13 oktoober 1999

Internet aitab ettevõtjal raha teenida

MicroLinki prognooside kohaselt kasutab järgmise aasta lõpus internetti vähemalt viiel päeval nädalas kuni 150 000 inimest ehk ca 10 protsenti Eesti rahvastikust.

Äripäev soovitab ettevõtjatel hakata suuremat tähelepanu pöörama interneti pakutavatele võimalustele.

Kui firma tahab olla tulevikus edukas, siis sõltumata oma suurusest peab ta võimalikult kiiresti looma firmat tutvustava internetilehekülje. See on tõhus võimalus oma kauba või teenuse pakkumiseks ja klientide leidmiseks.

Seejuures on oluline, et veebileheküljel olevat infot pidevalt uuendatakse. Paljude Eesti firmade internetilehe-küljed on pärast koostamist unustatud, vanast infost pole lugejal vähimatki kasu.

Eeskätt on internetist tulu, et oma kaupa või teenust pakkuda välisturule. Võrgu kaudu on seda võimalik teha palju odavamalt kui kohaliku müügimehe, messikülastuse või müügiesinduse kaudu. Nii leidis kinnisvaraärimees Hillar Viks oma turismitalule ostja Jaapanist.

Lõuna-Eestis tegutsev Kiidi turismitalu ja reisifirma Albion Reisid leiavad pooled oma klientidest arvutivõrgu vahendusel. Palkmajade tootjad asutasid aga kevadel Eesti esimese interneti turundusorganisatsiooni, et nii üheskoos leida oma toodetele üle maailma uusi kliente.

Konservatiivsemad lugejad väidavad, et maja ostmise otsust ei tehta internetis oleva info põhjal. Klient soovib maja näha, enne kui nõustub ostusumma üle kandma. Arvutivõrgu kaudu kauba müümisel kaob emotsionaalsus. Klient ei tunne lõhna, ei saa kaupa katsuda. Interneti kasutajate arv kasvab küll kiiresti, kuid sama kiirelt ei vähene nende inimeste arv, kes loobuvad poeskäimise harjumusest.

Virtuaalse ostukeskuse konkurentsivõimet vähendab tõsiasi, et klienti on raske tuvastada ning krediitkaardi abil maksmine ei ole internetikaubamajas veel piisavalt turvaline. Neid probleeme aitab aga lahendada elektroonilise allkirja kasutuselevõtt.

Tõsine miinus on interneti kaudu tellitud kauba kättetoimetamine. Mugav on küll internetikaubamajast osta näiteks raamat, aga lugema saad hakata alles paari nädala pärast. Sedagi mõnikord alles pärast postkontori külastamist, mis võib sinu kodust asuda kaugemal kui raamatupood.

Ettevõtjale on internet kanal, mille abil teavitada kliente enda olemasolust ja pakutavatest teenustest. Kuna internetikasutajate arv kasvab kiiresti, siis suureneb nende inimeste arv, kes esmase info mõne kauba, teenuse või firma kohta ammutavad arvuti vahendusel ja valivad internetist välja firmad, mida külastada.

Hetkel kuum