• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mõjukus ja staatus ei ole ostetavad

    OÜ IRA välja antav «Kes on Kes. Avaliku elu aastaraamat 2000» on tekitanud ajakirjanduses kahinaid tänu sellele, et ajakirjanik on arvanud -- maksan 1900 krooni ja saangi prominendiks. Nii lihtsalt see ei käi. Suur ollakse, suureks nimetamine üksi suureks ei muuda.
    Viis aastat tagasi kartis mõnigi ärimees avaldada ajakirjanduses oma abikaasa nime või laste arvu. Ühiskond oli kauboikapitalismi lõppfaasis ja isikuandmete avaldamine muutis isiku haavatavaks. Mida aasta edasi, seda enam sai selgeks, et Eesti taolises väikses ühiskonnas toimub enamik olulisi kokkuleppeid ja tehinguid just isikute tasandil.
    Avalik elu arenes, hakkas toimima vajadus tunda oma konkurente ja äripartnereid ka isiku tasandil. Pole saladus, et mitmed suured projektid on alguse saanud golfiväljakul, vastuvõtul või kooliukse ees last ootavate papade vestlusest.
    Mõni aasta tagasi üüris üks firma spetsiaalselt galerii ja korraldas näituse avamise vaid põhjusel, et kaks teineteisega mujal mitte kokku puutuvat, kuid ometi võimalikust koostööst huvitatud ärimeest omavahel kokku saaksid. Et projekti ellu viia, pidid vastuvõtu korraldajad teadma, et härra, kellega nad koostööd teha soovivad, huvitub kunstist ja käib näitustel. Ehk siis -- kui äri on Eestis isiksusekeskne, on aeg tegijate täpseid isikuandmeid nendele samadele tegijatele kättesaadavaks muuta.
    Riigi jaoks oluliste kodanike isikuandmeid edastavad teosed on olemas kõigis arenenud riikides. Kogu maailmas võtavad paljud «Who's Who» tüüpi väljaanded ettemaksu, millel on vaid üks eesmärk -- tagada teose tase ja kvaliteet. Pealtnäha «tasuta» analoogilised väljaanded ilmuvad üldjuhul mingi juba toimiva projekti lisana (organisatsiooni aastaraamat, telefoniraamatu lisa).
    «Kes on Kes. Avaliku Elu Aastaraamat 2000» tahab koondada ligi pool tuhat mõjukat tegijat eri eluvaldkondadest. Selge on see, et taoline teos ei saa olla hall pehmekaaneline vihikuke. Selge on seegi, et isikud, keda «Avaliku Elu Aastaraamat» koondab, ei saa prominendiks 1900 krooni eest.
    Ankeet andmete esitamiseks saadetakse neile, kes on avalikult tunnustust leidnud ja kelle tegevus on riiki miskitpidi mõjutanud. Praegu 500 ankeedisaanust on vastata jõudnud umbes neljandik. Nende hulgas ka Aadu Luukas, Olari Taal, Tiit Vähi, Andres Koger, Robert Lepikson, Jaan Kiivit etc. etc. Kõik need ligi kakssada inimest on prominendid nii ajakirjandusväljaannete arvates kui ka oma tegevusvaldkonnas.
    Taoline teos sellise mõjusfääriga inimestest ei saa olla laiatarbekaup. Raamat ilmub piiratud tiraazhis ning on suunatud vaid selgele sihtgrupile -- prestiizhsete tegijate andmeid vajavad ikka need, kes ka ise tegijad on.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Raadiohitid: hinnatõusust ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Tootjahinnad on aastaga tõusnud kolmandiku võrra
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.