Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saab saabus tehasest tõelise lennukina

    Ehkki Saabi automudelid on välja kasvanud lennukitehasest, on nad jäänud siiski autodeks, hiljuti tootmisse läinud erimudelid 9-5 Aero ja 9-3 Viggen hakkavad aga nii oma nime kui võimsuse tõttu vägisi lennukeid meenutama.
    Uusi 230hobujõulise turbomootoriga Saabe valmistatakse nii 9-3 kui 9-5 baasil ning vaid eritellimusel. Eestlastel võtab nende kättesaamine aega 5--8 nädalat ning kui rahakott kannatab väljaminekut, mille suurus kõigub 600 000 kuni 700 000 krooni vahel, siis tasub ootamine vaeva. Auto kapoti all pulbitsevat võimsust on raske kirjeldada.
    Automaatkäigukastiga 9-5 Aero on veidi tagasihoidlikum liikleja. Sedaankerega autol on 8,2sekundiline kiirendus paigalt 100 kilomeetrini tunnis küll igati väärt tulemus, kuid manuaalkäigukastiga liigikaaslane ajab sama asja korda 6,9 sekundiga. Tänu ühtlasele ja madalale toodud pöördemomendile (350 Nm 1900--4000 pöörde juures minutis) kisub isegi viienda käiguga sõites selja istmesse ning 80kilomeetriselt tunnikiiruselt võtab 120-ni jõudmine aega vaid 8,9 sekundit.
    Mõistagi teeb 240kilomeetrine maksimaalne tunnikiirus lubatud 90ga sõidu üsnagi vaevaliseks. Piisab vaid hetkeks end unustada, kui kiirus on kasvanud 160ni ja tagavaatepeeglist hakkavad paistma sini-punased vilkurid.
    Aeroga sõitmine on täielik nauding. Lisaks võimsale mootorile on täiuslik ka kogu ülejäänud auto, nagu iseloomulik mudelile 9-5. Baasvarustusse kuulub kliimaseade, püsikiiruse regulaator, pardakompuuter, rääkimata kõikvõimalikest elektriajamitest. Saabile omane hea heliisolatsioon hoiab tagasi nii mootori kui maanteemüra isegi universaalkerega variandi puhul.
    Veidi pisem Saab 9-3 Viggen on hoopis isesorti masin. Mugavusklassi vahe 9-5 mudeliga on nagu tavamudelitel, hinnavahet aga pole või on veel kallim. Seevastu on ta oma kergema kerega veelgi sportlikum, mistõttu ei paigaldata talle isegi automaatkäigukasti. Fanaatilisele kiirusearmastajale on Viggen tõeline maiuspala. Seda mõistagi juhul, kui rahakott kannatab.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.