Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Opel Zafira jätab trahviraha alles

    Opel Zafira ühendab endas nii bussi, sõiduautot kui kaubikut ning päästab juhi «üleliigse» seltskonna sõidutamisega kaasnevast rahatrahvist.
    Kui kuuendat ja seitsmendat istekohta parasjagu tarvis ei ole, saab muuta need paari lihtsa liigutusega pagasiruumi põhjaks. Pagasiruumile käib peale kate ning mahtuniversaalist saab nagu nõiaväel mahukas universaal.
    Taoline kombinatsioon koos mõistliku kütusekuluga on just see, millest paljud puudust on tundnud. Eelkõige igapäevast leiba teenivad taksojuhid, kes on sunnitud mitu korda päevas viie-, kuueliikmelisi seltskondi abitult minema saatma, sest trahvid reisijateveo eeskirjade rikkumise eest on väga ranged.
    Oma välimuselt meenutab Zafira täispuhutud Astrat. Nii sisu kui mootor pärinevad Astralt ja ka väliselt on sarnasus sama suur kui Mazda Premacyl Mazda 323-ga.
    Istmete kokkupakkimise võimaluste poolest jääb Zafira küll Premacyle alla, kuid kaks tagumist lisaistet korvavad selle puuduse kuhjaga. Ehkki kahel tagaistujal pole põlveruumiga just laiutada, pole see mõeldud siiski ainult lastele. Keskmist istmekolmikut on võimalik nihutada ettepoole ning lisaks juhile kuus täiskasvanut autosse paigutada pole mingi probleem.
    Opel Zafira on olemuselt lihtne ja praktiline. Masin allub juhi soovidele vähimagi tõrketa ning tema juhtimine on kõike muud kui väsitav. Isegi 1,6liitrine bensiinimootor jõuab 1375 kilo kaaluvat autot vabalt edasi liigutada ja möödasõidul ei pruugi viiendat käiku neljanda vastu vahetadagi. Rool on liigutatav nii üles-alla kui ette-taha suunas ja ka väga pikkade jalgadega juht leiab endale sobivaima sõiduasendi. Seda küll mööndusega, et kuni pole saadaval roolil asuvaid raadionuppe, peab raadio järele kummarduma.
    Olgugi et Zafira on tehtud Astra baasil, on tema teljevahe suurem kui isegi Opel Vectral, jäädes 3,6 sentimeetriga alla vaid Omegale. See annab tunda ka maanteel ning vaatamata üsna jäigale vedrustusele sõidab Zafira pehmelt ja sujuvalt. Müratase salongis on madal ning isegi kruusateel sõites pole kosta vähimatki kiviklobinat. Veidi harjumatu on esiistmete õhuke peatugi, sest kui pea selle vastu toetada, näeb pigem auto lage kui teed. Ettepoole liigutada pole seda aga võimalik.
    «Sakslasele» omaselt ei ole Zafira baasvarustus kuigi rikkalik. ABS-pidurid, külgmised turvapadjad, signalisatsioon, esimesed udutuled ja raadio koos raadivalmidusega kuuluvad kõik lisavarustuse hulka.
    Seevastu mootorivaliku üle ei saa Zafira huviline küll kurta. Lisaks 1,6liitrisele on saadaval 1,8liitrine bensiini- ja 2liitrine diiselmootor. Automaatkäigukaste paigaldatakse 1,8liitrisele mootorile.
    Ehkki Zafira lõpphind tuleb mõnevõrra kallim kui Mazda Premacyl, peaks see olema eestlasele vastuvõetav. Kui lisada keskmise varustusega (Family 1,8 manuaal) autole metallikvärv, udutuled, signalisatsioon, raadio koos raadiovalmidusega, kujuneb hinnaks umbes 256 000 krooni. ABS-pidurid, konditsioneer, kompuuter ja muu taoline tõstavad hinda veelgi, kuid see jääb ikkagi alla 300 000 piiri. Tõsiasi, et Zafira sai kohe pärast turuletulekut kuu müüduimaks mahtuniversaaliks, näitab juba ise, et seda pole tema eest palju küsitud.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.