Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspordiks on valida kolm võimalust

    Toimetuselt: Palusime erinevaid kauba Saksamaale veo võimalusi analüüsida ekspedeerimisfirma E.M. Transi müügijuhil Illimar Paulil, kelle igapäevane ülesanne on leida oma klientidele soodnekaubaveo võimalus Saksamaale.
    Näitlik veomarsruut on Tartu- Rotterdam.
    1. Treilerivedu.
    Argomanni laeva Amazon kasutamine treilerite veoks on kliendile mõistlik juhul, kui:
    - treileri päeva rendi hind on imeodav;
    - klient laadib koorma laupäevast esmaspäevani;
    - kliendile pole oluline, kuidas treiler tagasi tuleb;
    - pole oluline, et koorma andmeid puudutava info saab teada laeva agenteeriv ekspedeerimisfirma.
    Üldjuhul aga ekspedeerijad ei kasuta Amazoni haagiste veol. Kuigi on võimalik reedeks Rotterdami jõuda, on tagasikoorma laadimine samal päeval liiga riskantne (ummikud teedel, juhi tööaja piirangud, laadimiskorraldus, dokumendid jne). Risk laupäeva õhtul Cuxhavenist Tallinna väljuvale laevale mitte jõuda on suur. Kui aga haagist vedav Saksa veok peab nädalavahetuse ootama, ei jaksa seda keegi kinni maksta. Tasu on orienteeruvalt 400 kr/tund.
    2. Vedu Amazoni agendi CF & S Agentidega.
    Veoaega puudutavad tingimused on samad. Erinevus on selles, et laeva ei lähe treiler, mis Tartus algselt täis laaditakse, vaid sadamas laaditakse koorem ümber mafile (väikeste ratastega platvormalus, mis on mõeldud peamiselt konteinerite ja paberirullide vedamiseks ro-ro-laevadel.) Bremerhavenis toimub teine ümberlaadimine sealpoolse vedaja treilerisse. Kaks ümberlaadimist suurendab koorma kahjustamise ning puudujääkide tekkimise riske. Eeliseks on aga see, et Saksamaa vedajalt ostab Amazoni agent ainult ühe suuna teenuse ega pea tundma muret, mis sellest autost edasi saab. Seega ei sõltu kliendile eksportveo hind sellest, kuidas õnnestub agendil korraldada importvedu.
    3. Autotransport
    Esmaspäeval Tartus laaditud koorem jõuab Rotterdami reedeks. 80% juhtudest jõuab reedeks kohale ka teisipäeval laaditud koorem. Kolmapäeval laaditud koorem laaditakse Rotterdamis maha esmaspäeval. Autovedude eeliseks on, et koorem liigub algusest lõpuni ilma ümberlaadimisteta. Paraku on autovedude hind hetkel tõusmas.
    - Lükkame ümber artiklis «Eksportijatele laevaliiklus mõttetu» (ÄP 19.10.1999) toodud väite, et transiidiaeg eksportkaupade meritsi veol treilerites on pikenenud kümne päevani. Kasutades Argomanni laevaliini, on võimalik kaup laadida treileritesse suvalises laadimiskohas Eestis esmaspäeva hommikul ja toimetada Põhja-Saksamaal, Hollandis või Belgias asuvasse sihtkohta hiljemalt reede hommikuks. Seega on transiidiaeg neli päeva.
    Lisaks Bemerhaveni sadamale külastab Argomanni laevaliin Saksamaal ka Cuxhaveni sadamat. Seega on autovedajatel (treilerite operaatoritel) võimalik reede pärastlõunal laadida Põhja-Saksamaal, Hollandis või Belgias asuvas laadimiskohas treiler tagasikaubaga ja jõuda laupäeva õhtul Cuxhavenist väljuvale laevale, mis saabub Tallinna esmaspäeval.
    Ants Ratas CF & S Agentide AS tegevdirektor CF & S Agendid tegutseb Tallinnas ArgoMann Ferry Service liiniagendina
    Autor: Illimar Paul
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.