• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2251,86%39 354,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,01
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2251,86%39 354,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,01
  • 24.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sadam ehitab kaid konteinerterminalile

Muugal, tulevase konteinerterminali territooriumil, algab veel sel kuul peatöövõtja OÜ Eesti Ehitus eestvõttel uue kai ehitus. Praegu käib kaitsetammi ja kommunikatsioonide rajamine, teatas terminali operaatorfirma ASi Muuga CT juhatuse esimees Toomas Tuul.
Kai, mille ehitamiseks Tallinna Sadama nõukogu otsustas eraldada 113 miljonit krooni ja mis kokku läheb sadamale maksma 160 miljonit, tuleb Muugale Hoidla tee 3 ehitatava konteinerterminali vahetusse lähedusse ja selle pikkuseks on ette nähtud 200 meetrit. Sügavus kai ääres saab olema esialgu 12,5 meetrit, kuid seda võib edaspidi vajaduse korral süvendada veel kahe meetri võrra. Ehitusel saavad tööd sellised firmad nagu OÜ Eesti Ehitus (pinnasetööd, 23,6 mln kr), AS EMV (maa-ala kandevõime tõstmine, 4,79 mln kr) ja OÜ Eesti Ehitus (infrastruktuuri ehitus, 119 mln kr). Osale töödele korraldab sadam veel eraldi hankekonkursid.
Alanud aastal on kavas teha riigihankekonkurss konteinerterminali raudtee ehituseks esialgse maksumusega 12 miljonit krooni, millest sadama kanda jääb 5 miljonit ja operaatorile 7 miljonit krooni. Lähiajal loodab sadam sõlmida lepingu ka Muuga sadama elektrivõrgu keskjaotuspunkti ehitamiseks korraldatud riigihankekonkursi võitjaga orienteeruva maksumusega 10 miljonit krooni.
Konteinerterminali ehitustööd algasid eelmise aasta septembris ja see peab esimese laeva vastu võtma 1. jaanuaril 2001. Terminali operaator on AS Muuga CT, mis kuulub Transiidikeskuse ASi kontserni, mille omanike hulgas on miljardärid Aadu Luukas ja Anatoli Kanajev. Operaatori ülesandeks jääb kogu vajaliku superstruktuuri rajamine ja kahe suure konteinerkraana paigaldamine.
Tallinna Sadama arendusdirektori Tõnis Segerkrantzi hinnangul on konteinerveod Eesti jaoks väga perspektiivne ala ja sellesse tasub investeerida. Muuga konteinerterminali läbilaskevõimeks on esimeses etapis planeeritud 140 tingkonteinerit. Ocean Shipping Consultants Ltd on ennustanud Balti regiooni konteinertranspordi kasvuks lähemal kümnel aastal 15 protsenti aastas.
AS Muuga CT, mis võitis konteinerterminali opereerimiskonkursi 30. oktoobril 1998, investeerib terminali projekti kokku 150 miljonit krooni. Eesti firma partner on seejuures maailma konteineräri suurtegija ECT (Europe Combined Terminals).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.10.24, 12:21
Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro – kõrgeima taseme fotograafia ja šokeerivad tehisintellekti vigurid
Ajalugu kordub: möödunud aasta 26. septembril esitleti Berliinis intrigeerivaid telefone Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro, tänavu, samuti 26. septembril ja samuti Berliinis esitles Xiaomi oma uusimaid telefone Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele