Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soomlasi huvitab raudteevedu läbi Eesti

    Soome firma West-East Railway Services lõpetab investorite kokkupanemist uuringuks, mille eesmärk on välja selgitada põhja-lõunasuunalise kaubatee transpordikiirust ja maksumust, ütles ettevõtte juht Pekka Haavisto.
    Soome ettevõtjad vajavad Haavisto sõnul lõunasuunalist kaubateed, sest Soome kaup pole võrreldes Rootsi kaubaga transporditingimuste ja maksumuse tõttu Euroopa Liidu turgudel konkurentsivõimeline.
    Kui Stockholmist Pariisi on kaup rongiga teel kaheksa tundi, siis peamiselt meritsi veetavad Soome tooted jõuavad samasse sihtkohta 48 tunniga, iseloomustas Haavisto. Soome kaupade transport maksab peamiste konkurentidega võrreldes ligi kolm korda rohkem, lisas ta.
    Soome ettevõtetest on Eesti kaudu kaubavedamise vastu ilmutanud huvi näiteks Soome ettevõte Metsä-Serla OY.
    Tallinna--Mõisaküla raudteeliini haldava ASi Edelaraudtee juhatuse esimees Jüri Kuusik ütles, et põhja-lõunasuunalise kaubatee rajamist takistab praegu raudtee piiripunkti puudumine Mõisakülas ja Paldiski--Tallinna raudteeliini kuulumine ASile Eesti Raudtee.
    «Paldiski liin tuleks erastamise käigus üle anda Edelaraudteele, et uutel omanikel oleks võimalik sellesse investeerida,» lausus Kuusik. «Praegu kardab Eesti Raudtee transiitvedude puhul konkurentsi, mis segab uue kaubatee avamist.»
    Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch ütles, et tema ei usu uue kaubatee perspektiivi ega näe vajadust ettevõtte vara üleandmiseks Edelaraudteele.
    «Olen 90 protsendi ulatuses veendunud, et põhjast ei tule kunagi arvestatavat transiidimahtu,» sõnas Juchnewitsch. «Selleks tuleb kaubavedu meremeestelt üle lüüa, millesse ma ei usu.»
    Juchnewitsch lausus, et kui uue kaubakoridori idee autorid suudaksid garanteerida ligi miljonitonnise veomahu aastas praeguse 100 000 tonni asemel, võiks uue raudteeliini avamist kaaluda ka ilma vara Edelaraudteele üle andmata.
    Peaminister Mart Laar lubas hiljuti võtta raudtee piiripunkti avamise Mõisakülas järgmise aasta riiklike investeeringute kavasse. See nõuab ühtlasi ka Eesti-Läti piirilepingu muutmist. Välisministeeriumid peavad nootide tasemel kokku leppima uue raudtee piiriületuskoha avamises.
    Teede- ja sideministri nõunik Andrus Villem ütles, et riigi tasandil pole põhja-lõunasuunalise kaubatee rajamisega seni piisavalt tegeletud. «Ammu oleks selleks aeg,» lausus ta.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.