• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tulemusjuhtimine seob strateegia individuaalse tööpanusega

    Eestis rakendatakse koolitusspetsialistide sõnul tulemusjuhtimist veel vähestes ettevõtetes, kuid saadud kogemused on positiivsed.
    Tallinna Soojuse personalidirektori Marje Kulli sõnul toimub tulemusjuhtimine firmas tegevuste planeerimise ja töötulemuste hindamise kaudu, kus oluline osa on arenguvestlusel.
    «Tulemuslikkuse hindamisel arvestatakse töötaja panust lähtuvalt tema ametikoha eesmärkidest ja tegevusplaanist,» märgib Kull.
    Kui tulemus ei vasta ülemuse ootustele, siis püstitatakse eesmärgid, mida tuleb järgnevalt muuta töötaja tegevuses, suhtumises koolitusse ning need otsused lülitatakse järgmistesse tegevusplaanidesse. Iga töötaja saab 5--6 eesmärki, mis tuuakse ära tegevusplaanis. Kõige raskem on Marje Kulli sõnul täpselt kirjeldada, mida töötaja oskama peab, mis on see tulemus. «Oleme selleks kasutanud verbe -- töötaja peab oskama midagi planeerida, koostada, juhtida jne, mis seletatakse lahti konkreetsete situatsioonikirjelduste kaudu,» selgitab Kull.
    Tulemusjuhtimist alustati Tallinna Soojuses kaks aastat tagasi. Töötajate suhtumine oli esialgu skeptiline, kuid pärast esimesi arenguvestlusi üllatuti, et süsteem töötab.
    Tolaram Baltikumi direktori Sonny Aswani sõnul on kõik Tolarami Eestis tegutsevad ettevõtted omaette tulemusüksused, millel on oma juhtimismeeskond. Kõik tulemusüksused planeerivad oma tulevaste perioodide tulemused iseseisvalt, tulemused kiidetakse heaks peakontori tasemel. Iga-aastane analüüs ja hindamine tehakse Tolarami ettevõtetes igalt tulemusüksuselt saadavate raportite alusel.
    Eesmärgistatus ja tulemuste saavutamine kuuluvad eduka äritegevuse kesksete märksõnade hulka. Seetõttu on eesmärgi kaudu juhtimise ideed anglo-ameerika juhtimiskontseptsioonides ja tulemusjuhtimise põhimõtted Põhja-Euroopas üle elanud palju «ühe hooaja» juhtimistehnikaid.
    Organisatsiooni tipus paikapandud tulevikuvisioon ja strateegia võivad jääda loosungiteks, kui firma kui terviku strateegilistest eesmärkidest ei tuletata iga juhi ja spetsialisti võtmetulemusi ning nendega seotud eesmärke. Tulemusjuhtimises saavutatakse seda 80:20 printsiibi, ülema-alluva tulemusvestluste protseduuri ja võtmetulemuste kaartide koostamise metoodika abil. 80:20 printsiibist lähtudes tuleb iga juhi ja spetsialisti puhul üles leida võtmetulemused, milles avaldub selle töötaja konkreetne panus strateegiliste eesmärkide saavutamiseks. Nende tulemustega seotud tegevused hõlmavad võib-olla ainult 20% konkreetse inimese tööajast, kuid kirjeldavad ometi 80% tema panusest firma arengusse.
    Kontserni tütarettevõtte või tulemusüksuste majandusnäitajate planeerimine, hindamine ja analüüsimine on vajalikud, kuid terviklik tulemusjuhtimise süsteem sellega ei piirdu. Võtmetulemused personifitseeritakse ülema-alluva tulemusvestluse käigus. Konsultandina pean tõdema, et tulemusvestlusi püütakse viimastel aastatel rakendada paljudes ettevõtetes ja avalikus sektoris. Kitsaskohaks on tihti just võtmetulemuste sidumine organisatsiooni strateegiaga. Tulemuspalga rakendamine motiveerib inimesi siis, tulemuspalga saaja tunnetab otsest seost saadud tasu ja nende firmale oluliste tulemuste vahel, mida ta ise tõepoolest suudab mõjutada.
    Vt. ka joonist:Tulemusjuhtimise skeem
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.