Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas riigilõivude nii järsk tõstmine on põhjendatud?

    Üksikutes positsioonides on tegu tõesti järsu tõusuga, aga iseenesest täiendavat koormust selle eelnõuga tuleb laias laastus umbes 130 miljonit. Ülejäänu on varasematest seadustest tingitud.
    On püütud tõsta neid lõivusid, mida ei ole tükk aega tõstetud, mis ei tekita suuri sotsiaalseid tagasilööke. Samm iseenesest on loomulikult valus ja ebameeldiv, aga eks ta lähe siis hädavajalike riiklike kulutuste katteks. Ma ei pea siin silmas valitsuskulusid, vaid kogu eelarvet. Midagi ei ole teha, selliseid samme aega-ajalt tuleb ette võtta, need ei rõõmusta kuidagi ka lõivude tõstjat ennast. Ainuke lohutus on see, et erinevalt maksust või maksutõusust, mis fikseeritakse protsendina, on need fikseeritud summad. Kui neid järgmisel raskel eelarveaastal tõstetakse, siis nende koormus jõukuse tõusu ja inflatsiooniga leeveneb edaspidi. Veel olulisem on see, valitsuse sammud järgmise aasta maksukoormuse osas viivad kokkuvõttes umbes kaheprotsendilisele maksukoormuse langusele, vaatamata riigilõivudele ja muudele tagasilöökidele. Aga loomulikult oli see eelarve tegijatel väga raske otsus. Keegi ei ole õnnelik.
    Kui otse öelda, siis eks ta ole katte otsimine Tallinna ettevõtete investeeringute tulumaksu kaotamisele. Loodetav lõivude laekumine on ilmselt kuskil 450 miljoni ringis sel aastal, tulevaks aastaks siis 702 miljonit. Nii et tõus on võrdlemisi lakkehüppav, kuigi seal on mõned toiduseadusest tulenevad taksid ka. Rahanduskomisjonis seletades ütlesid valitsuse esindajad, et 60% tuleb siiski lihtsalt takside tõstmisest.
    Ta on katte leidmine ja lõivu mõte muutub teiseks, ta muutub nagu maksuks ja see ei ole millegagi põhjendatud. Ei saa sellega päris hästi nõustuda, seda enam, et 1998. a meie koalitsioon tõstis ka lõive. Ja valitsuse plaanile oli tollal riigikogu samuti vastu, sealhulgas koalitsiooni oma saadikud, et see on liiga järsk, ja me pehmendasime seda. Nüüd teeme siis järgmise paugu ja sellega ei tahaks ega saaks nõustuda. Tulumaksu kaotamise idee on järsk ja kiire ja kui auku tahetakse kinni toppida, siis tehakse, mis võimalik. Kolme ministeeriumi esindajad olid ka komisjonis ja tuli välja, et rahandusministeerium on teinud takse veel järsemaks, kui need olid siis, kui neid ministeeriumidega kooskõlastati. Nii et ei tahaks nõustuda sellise asjaajamise käiguga.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.