Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tulevikuveok hoiab kokku õhutakistuse abil
Scania uut liiki veoauto õhutakistus on viidud sõiduautodega võrdsele tasemele, vähendades selle abil nii kütusekulu kui ka heitgaaside hulka.
Sõitjateruumist ulatub ettepoole väike autonina, mis aitab muuta õhuvoolu auto esiosas tunduvalt sujuvamaks. Lisaks õhutakistuse vähendamisele vähendab autonina pikikokkupõrkel tekkivaid jõude.
Veoki alaosa kaitsevad aerodünaamilise kujuga küljepaneelid. Vahekohtadeta küljepaneelid parandavad muu hulgas liiklusohutust, välistades küljekokkupõrkes auto või inimese kiilumise autorataste vahele.
Nii veoauto kui haagis on stabiilsuse tõstmiseks varustatud spetsiaalsete juhikutega, mis kiirel sõidul suurendavad veoki üldpikkust ja muudavad õhuvoolu veduki tagaosas sujuvamaks. Tuulekanalis tehtud katsed näitasid, et juba ainuüksi haagisele kinnitatud juhik vähendab kogu veoki õhutakistust rohkem kui 10%. See võrdub kütusekokkuhoiuga, mida mootori arendustööga saab saavutada alles kümne aastaga.
Veoauto ja haagise vahele kinnitatud elastsed katted on konstrueeritud nii, et nad moodustavad sujuva ülemineku ja vähendavad kabiini ja haagise vahelist tuuletakistust.
Võrreldes Euroopa maanteevedudes üldlevinud veoautodega, mille poolhaagise kandevõime on 40 tonni ja millel on 5 silda, on uut liiki veoautol kuni 50% suurem veoseruum. Uut tüüpi kaheksa sillaga veoauto tehniline täismass on 64 tonni. Sellisete uudsete materjalide nagu alumiiniumi ja kõrgtugeva terase kasutamisega saab veduki tühimassi veelgi vähendada. See võimaldaks tõsta veoauto potentsiaalset kandevõimet rohkem kui 50%.
Kuna veoauto kandevõimet või transporditava kauba mahtu on võimalik tõsta 50%, saab vähendada olemasolevate poolhaagistega veoautode arvu kuni kolmandiku võrra.
Scania peab esitletud mudelit 2010. aasta veokiks.
Autor: ÄP