Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Omega on kui loodud Eesti teele

    Uuenduskuuri läbinud Opel Omega on raske kere, pika teljevahe ja uue 2,2-liitrise mootoriga kui Eesti teede jaoks loodud -- ebatasasusi ja maanteemüra pole temaga sõites peaaegu tundagi.
    Opeli tootjad on teinud Omega juures üle 3000 muudatuse, pakkudes tema näol tõsist konkurentsi isegi E-klassi Mercedesele, 5-seeria BMW-le ja Audi A 6-le. Hinnalt jääb ta neile aga oluliselt alla, olles üks odavamaid oma klassi autosid.
    Väliselt pole uuendused siiski väga suured. Eelkäijaga võrreldes on tal veidi klassikalisem ninaosa ning esile tõusva kroomitud iluvõrega meenutab ta mõneti Mercedest. Tagumine osa erineb peaasjalikult vaid kandilisemate tulede poolest.
    Kandilisemaks on muutunud ka auto sisemus, seda nii armatuuri kui ka uste disainis. Laegaste abil on suurendatud masina praktilist külge, kuid näiteks uste käepidemete ärajätmine tundub üsna mõttetu samm. Ukse kinnitõmbamiseks mõeldud süvendist kipuvad näpud välja libisema ja nende kasutamine pole nii mugav, kui oleks pihku haarata käepide.
    Linnasõidul ei tekita uus Omega erilisi tundeid, väikeautolikku erksust oleks suurelt ja kohmakalt masinalt ka liiga palju tahta. Seevastu Eesti ebatasastele maanteedele sobib Omega kui rusikas silmaauku. Pikk teljevahe ja raske kere tagavad pehme ja sujuva sõidu mistahes kiirusel, samuti on suudetud viia miinimumi lähedale salongi kostuv müra.
    Eriti õnnestunuks tuleb arvata Omega roolimehhanism -- koha peal võib rooli keerata ühe näpuga, suurtel kiirustel seisab see aga paigal nagu naelutatud.
    Midagi pole ette heita ka uhiuue 2,2-liitrise mootori kiirendusele. Paigalt startides saavutab masin sajakilomeetrise tunnikiiruse täpselt 11 sekundiga, nagu tehnilistes tingimustes lubatud, ja seda ilma viimast jõuvaru välja pigistamata.
    Pärast kiirenduse-kiiruse katsetusi Piibe maantee lennurajal nõuab 90kilomeetrise tunnikiirusega sõitmine äärmist tagasihoidlikkust ja püsikiirusregulaatori vajalikkus tuleb selle auto juures lausa karjuvalt esile.
    Omega põhivarustus on suhteliselt rikkalik. Isegi kõige lihtsama variandi Base põhivarustusse kuuluvad ABS-pidurid, juhi- ja kaasreisija turvapadi ning külgturvapadjad, elektriline juhiistme kõrguse regulaator, elektriga juhitavad esiakende tõstukid, soojendusega klaasipesuri düüsid, elektrooniline kliimakontroll jne. Uuendusena on Omega põhivarustuses aktiivsed peatoed, mis liiguvad tagant otsasõidu korral ettepoole, vähendades nõnda kaelalüli nihestuse ohtu.
    Lai on ka Omega mootorivalik. Saadaval on kuus jõuallikat, neist neli bensiini- ja kaks diislikütusel töötavat.
    Praegu võtavad müüjad vastu tellimusi, esimesed ostjad peaksid uue Omega võtmed kätte saama selle kuu lõpus.
    Oleme kasutanud Opel Omegat juba alates 1993. aastast alates ja me pole oma valikus veel kordagi pidanud kahetsema. Mis puutub Omega 2000sse, siis olen ka selle masinaga tutvunud ja juba tulevast kevadest võib neid näha Tulika sildi all ringi sõitmas. Kliendile on uue masina puhul hea, et tal on põhivarustuses konditsioneer, vähem oluline ei ole ka turvalisus. Kui on olemas neli turvapatja ja aktiivsed peatoed, siis on see suur pluss. Samuti on uus 2,2-liitrine mootor linnasõidul parem, kuid samas ei ole tema kütusekulu oluliselt suurem. Ainus miinus, mida ta kaasa võib tuua, on see, et kõikvõimalike uute lisaseadmetega kaasneb ka hulk lisanuppe, mis ei ole just kõige tugevamast materjalist.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.