Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kes kellega käib reklaamimaailmas

    Meediaagentuuridel ja reklaamibüroodel on kujunenud paljude klientidega püsivad suhted, samas aeg-ajalt koostööpartnereid ka vahetatakse.
    Suurettevõtted, nagu näiteks Eesti Telefon ja Hansapank, kasutavad mitme reklaamibüroo ja meediaagentuuri teenust.
    Tabelis on ülevaade Sõltumatu Meediaagentuuride Assotsiatsiooni liikmete klientidest ja partneritest. Aasta tagasi asutatud liitu kuuluvad kaheksa agentuuri on Eesti suuremad ja tuntumad, kelle kaudu liigutatakse valdavat osa reklaamituru rahast.
    Sõltumatu Meediaagentuuride Assotsiatsiooni saab kuuluda see ettevõte, kes on iseseisev sõltumatu täisteenuse osutamise põhimõttel tegutsev meediaagentuur; ei oma meediakanalit ega kuulu meediakanalile; omab esindust vähemalt kahes Balti riigis; on olnud turul vähemalt ühe aasta.
    Assotsiatsiooni liikmetest oli eelmisel aastal suurim meediakäive Media Housil, üle 70 mln kr, talle järgnes Mediapool 54 mln krooniga ja Via Media 49 mln krooniga. Meediakäive tähendab, et ei ole arvestatud meediagentuuride muudest tegevustest tingitud raharinglust, näiteks meediauuringute analüüse.
    Meediaagentuuride liidu eesmärgid on arendada ja toetada kõiki progressiivseid suundumusi Eesti meediaturul. Samuti on liidu ülesanne teha koostööd kõikide Eesti meediakanalite, -uuringutootjate, -turgu reguleerivate organitega Eesti meediaturu arendamise eesmärgil. Kaardistada Eesti ja Baltimaade meediaagentuurid ning avalikustada assotsieerunud meediagentuuride strateegiline info turu läbipaistvuse tagamiseks. Sõltumatute Meediaagentuuride Assotsiatsioon peab oma ülesandeks ka Eesti ja Baltimaade meediaturu tutvustamist.
    Eesti Telefon on oma reklaamitegevuse jaganud kolme valdkonda: firma korporatiiv-reklaam ning kahe suure tootebrändi, s.o. andmeside ja interneti ning kõneside ja sidelahenduste reklaam.
    Kuivõrd strateegiline turundustegevus on AS Eesti Telefoni peamiste toote- ja teenuste puhul küllalt erinev ja samas valdkonniti suuremahuline, siis on efektiivse reklaamialase tegevuse seisukohalt ettevõtte jaoks olnud parimaks lahenduseks koostöö peamiselt kahe erineva reklaamifirmaga.
    Rääkides ettevõtte erinevatest kommunikatsioonialastest tegevusvaldkondadest on Eesti Telefoni märksõnadeks efektiivsus ning sihtgrupini jõudmise tulemuslikkus. Seetõttu teeme iga konkreetse projekti puhul otsustuse, kas ettevõtte jaoks on otstarbekam võtta reklaamibüroost n.ö. täistellimus, millega kaasneb ka meediavahendus või tegeleda meediavahendusega otselepingu kaudu.
    Üldiseks tendentsiks nii Eesti Telefoni kui ka teiste suurettevõtete puhul on saanud otselepingute sõlmimine, sest ettevõtete PR- ja reklaamiosakonnad teevad ära olulisema osa kommunikatsioonitegevuse strateegilisest ja taktikalisest planeerimisest, esitades reklaami- ja meediavahendusfirmadele tellimusi konkreetsete kampaaniate või projektide läbiviimiseks.
    Hansapanga koostööpartnerid on reklaamiagentuurid Inorek & Grey, Kolm Karu, Kontuur Leo Burnett ja Kala Ruudus ning meediaagentuur Media House.
    Miks kasutame erinevate reklaamibüroode teenuseid? Esiteks seetõttu, et kogemus on näidanud - kunagi ei tohi kõiki mune ühes korvis hoida.
    Turg nõuab meilt tippvormi ja valmisolekut ning seetõttu soovime vältida olukorda, kus ühel ajahetkel agentuur suure koormuse tõttu kinni jookseb.
    Kui on tippaeg, siis on ühel projektijuhil palju asju ohjes hoida ning minu kogemus on näidanud, et ehkki loov pool võib veel meie soovidega sammu pidada, siis projektijuhtimine mitte.
    Vähetähtis pole see, et igal agentuuril on oma tugevad küljed, mis konkreetse sihtrühma hoidmisel kõige paremini väljenduvad.
    Kui turukommunikatsiooni sisu ja vormi tagavad ühtsed reeglid paigas, on mitme partneriga koostöö tulemuslik.
  • Hetkel kuum
Sirle Truuts: loome ettevõtjatele neljanda pensionisamba
Ettevõtjatele tuleks luua neljas pensionisammas ehk ettevõtja pensioni investeerimiskonto, kuhu on võimalik suunata aastas maksuvabalt vähemalt 10% kasumist, kirjutab koolitaja ja mentor Sirle Truuts arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ettevõtjatele tuleks luua neljas pensionisammas ehk ettevõtja pensioni investeerimiskonto, kuhu on võimalik suunata aastas maksuvabalt vähemalt 10% kasumist, kirjutab koolitaja ja mentor Sirle Truuts arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Helsingi IPOdroomil on sama vähe võitjaid kui Tallinnas
Meie alternatiivturgu First North hullutanud IPOdroom kasvatas börsi­ettevõtete arvu Soomegi alternatiiv­turul, kuid investorite õnnetuseks sarnaste tulemustega: vaid vähesed aktsiad on praeguseks plussis.
Meie alternatiivturgu First North hullutanud IPOdroom kasvatas börsi­ettevõtete arvu Soomegi alternatiiv­turul, kuid investorite õnnetuseks sarnaste tulemustega: vaid vähesed aktsiad on praeguseks plussis.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Vene autotootja jäi värvidega hätta
Venemaal saab Ladasid praegu kolme karva – valge, musta ja tumerohelisena, põhjuseks värvipuudus.
Venemaal saab Ladasid praegu kolme karva – valge, musta ja tumerohelisena, põhjuseks värvipuudus.

Olulisemad uudised

Terav makronädal toob kolme suure keskpanga uued otsused
Algaval nädalal teatavad kolm suurt keskpanka uued intressimäärade otsused, kusjuures eriti huvitavad on Euroopa Keskpanga sõnumid. Lisaks oodatakse uuel nädalal alati kõnekat USA töötururaportit.
Algaval nädalal teatavad kolm suurt keskpanka uued intressimäärade otsused, kusjuures eriti huvitavad on Euroopa Keskpanga sõnumid. Lisaks oodatakse uuel nädalal alati kõnekat USA töötururaportit.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.