• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tulevikuveok hoiab kokku õhutakistuse abil

    Scania uut liiki veoauto õhutakistus on viidud sõiduautodega võrdsele tasemele, vähendades selle abil nii kütusekulu kui ka heitgaaside hulka.
    Sõitjateruumist ulatub ettepoole väike autonina, mis aitab muuta õhuvoolu auto esiosas tunduvalt sujuvamaks. Lisaks õhutakistuse vähendamisele vähendab autonina pikikokkupõrkel tekkivaid jõude.
    Veoki alaosa kaitsevad aerodünaamilise kujuga küljepaneelid. Vahekohtadeta küljepaneelid parandavad muu hulgas liiklusohutust, välistades küljekokkupõrkes auto või inimese kiilumise autorataste vahele.
    Nii veoauto kui haagis on stabiilsuse tõstmiseks varustatud spetsiaalsete juhikutega, mis kiirel sõidul suurendavad veoki üldpikkust ja muudavad õhuvoolu veduki tagaosas sujuvamaks. Tuulekanalis tehtud katsed näitasid, et juba ainuüksi haagisele kinnitatud juhik vähendab kogu veoki õhutakistust rohkem kui 10%. See võrdub kütusekokkuhoiuga, mida mootori arendustööga saab saavutada alles kümne aastaga.
    Veoauto ja haagise vahele kinnitatud elastsed katted on konstrueeritud nii, et nad moodustavad sujuva ülemineku ja vähendavad kabiini ja haagise vahelist tuuletakistust.
    Võrreldes Euroopa maanteevedudes üldlevinud veoautodega, mille poolhaagise kandevõime on 40 tonni ja millel on 5 silda, on uut liiki veoautol kuni 50% suurem veoseruum. Uut tüüpi kaheksa sillaga veoauto tehniline täismass on 64 tonni. Sellisete uudsete materjalide nagu alumiiniumi ja kõrgtugeva terase kasutamisega saab veduki tühimassi veelgi vähendada. See võimaldaks tõsta veoauto potentsiaalset kandevõimet rohkem kui 50%.
    Kuna veoauto kandevõimet või transporditava kauba mahtu on võimalik tõsta 50%, saab vähendada olemasolevate poolhaagistega veoautode arvu kuni kolmandiku võrra.
    Scania peab esitletud mudelit 2010. aasta veokiks.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Hiina kehv majanduskasv pani Aasia turud langema
Hiina ja Hongkongi aktsiaturud on esmaspäeval langemas, sest Hiina majanduskasv oli kolmandas kvartalis oodatust aeglasem. See survestas kogu Aasia aktsiaturge, vahendab Reuters.
Hiina ja Hongkongi aktsiaturud on esmaspäeval langemas, sest Hiina majanduskasv oli kolmandas kvartalis oodatust aeglasem. See survestas kogu Aasia aktsiaturge, vahendab Reuters.
Keskerakonna valimisöine galerii: absoluutne enamus libises käest
Keskerakond oli südaöise seisuga absoluutset enamust Tallinna 79-liikmelises volikogus kaotamas, ehkki Mihhail Kõlvart tegi isikliku rekordi 27737 häälega.
Keskerakond oli südaöise seisuga absoluutset enamust Tallinna 79-liikmelises volikogus kaotamas, ehkki Mihhail Kõlvart tegi isikliku rekordi 27737 häälega.
Puidutööstuse TOP: nõudluse metsik tõus tekitas ka tootjatele probleeme Reastatud 112 edukaimat firmat!
Puidutööstuse TOPi võitja, Pärnumaal teguseva Ecobirch AS juhataja Gert Rahneli sõnul tekitas tooraine suur nõudluse kasv paljudele puitmaterjalide tootjatele raskusi. Ecobirch sai nõudluse järsu kasvuga hästi hakkama, märkis Rahnel.
Puidutööstuse TOPi võitja, Pärnumaal teguseva Ecobirch AS juhataja Gert Rahneli sõnul tekitas tooraine suur nõudluse kasv paljudele puitmaterjalide tootjatele raskusi. Ecobirch sai nõudluse järsu kasvuga hästi hakkama, märkis Rahnel.