• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vene ime käis Eestis suplemas

    Ujumise selgeks õppinud Niva on harvaesinev nähtus isegi Venemaal, läinud nädalavahetusel võisid seda imemasinat tunnistada ka eestlaste silmad.
    Paide lähedal karjääris sõudepaadi kiirusel supelnud Niva paistis eemalt nagu Vene maastur ikka, veest välja sõites tõusis masina kabiiniosa aga kahe ja poole meetri kõrgusele. Hiigelsuured rattad ongi võlujõud, mis eritellimusel ehitatud Nival uppuda ei lase.
    Läinud nädalavahetusel Järvamaa messil näidatud imemasin on ehitatud eritellimusel Togliatti autotehase juures tegutsevas Bronto nime kandvas ettevõttes. Ka masinal ilutseb kiri «Niva Bronto», ehkki ametlikel andmetel kannab imeauto hoopis Niva 1922 Mar?i nime. Tema kere ja mootor pärinevad Niva 21213-lt, alusraam ja käigujaotussüsteem UAZ 469-lt. Masin arendab maanteel kiirust kuni 70 kilomeetrit tunnis, kiirusel 50 km/ h kulutab ta kütust ligi 19 l/100 km.
    Auto paariks päevaks Eestisse toonud AS Lada Eesti turundusjuht Indrek Jakobson tunnistas, et piirivalvuritele ja metsameestele kuluks taoline masin soodes ja rabades sõitmiseks marjaks ära, kuid ametlikult neid Eestisse tuua ei tohi.
    Registrisse ei võeta neid juba ebaloomuliku laiuse tõttu ning säärased monstrumid võivad meie kitsastel teedel kujuneda nii jalakäijatele kui teistele autojuhtidele tõeliseks hirmuks.
    Kui keegi siiski sellise auto endale ainult soos sõitmiseks ostab ja numbrimärke külge ei keeragi, on tal oht seadusega pahuksisse sattuda. Samas pole kindel, kas metsamees on nõus taolise imemasina eest paarsada tuhat krooni lauale laduma.
    Märksa inimlikum maastur, mida samuti nädalavahetusel Eestimaa südames esmakordselt näha sai, oli pikendatud kabiiniosa ja väikese tagakastiga Niva 2329. Ka sellele masinale ei ole veel ametlikku tüübikinnitust, kuid selle muretsemise osas on Lada Eesti juhid tunduvalt optimistlikumad. On täiesti võimalik, et tuleval aastal hakatakse taoliseid masinaid Eestis ametlikult müüma.
    Palju huvi tekitasid ka mitmesuguste keretüüpidega Ladad, mis kandsid markeeringut 110 (sedaan), 111 (universaal), 112 (laugpära) ja 113 (universaal). Esimene neist on müügil juba ammu, teine peaks olema poolel teel Togliattist Aravetele. Kahe viimase osas pole veel päris täpselt selge, kas need jõuavad veel tänavu müüki, igatahes autoregistrist on tüübiloa saamiseks nõusolek antud. Väliselt on universaalkeredega 111 ja 113 täiesti ühesugused, kogu vahe seisneb mootorites. 111-l on kapoti all 1,5liitrine, 8 klapi ja Boschi sissepritsega mootor, 113-l on sama mootor 16 klapiga. See annab võrreldes 8klapilisega juurde enam kui 20 hobujõudu, ulatudes 95 hobujõuni.
    Samuti oli välja pandud Ladadel muudetud esimest iluvõret, lisatud külgmised iluliistud jne. Tegemist pole siiski üleüldise face-liftiga, vaid lisavarustusega, mis maksab kokku ligi 20 tuhat krooni.
    Põhivarustusega Lada 111 hind on 97 000 krooni ning sinna kuuluvad elektrilised aknatõstukid, kesklukustus, turvatalad ustes jne. Lisavarustuse hulka kuuluvad alarm, stereo, metallikvärv ja põhjamatid.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Baltic Horizon kasvatas renditulu Fond loob oma tagasiostuprogrammi
Tallinna börsil noteeritud Baltic Horizon Fond tegi teatavaks osakuomanike korralise üldkoosoleku ja fondi osaku värskeima puhasväärtuse.
Tallinna börsil noteeritud Baltic Horizon Fond tegi teatavaks osakuomanike korralise üldkoosoleku ja fondi osaku värskeima puhasväärtuse.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Hans H. Luige trükikoda saab uue juhi
Möödunud suvel Hans H. Luige kätte läinud trükikoda Printall saab 23. mail uue juhi, trükikoda alates 2000. aastast juhtinud Andrus Takkin taandub juhtimisest ja lahkub ettevõttest, teatas ettevõte.
Möödunud suvel Hans H. Luige kätte läinud trükikoda Printall saab 23. mail uue juhi, trükikoda alates 2000. aastast juhtinud Andrus Takkin taandub juhtimisest ja lahkub ettevõttest, teatas ettevõte.
Raadiohommikus: veresaun börsidel, restoraniäri eluspüsimine ja nõuanded ettevõtjale
Esmaspäevases hommikuprogrammis võtame luubi alla investorite otsused veresauna ajal aktsiaturgudel, räägime restoraniäri hakkamasaamisest järjekordses kriisis ja anname nõu, kuidas heitlikul ajal äriprotsesse ümber korraldada.
Esmaspäevases hommikuprogrammis võtame luubi alla investorite otsused veresauna ajal aktsiaturgudel, räägime restoraniäri hakkamasaamisest järjekordses kriisis ja anname nõu, kuidas heitlikul ajal äriprotsesse ümber korraldada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.