Agfa kaubamärki teati Baltimaades juba 1920. aastatel ja Agfa oli ka üks esimesi uustulnukaid Eesti fototarvete turul pärast riigi taasiseseisvumist. Äsja avatud Baltimaade kesklaoga saab Agfa edasimüüja võimaluse müügistrateegiat Eestis, Lätis ja Leedus veelgi rohkem arendada.
Teiste Eesti fotokaupade edasimüüjate meelest ei muuda keskladu midagi, sest turg on jagatud juba paar aastat tagasi. Kummatigi ei ole fotomaailmas praegu just kõige paremad ajad, sest vähemalt harrastusfotograafide pealt enam nii hästi ei teeni. «Inimeste isu pilte teha on raugenud ja ka raha tundub olevat vähem,» räägib Kodaki edasimüüja Eestis Teet Grupp OÜ üks omanikke Ivar Truuve. Samas on tänu mitu aastat tagasi alanud pildistamise buumile kasvanud fotolaborite arv, mis on jõudnud aukartust äratavasse suurusjärku. «Meil on üks labor 9000 inimese kohta,» arvutab Truuve. «Selles osas oleme samal tasemel Jaapaniga, kes omakorda on riikide eesotsas.»
Agfa esindaja Baltic Foto Trading ASi president Jukka Partanen ütleb Baltimaade kesklao avamise kohta, et praegu just on õige aeg turuosa Eestis suurendada, sest majanduse sügavaim madalseis on käes ja edasi saab minna ainult tõusule.
Agfa müügijuht Arvo Viilup sõnab, et kindlasti on Agfa eesmärk turuosa Eestis suurendada, kuid eelkõige tähendab kesklao avamine, et Eesti on pääsenud maailmakaardile. Kogu Agfa ja Olympose toodang Baltimaades hakkab logistiliselt liikuma läbi Eesti, ka reklaami ja marketingi osas muutub strateegia tugevamaks, lisab Viilup.
Kodaki toodangu profikeskuse Estonika juhataja Aivo Rüütelmann sõnab, et turuosa laiendamisena ta Agfa keskladu ei võta. «Turujaotus on toiminud juba mõned aastad tagasi,» lausub ta. «Igal on juba turuni??, mis küllalt ühtlaselt jaguneb.»
Teada on, et profid kasutavad rohkem Fuji ja Kodaki tooteid. Harrastuspiltnikud kasutavad rohkem Fuji, Agfa ja Konica filme, viimast madala hinna tõttu. Konicast rohkemgi on Eestis turuosa Soome postimüügi fotolaboril, mis Ifi nime all otse kodudesse oma teenust saadab. Väga palju mõjutab turgu Rüütelmanni sõnul töötleja.
Fujit esindava Filmari juhataja Aare Kööp ei näe Agfa laienemises oma ettevõttele probleemi, kuna Fuji strateegia on olla jätkuvalt pisut kallim ja kvaliteetsem kui konkurendid ja mingit strateegiamuutust ei plaanita. Kööp arvestab, et tema juures käivad niikuinii vähemalt pooled profid ja 30 protsenti tavatarbijatest.