Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Opel Zafira jätab trahviraha alles

    Opel Zafira ühendab endas nii bussi, sõiduautot kui kaubikut ning päästab juhi «üleliigse» seltskonna sõidutamisega kaasnevast rahatrahvist.
    Kui kuuendat ja seitsmendat istekohta parasjagu tarvis ei ole, saab muuta need paari lihtsa liigutusega pagasiruumi põhjaks. Pagasiruumile käib peale kate ning mahtuniversaalist saab nagu nõiaväel mahukas universaal.
    Taoline kombinatsioon koos mõistliku kütusekuluga on just see, millest paljud puudust on tundnud. Eelkõige igapäevast leiba teenivad taksojuhid, kes on sunnitud mitu korda päevas viie-, kuueliikmelisi seltskondi abitult minema saatma, sest trahvid reisijateveo eeskirjade rikkumise eest on väga ranged.
    Oma välimuselt meenutab Zafira täispuhutud Astrat. Nii sisu kui mootor pärinevad Astralt ja ka väliselt on sarnasus sama suur kui Mazda Premacyl Mazda 323-ga.
    Istmete kokkupakkimise võimaluste poolest jääb Zafira küll Premacyle alla, kuid kaks tagumist lisaistet korvavad selle puuduse kuhjaga. Ehkki kahel tagaistujal pole põlveruumiga just laiutada, pole see mõeldud siiski ainult lastele. Keskmist istmekolmikut on võimalik nihutada ettepoole ning lisaks juhile kuus täiskasvanut autosse paigutada pole mingi probleem.
    Opel Zafira on olemuselt lihtne ja praktiline. Masin allub juhi soovidele vähimagi tõrketa ning tema juhtimine on kõike muud kui väsitav. Isegi 1,6liitrine bensiinimootor jõuab 1375 kilo kaaluvat autot vabalt edasi liigutada ja möödasõidul ei pruugi viiendat käiku neljanda vastu vahetadagi. Rool on liigutatav nii üles-alla kui ette-taha suunas ja ka väga pikkade jalgadega juht leiab endale sobivaima sõiduasendi. Seda küll mööndusega, et kuni pole saadaval roolil asuvaid raadionuppe, peab raadio järele kummarduma.
    Olgugi et Zafira on tehtud Astra baasil, on tema teljevahe suurem kui isegi Opel Vectral, jäädes 3,6 sentimeetriga alla vaid Omegale. See annab tunda ka maanteel ning vaatamata üsna jäigale vedrustusele sõidab Zafira pehmelt ja sujuvalt. Müratase salongis on madal ning isegi kruusateel sõites pole kosta vähimatki kiviklobinat. Veidi harjumatu on esiistmete õhuke peatugi, sest kui pea selle vastu toetada, näeb pigem auto lage kui teed. Ettepoole liigutada pole seda aga võimalik.
    «Sakslasele» omaselt ei ole Zafira baasvarustus kuigi rikkalik. ABS-pidurid, külgmised turvapadjad, signalisatsioon, esimesed udutuled ja raadio koos raadivalmidusega kuuluvad kõik lisavarustuse hulka.
    Seevastu mootorivaliku üle ei saa Zafira huviline küll kurta. Lisaks 1,6liitrisele on saadaval 1,8liitrine bensiini- ja 2liitrine diiselmootor. Automaatkäigukaste paigaldatakse 1,8liitrisele mootorile.
    Ehkki Zafira lõpphind tuleb mõnevõrra kallim kui Mazda Premacyl, peaks see olema eestlasele vastuvõetav. Kui lisada keskmise varustusega (Family 1,8 manuaal) autole metallikvärv, udutuled, signalisatsioon, raadio koos raadiovalmidusega, kujuneb hinnaks umbes 256 000 krooni. ABS-pidurid, konditsioneer, kompuuter ja muu taoline tõstavad hinda veelgi, kuid see jääb ikkagi alla 300 000 piiri. Tõsiasi, et Zafira sai kohe pärast turuletulekut kuu müüduimaks mahtuniversaaliks, näitab juba ise, et seda pole tema eest palju küsitud.
  • Hetkel kuum
Enn Listra: vanasse jõkke astuda ei saa. Ega tohi
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Tähelepanu Lätis liigeldes: naaberriik paneb püsti keskmise kiiruse kaamerad
Läti paneb parasjagu püsti esimesi keskmise kiiruse kaameraid, mis hakkavad trahve tegema märtsis, kirjutas Läti rahvusringhääling.
Läti paneb parasjagu püsti esimesi keskmise kiiruse kaameraid, mis hakkavad trahve tegema märtsis, kirjutas Läti rahvusringhääling.

Olulisemad uudised

Selgusid Eesti parimad iduettevõtted ja asutajad
Täna õhtul selgusid Eesti Startup Auhindade saajad, kes on möödunud aasta maailmamuutvad ja edukad iduettevõtted, investorid ning Eesti idusektori arengusse panustanud tegijad, teatasid LIFT99 ja Eesti Asutajate Selts.
Täna õhtul selgusid Eesti Startup Auhindade saajad, kes on möödunud aasta maailmamuutvad ja edukad iduettevõtted, investorid ning Eesti idusektori arengusse panustanud tegijad, teatasid LIFT99 ja Eesti Asutajate Selts.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.