Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aivar Leismannil lasub kahtlus suurriisumises

    Bekkeri sadama pankrotihalduri ametist vabastatud 32aastase Aivar Leismanni vastu esitas kohtusse hagi sadama praegune pankrotihaldur Ly Müürsoo. Leismann on tekitanud sadama omanikule, ASile Balti Baas 1,39 miljonit krooni kahju, leidis Müürsoo hagiavalduses.
    Leismann jättis väljamakstud töötasudelt maksmata tulumaksu, raiskas sadama raha perekonna sõidutamisele Londonisse ja rentis pankrotihaldurina kolme tema firmale kuulunud autot.
    Leismanni töötasuks Bekkeri sadama pankrotihaldurina määrati eelmise aasta jaanuaris 20 000 krooni kuus, millelt ta ei pidanud kinni tulumaksu. Aasta jooksul sai Eesti üks enim koormatud pankrotihaldureid sadamast töötasu 218 000 krooni, maksmata tulumaks on 56 700 krooni.
    Ly Müürsoo sõnul on vähem tulumaksu kinni peetud ka pankrotitoimkonna liikmete 6300kroonisest kuutasust.
    Leismann tasus oma abilisele Kristi Poogenile pankrotimenetluse kulude arvel 10 000 krooni kuus. Pankrotiseadus näeb ette, et pankrotihaldur tasub seda oma töötasust.
    Pankrotimenetluse kuludest on Leismann tasunud oma õigusbüroole OÜ Õigusbüroo Artig ligi pool miljonit krooni menetluse teenindamise eest. Õigusbüroo esitas arveid suhtlemise eest ja läbirääkimiste kohta võlausaldajatega, samuti üldkoosoleku korraldamise eest. «See kõik oli halduri põhitöö, mille eest talle makstakse kuupalka,» lausus Ly Müürsoo.
    Leismann on pankrotimenetluse kuludest maksnud Müürsoo sõnul alusetult ligi pool miljonit krooni audiitorbüroole Loreen raamatupidamise korraldamise ja konsultatsioonide eest, kes tegi dubleerivat tööd Bekkeri sadama raamatupidajaga. Loreen asub firma registreerimiskoha järgi samal aadressil kui Leismanni õigusbüroo.
    Eelmise aasta mais käisid koos Leismanni ja vandeadvokaat Rein Niitsooga Londonis Bekkeri sadama raha eest ka nende naised ja lapsed. Seitsme inimese reisikulud olid 46 000 krooni.
    Leismanni väitel oli tegemist ametireisiga, ehkki päevaraha ta välja ei võtnud. «Kui reisiraha avastasin, maksti osa Leismanni ja Niitsoo pereliikmetele kulutatud rahast sularahas kassasse, aga mitte kõik,» rääkis Ly Müürsoo.
    Hagi järgi on kulutatud üle 220 000 krooni alusetult transpordi peale. Leismann sõlmis samal päeval, kui ta sadama pankrotihalduriks määrati, oma õigusbürooga lepingu, millega võttis rendile kolm oma firmale kuuluvat sõiduautot. Kinni on makstud auto hooldus ja remont, kindlustusmakseid, parkimistasu ja kütusekulu.
    Bekkeri sadama ühe võlausaldaja, Tallinna juriidiliste isikute maksuameti juht Aivar Sool kuulus Leismanni ajal pankrotitoimkonda maksuameti 4 miljoni kroonise nõude esindajana. Tema sõnul ei olnud toimkonnal Leismannile mingeid etteheiteid.
    Pigem on tegemist Bekkeri sadama kahe mõjuka võlausaldaja, Vene naftafirma Orenburgneft ja naftaärimehe Endel Siffi omavahelise arveteklaarimisega, leidis Sool.
    Aivar Leismann ütles eile, et midagi uut selles hagis võrreldes aasta alguses esitatud süüdistustega ei ole. «Lootsin, et see asi on maha vaibunud, eks ma olen kahe huvigrupi vahel küllalt juba olnud,» lausus Leismann.
    Pankrotihaldur Tiina Miti sõnul on tihti raske määratleda, mis on täpselt pankrotimenetluse kulu, sest pankrotiseaduses pole seda üheselt kirjas. «Praegu on targem leppida kõigis kulutustes kokku pankrotitoimkonnaga,» lausus ta.
    Aivar Leismann vabastati Bekkeri sadama pankrotihalduri ametist käesoleva aasta jaanuaris. Ta on olnud ASi Tartu Piim, ASi LMRA, OÜ Fred, ASi AF Pärnu ja TÜ Hiiumaa Piim pankrotihaldur. Praegu on Leismann koos Arno Mägiga ASi Ookean pankrotihaldur.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.