Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automaks jätab Tallinnale augu
Mootorsõidukimaksust laekuva rahaga soovib Isamaaliit lisada riigieelarvesse 220 miljonit krooni kohalike omavalitsuste investeeringuteks ja teede parandamiseks. Kohaliku maksuna mootorsõidukimaksu koguva Tallinna linna jaoks tähendab üleriigilise maksu kehtima hakkamine tulude vähenemist.
«Tallinna kohalik maks kaob tõesti ära ja sellega kahaneb linna eelarve enam kui 30 miljoni krooni võrra,» sõnas riikliku mootorsõidukimaksu initsiaator Kalle Jürgenson. «Loomulikult tähendab see linnale kokkuhoidu.»
Tallinna volikogu esimehe Rein Voogi sõnul on linna eelarve niigi pingeline ja esialgu jääb oodatav mootorsõidukimaksu tulu sinna sisse. «Kui see maks tõesti tehakse üleriigiliseks, eks siis tuleb vaadata, mis teha,» sõnas ta. «Praeguses olukorras on iga tuhat kroonigi Tallinnale oluline summa.»
Voog ei toeta üleriigilist mootorsõidukimaksu. «Niigi riik maksustab autoomanikke igal võimalikul ja võimatul juhul,» põhjendas ta.
Riikliku mootorsõidukimaksu vastu on rahandusministri nõuniku Daniel Vaariku kinnitusel ka rahandusministeerium. «Me ei poolda mootorsõidukimaksu sellepärast, et seda soovitakse kulude suurendamiseks, mis praeguses olukorras pole põhjendatud,» seletas Vaarik.
Kalle Jürgenson seletas Reformierakonna kontrollitava rahandusministeeriumi vastuseisu Isamaaliidu kavandatud maksule kartusega, et seda võidakse tõlgendada lõivumaksmisena tulumaksureformi eest. «Eks ta tegelikult nii ongi,» kinnitas Jürgenson. «Eelarve on pingeline ettevõtte tulumaksu kiire kaotamise tõttu ja sellel on oma hind,» rääkis ta.