• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saab saabus tehasest tõelise lennukina

    Ehkki Saabi automudelid on välja kasvanud lennukitehasest, on nad jäänud siiski autodeks, hiljuti tootmisse läinud erimudelid 9-5 Aero ja 9-3 Viggen hakkavad aga nii oma nime kui võimsuse tõttu vägisi lennukeid meenutama.
    Uusi 230hobujõulise turbomootoriga Saabe valmistatakse nii 9-3 kui 9-5 baasil ning vaid eritellimusel. Eestlastel võtab nende kättesaamine aega 5--8 nädalat ning kui rahakott kannatab väljaminekut, mille suurus kõigub 600 000 kuni 700 000 krooni vahel, siis tasub ootamine vaeva. Auto kapoti all pulbitsevat võimsust on raske kirjeldada.
    Automaatkäigukastiga 9-5 Aero on veidi tagasihoidlikum liikleja. Sedaankerega autol on 8,2sekundiline kiirendus paigalt 100 kilomeetrini tunnis küll igati väärt tulemus, kuid manuaalkäigukastiga liigikaaslane ajab sama asja korda 6,9 sekundiga. Tänu ühtlasele ja madalale toodud pöördemomendile (350 Nm 1900--4000 pöörde juures minutis) kisub isegi viienda käiguga sõites selja istmesse ning 80kilomeetriselt tunnikiiruselt võtab 120-ni jõudmine aega vaid 8,9 sekundit.
    Mõistagi teeb 240kilomeetrine maksimaalne tunnikiirus lubatud 90ga sõidu üsnagi vaevaliseks. Piisab vaid hetkeks end unustada, kui kiirus on kasvanud 160ni ja tagavaatepeeglist hakkavad paistma sini-punased vilkurid.
    Aeroga sõitmine on täielik nauding. Lisaks võimsale mootorile on täiuslik ka kogu ülejäänud auto, nagu iseloomulik mudelile 9-5. Baasvarustusse kuulub kliimaseade, püsikiiruse regulaator, pardakompuuter, rääkimata kõikvõimalikest elektriajamitest. Saabile omane hea heliisolatsioon hoiab tagasi nii mootori kui maanteemüra isegi universaalkerega variandi puhul.
    Veidi pisem Saab 9-3 Viggen on hoopis isesorti masin. Mugavusklassi vahe 9-5 mudeliga on nagu tavamudelitel, hinnavahet aga pole või on veel kallim. Seevastu on ta oma kergema kerega veelgi sportlikum, mistõttu ei paigaldata talle isegi automaatkäigukasti. Fanaatilisele kiirusearmastajale on Viggen tõeline maiuspala. Seda mõistagi juhul, kui rahakott kannatab.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tegelikult oleme me eriolukorras – käitugem siis vastavalt
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Reklaamimüügi TOPi võitja: olime valmis suuremaks kukkumiseks
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Fotod: varju hoidnud ERIALi niiditõmbajad astusid kohtu ette
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.