15. november 1999 kell 22:00

Laohotelli kasutamine vähendab kulusid

Laohotelli teenused on välja kasvanud ettevõtete äritegevuse spetsialiseerumisega kaasnenud vajaduste muutumisest.

Laohotelliteenuse kasutajad jagunevad peamiselt kahte gruppi. Esimeses on hooajalise kaubakäibega firmad, kellel on praktiliselt võimatu pidada sobiva suurusega ladu.

Teise gruppi kuuluvad stabiilse laokäibega ettevõtted, kes huvituvad peamiselt tollilao teenustest. Impordimaksude tasumist paremini ajastades saavad nad ratsionaalsemalt käibevahendeid kasutada.

Laohotelli teenuste kasutamine annab võimaluse ettevõtte kapitali vabastamiseks laohoonetest, laosisustusest ja -tehnikast. Teenust ostes makstakse ainult kauba hoidmiseks vajalike riiulikohtade, pindala või ruumala eest. Säästetakse ka tööjõukulude pealt.

Vabanenud ressursse on ettevõttel kasulikum rakendada põhitegevuses. Laoteenuseid sisse ostes tugevdavad paljud firmad oma konkurentsivõimet. Lisaks saadakse täpne ülevaade ladustamise reaalkuludest, mille abil on omakorda võimalik paremini toodete hindasid kujundada.

Laohotelliteenuse põhiversioon sisaldab kauba paigutamist vastavalt vajadusele kas tollilattu või tollitud kauba lattu ning kauba koguse vastavuse kontrolli saatedokumentidele. Kõik saadetised sisestatakse pärast kontrolli kauba käsitlemist fikseerivasse laoarvestusprogrammi.

Kaupa on võimalik vastavalt omaniku soovile viia määratud aadressil või loovutada laos osade kaupa.

Samuti saab teostada mitmesuguseid lisaoperatsioone -- näiteks kaupade ümberpakkimine müügi- või tarbijapakenditesse, siltide ja turvaelementide lisamine, markeerimine jms.

Ekspedeerija võtab endale täisvastutuse kauba nõuetekohase säilitamise eest ning kindlustab hoiulevõetud kaubad.

Laohotelli põhimõte on olla osa teenindatavast ettevõttest. Kasutades kompleksset teenindust transpordi ja logistika vallas, saab ettevõte paremini keskenduda oma põhitegevusele, et seeläbi efektiivsemate lõpptulemusteni jõuda.

Autor: Ain Tulvi

Hetkel kuum