Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Opel Zafira jätab trahviraha alles
Opel Zafira ühendab endas nii bussi, sõiduautot kui kaubikut ning päästab juhi «üleliigse» seltskonna sõidutamisega kaasnevast rahatrahvist.
Kui kuuendat ja seitsmendat istekohta parasjagu tarvis ei ole, saab muuta need paari lihtsa liigutusega pagasiruumi põhjaks. Pagasiruumile käib peale kate ning mahtuniversaalist saab nagu nõiaväel mahukas universaal.
Taoline kombinatsioon koos mõistliku kütusekuluga on just see, millest paljud puudust on tundnud. Eelkõige igapäevast leiba teenivad taksojuhid, kes on sunnitud mitu korda päevas viie-, kuueliikmelisi seltskondi abitult minema saatma, sest trahvid reisijateveo eeskirjade rikkumise eest on väga ranged.
Oma välimuselt meenutab Zafira täispuhutud Astrat. Nii sisu kui mootor pärinevad Astralt ja ka väliselt on sarnasus sama suur kui Mazda Premacyl Mazda 323-ga.
Istmete kokkupakkimise võimaluste poolest jääb Zafira küll Premacyle alla, kuid kaks tagumist lisaistet korvavad selle puuduse kuhjaga. Ehkki kahel tagaistujal pole põlveruumiga just laiutada, pole see mõeldud siiski ainult lastele. Keskmist istmekolmikut on võimalik nihutada ettepoole ning lisaks juhile kuus täiskasvanut autosse paigutada pole mingi probleem.
Opel Zafira on olemuselt lihtne ja praktiline. Masin allub juhi soovidele vähimagi tõrketa ning tema juhtimine on kõike muud kui väsitav. Isegi 1,6liitrine bensiinimootor jõuab 1375 kilo kaaluvat autot vabalt edasi liigutada ja möödasõidul ei pruugi viiendat käiku neljanda vastu vahetadagi. Rool on liigutatav nii üles-alla kui ette-taha suunas ja ka väga pikkade jalgadega juht leiab endale sobivaima sõiduasendi. Seda küll mööndusega, et kuni pole saadaval roolil asuvaid raadionuppe, peab raadio järele kummarduma.
Olgugi et Zafira on tehtud Astra baasil, on tema teljevahe suurem kui isegi Opel Vectral, jäädes 3,6 sentimeetriga alla vaid Omegale. See annab tunda ka maanteel ning vaatamata üsna jäigale vedrustusele sõidab Zafira pehmelt ja sujuvalt. Müratase salongis on madal ning isegi kruusateel sõites pole kosta vähimatki kiviklobinat. Veidi harjumatu on esiistmete õhuke peatugi, sest kui pea selle vastu toetada, näeb pigem auto lage kui teed. Ettepoole liigutada pole seda aga võimalik.
«Sakslasele» omaselt ei ole Zafira baasvarustus kuigi rikkalik. ABS-pidurid, külgmised turvapadjad, signalisatsioon, esimesed udutuled ja raadio koos raadivalmidusega kuuluvad kõik lisavarustuse hulka.
Seevastu mootorivaliku üle ei saa Zafira huviline küll kurta. Lisaks 1,6liitrisele on saadaval 1,8liitrine bensiini- ja 2liitrine diiselmootor. Automaatkäigukaste paigaldatakse 1,8liitrisele mootorile.
Ehkki Zafira lõpphind tuleb mõnevõrra kallim kui Mazda Premacyl, peaks see olema eestlasele vastuvõetav. Kui lisada keskmise varustusega (Family 1,8 manuaal) autole metallikvärv, udutuled, signalisatsioon, raadio koos raadiovalmidusega, kujuneb hinnaks umbes 256 000 krooni. ABS-pidurid, konditsioneer, kompuuter ja muu taoline tõstavad hinda veelgi, kuid see jääb ikkagi alla 300 000 piiri. Tõsiasi, et Zafira sai kohe pärast turuletulekut kuu müüduimaks mahtuniversaaliks, näitab juba ise, et seda pole tema eest palju küsitud.