Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soomlasi huvitab raudteevedu läbi Eesti

    Soome firma West-East Railway Services lõpetab investorite kokkupanemist uuringuks, mille eesmärk on välja selgitada põhja-lõunasuunalise kaubatee transpordikiirust ja maksumust, ütles ettevõtte juht Pekka Haavisto.
    Soome ettevõtjad vajavad Haavisto sõnul lõunasuunalist kaubateed, sest Soome kaup pole võrreldes Rootsi kaubaga transporditingimuste ja maksumuse tõttu Euroopa Liidu turgudel konkurentsivõimeline.
    Kui Stockholmist Pariisi on kaup rongiga teel kaheksa tundi, siis peamiselt meritsi veetavad Soome tooted jõuavad samasse sihtkohta 48 tunniga, iseloomustas Haavisto. Soome kaupade transport maksab peamiste konkurentidega võrreldes ligi kolm korda rohkem, lisas ta.
    Soome ettevõtetest on Eesti kaudu kaubavedamise vastu ilmutanud huvi näiteks Soome ettevõte Metsä-Serla OY.
    Tallinna--Mõisaküla raudteeliini haldava ASi Edelaraudtee juhatuse esimees Jüri Kuusik ütles, et põhja-lõunasuunalise kaubatee rajamist takistab praegu raudtee piiripunkti puudumine Mõisakülas ja Paldiski--Tallinna raudteeliini kuulumine ASile Eesti Raudtee.
    «Paldiski liin tuleks erastamise käigus üle anda Edelaraudteele, et uutel omanikel oleks võimalik sellesse investeerida,» lausus Kuusik. «Praegu kardab Eesti Raudtee transiitvedude puhul konkurentsi, mis segab uue kaubatee avamist.»
    Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch ütles, et tema ei usu uue kaubatee perspektiivi ega näe vajadust ettevõtte vara üleandmiseks Edelaraudteele.
    «Olen 90 protsendi ulatuses veendunud, et põhjast ei tule kunagi arvestatavat transiidimahtu,» sõnas Juchnewitsch. «Selleks tuleb kaubavedu meremeestelt üle lüüa, millesse ma ei usu.»
    Juchnewitsch lausus, et kui uue kaubakoridori idee autorid suudaksid garanteerida ligi miljonitonnise veomahu aastas praeguse 100 000 tonni asemel, võiks uue raudteeliini avamist kaaluda ka ilma vara Edelaraudteele üle andmata.
    Peaminister Mart Laar lubas hiljuti võtta raudtee piiripunkti avamise Mõisakülas järgmise aasta riiklike investeeringute kavasse. See nõuab ühtlasi ka Eesti-Läti piirilepingu muutmist. Välisministeeriumid peavad nootide tasemel kokku leppima uue raudtee piiriületuskoha avamises.
    Teede- ja sideministri nõunik Andrus Villem ütles, et riigi tasandil pole põhja-lõunasuunalise kaubatee rajamisega seni piisavalt tegeletud. «Ammu oleks selleks aeg,» lausus ta.
  • Hetkel kuum
Andi Pleskovski: tänavuse aasta hea ja halb stsenaarium büroopindade turul
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
USA tugev tööjõuturg pani aktsiaturud langema
Ühendriikide tööjõuturu ootamatult hea seis koos poole sajandi madalaima töötusega ehmatas täna aktsiaturud langema.
Ühendriikide tööjõuturu ootamatult hea seis koos poole sajandi madalaima töötusega ehmatas täna aktsiaturud langema.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Rootsit tabanud pankrotilaine räsib enim ehitust
Rootsi pankrottide arv tõusis jaanuaris vähemalt kümne aasta suurimaks, pankrotistujatest viiendik on ehitusettevõtted, kirjutab Bloomberg.
Rootsi pankrottide arv tõusis jaanuaris vähemalt kümne aasta suurimaks, pankrotistujatest viiendik on ehitusettevõtted, kirjutab Bloomberg.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.