Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nissan põhjalikule kõhnumiskuurile

    Viimasest seitsmest aastast kuus kahjumiga lõpetanud Nissan, mille õlul on 13,3 miljardi dollari eest võlgu, kavatseb koondada 21 000 töötajat (14%) ning sulgeda viis tehast. Eriti Jaapani ärikultuuris, kus inimeste vallandamise traditsioon peaaegu puudub, on sellised sammud tavatult rängad.
    Nissani peadirektori Yoshikazu Hanawa sõnul pole firmale alternatiivset lahendust. «Et kompanii ellu jääks, tuleb meil nii talitada,» ütles ta.
    Põhjapanevad muudatused Nissanis tulevad vaid seitse kuud pärast seda, kui Prantsuse autotootja Renault ostis 36,8 protsenti oma Jaapani rivaali aktsiatest ja nimetas firma tegevjuhiks esimese mitte Jaapanist pärit juhi.
    Restruktureerimisplaani autor Carlos Ghosn -- Renault's tuntud hüüdnime «le cost killer» järgi -- lubab firma aastaks 2002 jälle kasumisse viia.
    Selleks tahab Ghosn Nissani tootmisvõimsust 30% võrra vähendada ja toota edaspidi aastas 1,65 miljonit sõidukit. Kui Jaapanis on praegu rakendatud vaid 53% tootmisvõimsustest, siis kavandatavate tehaste sulgemise järel peaks see protsent tõusma 82-le. Ning kui praegu toodab firma oma mudeleid 24 eri põhjal, siis aastaks 2004 jääb käiku vaid 12 põhja. Firma varustajate ringi on aga plaanis aastaks 2002 vähendada praeguselt 1150 firmalt 600-le, mis Jaapanis tähendab iga kümnenda Nissani varustusfirma kadumist.
    Euroopa tehaseid kulukärped ei puuduta, sest need tehased on Jaapani omadest efektiivsemad.
    Jaapanis teatakse hästi, millistesse raskustesse Carlos Ghosn sattus, kui Renault mõni aasta tagasi tahtis sulgeda üht oma Belgia tehast. Samas arvatakse, et Jaapanis firmal töötajate koondamise ja tehaste sulgemisega sarnaseid probleeme ei tule. Pigem pannakse proovile juhtkonna lubadused taastada Nissan oma endises hiilguses.
    «Meil tuleb vabastada ressursid, et suunata need firma põhitegevusse ehk autotootmisesse,» ütles Carlos Ghosn. «Eesmärk on, et Nissan kasvaks, mitte ei kuivaks kokku,» jätkas ta.
    Renault' ja Nissani koostöö on kasulik mõlemale poole, kellest kumbki pole üksi piisavalt suur, et rahvusvahelises konkurentsis vastu pidada. Analüütikute sõnul on kümne aasta pärast turul alles umbes kümme autotootjat.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Kiviõli tragöödia: ärme ehita endale järgmist utoopiat
Ühiskondlik-poliitilistel põhjustel sündinud monofunktsionaalsete asulate saatus vaba turumajanduse tingimustes kipub olema nukker ning riik ei tohi seda veel nukramaks teha, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ühiskondlik-poliitilistel põhjustel sündinud monofunktsionaalsete asulate saatus vaba turumajanduse tingimustes kipub olema nukker ning riik ei tohi seda veel nukramaks teha, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Indrek Kasela astub tagasi, juhatus jätkab kahe liikmega
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.