Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kes kellega käib reklaamimaailmas

    Meediaagentuuridel ja reklaamibüroodel on kujunenud paljude klientidega püsivad suhted, samas aeg-ajalt koostööpartnereid ka vahetatakse.
    Suurettevõtted, nagu näiteks Eesti Telefon ja Hansapank, kasutavad mitme reklaamibüroo ja meediaagentuuri teenust.
    Tabelis on ülevaade Sõltumatu Meediaagentuuride Assotsiatsiooni liikmete klientidest ja partneritest. Aasta tagasi asutatud liitu kuuluvad kaheksa agentuuri on Eesti suuremad ja tuntumad, kelle kaudu liigutatakse valdavat osa reklaamituru rahast.
    Sõltumatu Meediaagentuuride Assotsiatsiooni saab kuuluda see ettevõte, kes on iseseisev sõltumatu täisteenuse osutamise põhimõttel tegutsev meediaagentuur; ei oma meediakanalit ega kuulu meediakanalile; omab esindust vähemalt kahes Balti riigis; on olnud turul vähemalt ühe aasta.
    Assotsiatsiooni liikmetest oli eelmisel aastal suurim meediakäive Media Housil, üle 70 mln kr, talle järgnes Mediapool 54 mln krooniga ja Via Media 49 mln krooniga. Meediakäive tähendab, et ei ole arvestatud meediagentuuride muudest tegevustest tingitud raharinglust, näiteks meediauuringute analüüse.
    Meediaagentuuride liidu eesmärgid on arendada ja toetada kõiki progressiivseid suundumusi Eesti meediaturul. Samuti on liidu ülesanne teha koostööd kõikide Eesti meediakanalite, -uuringutootjate, -turgu reguleerivate organitega Eesti meediaturu arendamise eesmärgil. Kaardistada Eesti ja Baltimaade meediaagentuurid ning avalikustada assotsieerunud meediagentuuride strateegiline info turu läbipaistvuse tagamiseks. Sõltumatute Meediaagentuuride Assotsiatsioon peab oma ülesandeks ka Eesti ja Baltimaade meediaturu tutvustamist.
    Eesti Telefon on oma reklaamitegevuse jaganud kolme valdkonda: firma korporatiiv-reklaam ning kahe suure tootebrändi, s.o. andmeside ja interneti ning kõneside ja sidelahenduste reklaam.
    Kuivõrd strateegiline turundustegevus on AS Eesti Telefoni peamiste toote- ja teenuste puhul küllalt erinev ja samas valdkonniti suuremahuline, siis on efektiivse reklaamialase tegevuse seisukohalt ettevõtte jaoks olnud parimaks lahenduseks koostöö peamiselt kahe erineva reklaamifirmaga.
    Rääkides ettevõtte erinevatest kommunikatsioonialastest tegevusvaldkondadest on Eesti Telefoni märksõnadeks efektiivsus ning sihtgrupini jõudmise tulemuslikkus. Seetõttu teeme iga konkreetse projekti puhul otsustuse, kas ettevõtte jaoks on otstarbekam võtta reklaamibüroost n.ö. täistellimus, millega kaasneb ka meediavahendus või tegeleda meediavahendusega otselepingu kaudu.
    Üldiseks tendentsiks nii Eesti Telefoni kui ka teiste suurettevõtete puhul on saanud otselepingute sõlmimine, sest ettevõtete PR- ja reklaamiosakonnad teevad ära olulisema osa kommunikatsioonitegevuse strateegilisest ja taktikalisest planeerimisest, esitades reklaami- ja meediavahendusfirmadele tellimusi konkreetsete kampaaniate või projektide läbiviimiseks.
    Hansapanga koostööpartnerid on reklaamiagentuurid Inorek & Grey, Kolm Karu, Kontuur Leo Burnett ja Kala Ruudus ning meediaagentuur Media House.
    Miks kasutame erinevate reklaamibüroode teenuseid? Esiteks seetõttu, et kogemus on näidanud - kunagi ei tohi kõiki mune ühes korvis hoida.
    Turg nõuab meilt tippvormi ja valmisolekut ning seetõttu soovime vältida olukorda, kus ühel ajahetkel agentuur suure koormuse tõttu kinni jookseb.
    Kui on tippaeg, siis on ühel projektijuhil palju asju ohjes hoida ning minu kogemus on näidanud, et ehkki loov pool võib veel meie soovidega sammu pidada, siis projektijuhtimine mitte.
    Vähetähtis pole see, et igal agentuuril on oma tugevad küljed, mis konkreetse sihtrühma hoidmisel kõige paremini väljenduvad.
    Kui turukommunikatsiooni sisu ja vormi tagavad ühtsed reeglid paigas, on mitme partneriga koostöö tulemuslik.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.