• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kümnest üheksal tuled põõsas

    Tallinnas kampaania «Auto korda» käigus kontrollitud 2384 autost vajasid reguleerimist 2241 auto tuled, mis tähendab, et kümnest autost ühel on üks tuli korras.
    Ülehomme lõppeva kampaania «Auto korda» käigus loodavad korraldajad üle vaadata kuni 7000 autot, seni on kokkuvõtted tehtud Tallinna kohta. 13. septembrist kuni 2. oktoobrini kontrolliti pealinnas ühtekokku 2384 autot, millest vaid 143 olid tuled õigesti reguleeritud.
    Valdava osa autode tuled õnnestus Autoklubi kontrollijatel paika sättida, 88 autoomanikku peab ette võtma tõsisema remondi.
    Teine suurem häda, mis pealinna autosid vaevab, peitub mootoris. 404 kontrollitud autol ei töötanud mootor nii nagu peab ja paljudel juhtudel peitus põhjus küünaldes. Neid kontrollijad küll vahetama ei hakanud, kuid juhile anti näpunäited edasiseks tegutsemiseks.
    Suhteliselt kehvas olukorras on autode signaallambid, ehk suuna-, piduri- ja ohutuled. 293 autol oli vähemalt üks neist korrast ära. Samuti jättis soovida mõne auto välimus. Kolmel masinal rippus mõni detail kere küljes veel nii õrnalt, et juhtidel soovitati kiiremas korras töökotta minna. Mõni sõitis ka kulunud kummide, pragunenud esiklaasi, mitteloetava registreerimismärgi, murenevate pidurivoolikutega.
    Suhteliselt vähe vigu avastati rooliseadmetel, mis näitab, et ülevaatusel pannakse selle kontrollile tõsist rõhku ning ühest teeservast teise tuiava autoga enam naljalt keegi ringi ei sõida.
    Kontrollitud autode keskmine vanus oli 11 aastat, mistõttu on vigade hulk üsna ootuspärane. See ei väljenda siiski pealinna autode keskmist vanust tervikuna, sest uute autode osakaal oli üsna tühine. Samuti toimus kontroll päeval ning seal käimiseks oli rohkem aega pensionäridel, kes valdavalt sõidavad ringi vanemate autodega.
    Täna on Autoklubi kontrollijad Paides Õlitähe tanklas, homme ja ülehomme vaatavad mehed Raplas OÜ Hepa tanklas üle Raplamaa masinaid.
    Kui teha puht matemaatiline rehkendus, siis selgus, et umbes 40 protsendil Tallinna autodest on mingi tõsisem rike. Loomulikult oli mõnel autol mitu riket ja absoluutse tõena seda arvu võtta ei saa. On see nüüd palju või vähe, on raske hinnata, sest varem pole me sellist kampaaniat korraldanud ja keskmine vanus 11 aastat ei eeldagi ideaalselt korras masinaid.
    Küll aga oleme varem teinud kampaaniat «Tuled korda» ja selles osas ei ole küll midagi muutunud. Tuled on endiselt nii paigast ära, kui vähegi olla saab, ja see on tõsine märguanne kõikidele juhtidele.
    On ju üsna tavaline, et kui juhtub õnnetus, siis märgitakse hiljem põhjuseks ebaõige kiirusevalik vms. Sageli oleks aga õnnetus ära jäänud, kui vastutuleva auto valesti reguleeritud tuled poleks silmi pimestanud. Seda ei suuda aga enam keegi tõestada. Eriti tõsiseid tagajärgi võib see kaasa tuua sügisel, kui tee on märg ja nähtavus niigi halb.
    Paljud juhid on pärast tulede reguleerimist tulnud meie juurde tagasi ja imestanud, kuidas nad üldse varem sõita nägid. Meie eesmärk polnud osutada tasuta remonditeenust, vaid teadvustada inimestele, et korras auto on tagatis iseenda ja teiste elule.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kütuseaktsiisi tõusu edasilükkamine ei teeni ühiskonna huve
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Brenti toornafta tõusis kolme aasta tippu
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Seaduseelnõu teeb virtuaalvääringute pakkujatele nõuded karmimaks
Keit Pentus-Rosimannuse juhitav rahandusministeerium saatis kooskõlastusele virtuaalvääringu teenuse pakkumist karmistava eelnõu, nagu ta eelmisel nädalal pärast rahapesu andmebüroo tehtud riskihinnangu avaldamist lubas.
Keit Pentus-Rosimannuse juhitav rahandusministeerium saatis kooskõlastusele virtuaalvääringu teenuse pakkumist karmistava eelnõu, nagu ta eelmisel nädalal pärast rahapesu andmebüroo tehtud riskihinnangu avaldamist lubas.
Sunly asutaja: tõehetk energiaturul tuli ootamatult
Taastuvenergiaettevõtte Sunly üks asutajatest Martin Kruus rõhutas konverentsil Äriplaan, et ettevõte on alles oma tee alguses ja oma väärtust tuleb investoritele tõestada, ent ollakse tahtmist täis lähiajal kaks korda kasvada.
Taastuvenergiaettevõtte Sunly üks asutajatest Martin Kruus rõhutas konverentsil Äriplaan, et ettevõte on alles oma tee alguses ja oma väärtust tuleb investoritele tõestada, ent ollakse tahtmist täis lähiajal kaks korda kasvada.