Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liisingufirma tõrjub Nordika Kindlustust
Hansa Liising Eesti saatis sel nädalal klientidele teated, et liisinguperioodi ajaks vara kindlustamisel ei aktsepteeri nad peale litsentsi kaotanud ASA Kindlustuse ja pankrotistunud Ühiskindlustuse ka Nordika Kindlustuse poliise.
Hansa Liising Eesti ASi juhataja Sander Kaus ütles, et liisingufirma ei aktsepteeri Nordika Kindlustuses sõlmitud poliise, sest kindlustusfirma on mitu korda jätnud kliendile kahju hüvitamata. «Kui arusaamatutel põhjustel jäetakse hüvitis tasumata, siis on see märk sellest, et sarnaseid probleeme võib esile kerkida ka tulevikus,» sõnas Kaus. Tema ütlusel on teada 4-5 juhtumit, kus Nordika on jätnud klientidele ebaselgetel põhjustel kahju tasumata.
«Kindlustusfirma on nagu pank, kes müüb kliendile usaldust,» rääkis Kaus. «Piisab paarist juhtumist, mil lubadustest kinni ei peeta, ja usaldus on läinud,» selgitas ta. Seni pole Nordika oma usaldusväärsust tõestanud, lisas Kaus.
Nordika Kindlustuse juhatuse esimees Tiit Arge ütles, et sellise piirangu taga on tõenäoliselt mingi eksitus või liisingutöötajate omaalgatus. Arge sõnul kohtub ta täna Hansapanga juhatuse esimehe Indrek Neiveltiga ning loodab, et sellega probleem ka rahulikult lahendatakse.
Kausi sõnul kahandab Nordika usaldusväärsust ka kindlustusfirma ebaselge finantstaust.
Nordika Kindlustus pole varastatud sõiduki eest tasunud Hiiumaa transpordifirmale Ungru Auto AS. Firma juhataja Andres Romanovi sõnul keeldus Nordika Rohuküla sadamast varastatud 950 000kroonise Scania veoki eest kindlustushüvitist tasumast, sest autojuht jättis auto tehnopassi sõidukisse, mistõttu kindlustusfirma väitis, et tegu on lavastatud vargusega.
«Me rikkusime küll lepingu ühte punkti,» lausus Romanov, «kuid seadus nõuab, et suudaksime pärast vargust esitada auto dokumendid. Auto omanikul, Hansa Liisingul on aga tehnopassi A-osa alles, kaduma läks vaid B-osa,» lausus firmajuht. Romanov ütles, et kohtusse kaevates on riigilõiv nõutavalt summalt liiga suur ja protsess veniks lõputult.
Samas võib sõiduki ärandamisjuhtumite puhul õigus olla ka kindlustusseltsil, sest kahju saamiseks peab kliendil olema tavaliselt ette näidata kõik võtmete komplektid ning tehnilise passi kõik osad.
Autor: ÄP