kindlasti eestimaalase enesehinnangut, eelkõige siis, kui ta astub näiteks lennujaamas üle sõsarliikmesriigi piiri mööda «rohelist» koridori. Turiste tuleb läänest mõni aeg pärast liitumist praegusest kindlasti rohkem -- tullakse uusasukat uudistama. Neile, kes jäävad ELi piiridest väljapoole, peame aga Eestisse pääsemiseks hakkama tegema senisest enam takistusi.
    ELi liikmestaatus ei tee meid maailma silmis tuntumaks, kui oleme täna. Liikmekspürgimine annab rohkem põhjust meist rääkida.
    Kui oleme juba ELis, on meil hoopis raskem endale tähelepanu tõmmata -- ELi liikmena ei saa me ette võtta selliseid hulljulgeid trikke, nagu seda on näiteks ettevõtte tulumaksuvabastus.
    Selles, et plussid miinused üles kaaluksid, on otsustav osa meie läbirääkijatel ELiga --kokku saab leppida üldiste mängureeglite tunnustamises ja täitmises. Kuid kõike seda, mida Euroopa soovitab, ei pea Eesti võtma kui kohustust. Kiirustades võib nii mõnigi rõhuasetus paigast nihkuda.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.