25. oktoober 1999 • 3 min
Jaga lugu:

Ekspordiks on valida kolm võimalust

Toimetuselt: Palusime erinevaid kauba Saksamaale veo võimalusi analüüsida ekspedeerimisfirma E.M. Transi müügijuhil Illimar Paulil, kelle igapäevane ülesanne on leida oma klientidele soodnekaubaveo võimalus Saksamaale.

Näitlik veomarsruut on Tartu- Rotterdam.

1. Treilerivedu.

Argomanni laeva Amazon kasutamine treilerite veoks on kliendile mõistlik juhul, kui:

- treileri päeva rendi hind on imeodav;

- klient laadib koorma laupäevast esmaspäevani;

- kliendile pole oluline, kuidas treiler tagasi tuleb;

- pole oluline, et koorma andmeid puudutava info saab teada laeva agenteeriv ekspedeerimisfirma.

Üldjuhul aga ekspedeerijad ei kasuta Amazoni haagiste veol. Kuigi on võimalik reedeks Rotterdami jõuda, on tagasikoorma laadimine samal päeval liiga riskantne (ummikud teedel, juhi tööaja piirangud, laadimiskorraldus, dokumendid jne). Risk laupäeva õhtul Cuxhavenist Tallinna väljuvale laevale mitte jõuda on suur. Kui aga haagist vedav Saksa veok peab nädalavahetuse ootama, ei jaksa seda keegi kinni maksta. Tasu on orienteeruvalt 400 kr/tund.

2. Vedu Amazoni agendi CF & S Agentidega.

Veoaega puudutavad tingimused on samad. Erinevus on selles, et laeva ei lähe treiler, mis Tartus algselt täis laaditakse, vaid sadamas laaditakse koorem ümber mafile (väikeste ratastega platvormalus, mis on mõeldud peamiselt konteinerite ja paberirullide vedamiseks ro-ro-laevadel.) Bremerhavenis toimub teine ümberlaadimine sealpoolse vedaja treilerisse. Kaks ümberlaadimist suurendab koorma kahjustamise ning puudujääkide tekkimise riske. Eeliseks on aga see, et Saksamaa vedajalt ostab Amazoni agent ainult ühe suuna teenuse ega pea tundma muret, mis sellest autost edasi saab. Seega ei sõltu kliendile eksportveo hind sellest, kuidas õnnestub agendil korraldada importvedu.

3. Autotransport

Esmaspäeval Tartus laaditud koorem jõuab Rotterdami reedeks. 80% juhtudest jõuab reedeks kohale ka teisipäeval laaditud koorem. Kolmapäeval laaditud koorem laaditakse Rotterdamis maha esmaspäeval. Autovedude eeliseks on, et koorem liigub algusest lõpuni ilma ümberlaadimisteta. Paraku on autovedude hind hetkel tõusmas.

- Lükkame ümber artiklis «Eksportijatele laevaliiklus mõttetu» (ÄP 19.10.1999) toodud väite, et transiidiaeg eksportkaupade meritsi veol treilerites on pikenenud kümne päevani. Kasutades Argomanni laevaliini, on võimalik kaup laadida treileritesse suvalises laadimiskohas Eestis esmaspäeva hommikul ja toimetada Põhja-Saksamaal, Hollandis või Belgias asuvasse sihtkohta hiljemalt reede hommikuks. Seega on transiidiaeg neli päeva.

Lisaks Bemerhaveni sadamale külastab Argomanni laevaliin Saksamaal ka Cuxhaveni sadamat. Seega on autovedajatel (treilerite operaatoritel) võimalik reede pärastlõunal laadida Põhja-Saksamaal, Hollandis või Belgias asuvas laadimiskohas treiler tagasikaubaga ja jõuda laupäeva õhtul Cuxhavenist väljuvale laevale, mis saabub Tallinna esmaspäeval.

Ants Ratas CF & S Agentide AS tegevdirektor CF & S Agendid tegutseb Tallinnas ArgoMann Ferry Service liiniagendina

Autor: Illimar Paul

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt