Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Neste ja Statoili liit viibib

    Statoil ja Eestis Neste kaubamärgi all tegutsev Fortum teatasid juunis kavast ühendada oma tegevus Baltikumis, Poolas ja Venemaal. Plaani kohaselt pidid kõik ühisettevõtte automaatjaamad minema Neste kaubamärgi ja teenindusjaamad Statoili kaubamärgi alla. Eellepingu järgi plaanisid kontsernid oma tegevuse selles regioonis ühendada juba 1. jaanuarist 2000, kuid põhilepingut pole suurkontsernid seni sõlmida suutnud.
    Fortum Oil and Gasi avalike suhete juht Helena Haapalinna tunnistas eile, et läbirääkimised Statoiliga on kulgenud raskemalt, kui algul loodeti, ning ka praegu on veel mitmeid lahendamata küsimusi. «Kui me eellepingu sõlmisime, seadsime eesmärgiks, et ühisfirma alustab tegevust aasta algul. Sel hetkel ei võinud me aga teada, kui palju asju tuleb enne lahendada, enne kui leping lõplikult valmis saab. On veel palju erinevaid üksikasju, mis tuleb üle vaadata ja mõned neist on osutunud raskemaks, kui algul arvasime. Ent eesmärgiks on endiselt see, et aasta alguspoolel saaks alustada,» rääkis Haapalinna.
    Soome majanduslehe Kauppalehti andmeil on kontsernide vahel suurimaks erimeelsuste põhjustajaks soomlaste nõue, et Neste määrdeaineid saaks müüa ka Statoili kaubamärki kandma hakkavates teenindusjaamades. «Lehes toodi välja ainult üks punkt, lahendada tuleb ka palju teisi asju,» sõnas Haapalinna.
    Statoili pressiesindaja Per Wangen ei soostunud eile Fortumi ja Statoili läbirääkimiste käiku kommenteerima. «Meil on endiselt siiras soov Fortumiga ühisfirma luua, kuid kui lähedal me sellele oleme, ei saa ma öelda,» lausus ta.
    Kui Statoil ja Fortum loovad oma tütarettevõtete baasil Eestis ühisettevõtte, vajavad nad selleks konkurentsiameti nõusolekut. Ameti peadirektor Peeter Tammistu ütles, et kui Neste Eesti ja Eesti Statoil soovivad ühisettevõttena aasta algusest tööd alustada, on nad juba hiljaks jäänud. «Augustis käisid firmade esinduslikud delegatsioonid minu juures, et ühinemist arutada, aga rohkem pole meie poole pöördutud. Meil on paberite läbivaatamiseks ja otsuse tegemiseks aega kolm kuud, nii et see asi kipub küll umbe minema,» märkis Tammistu.
    Eesti Statoili peadirektor Epp Kiviaed ütles, et firma arvestab 2000. a eelarvet ja investeeringute kava koostades eri variantidega. «Meie hakkame siis tegutsema, kui otsus tuleb. Minul läbirääkimiste kohta kuigi palju infot pole, sest asjaga tegelevad kontsernide töögrupid, kuhu Baltimaadest kuulub ainult regiooni president,» rääkis Kiviaed.
    Neste Eestil on praegu Eestis kokku 27 tanklat, millest 11 on ilma teenindajata automaatjaamad. Eesti Statoilil on kokku 31 teenindusjaama, millest firma värvides hetkel 22. Ühinemise tulemusena tekkiv ettevõte oleks Eestis selge bensiinituru liider rohkem kui kolmandiku suuruse turuosaga. Baltimaades, Poolas ja Venemaal kokku omaks firma umbes 250 teenindusjaama ja neli naftaterminaali.
    Autor: Henrik Ilves
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.