• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,1%39 318,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,15
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,1%39 318,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,15
  • 03.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saateaja müümine aitab ETV jalule

Kuna ETV kui riikliku institutsiooni finantseerimisvahendid on piiratud, peaks ETV müüma osa saateajast teistele meediafirmadele. Rõhutan -- osa saateajast, mitte reklaamiaega oma saate ajal.
Müügiks mineva saateaja osa sõltuks poliitilisest otsusest, kui palju peab parlament eelarveläbirääkimistel vajalikuks finantseerida nn omasaateid.
Siis on valitsusel ja parlamendil õigus ette anda suunised selliselt finantseeritud saadetele. Saateaja müügist saadavate tulude arvel saaks parandada saadete kvaliteeti ja sisukust, aga ka mitmekesistada saatekava riikliku finantseerimisega sätestatud suunistele otseselt mittevastavate saadetega.
Saateaeg müüdaks suurema tulu saamiseks konkursi (riigihanke) korras kas siis ühe või mitme paketina vastavalt sellele, milline on hetkel turusituatsioon, et suuremat tulu saada.
Loomulikult tuleks ka siin konkursi ja müügilepingu korraldusega vältida riiklikule televisioonikanalile sobimatuid saateid. Samas peaks riiklikult finantseeritud avalik-õiguslikul institutsioonil olema reklaamimüük keelatud. Süsteem oli Soomes kasutusel riiklike televisioonikanalite ja MTV saateaja jagamisel. Üldjuhul riiklik televisioon reklaami ei vahendanud.
-Riiklik televisioon saab täpselt nii heaks, kui palju riik seda finantseerib ja oma halduses olevat organisatsiooni suudab juhtida ja kontrollida, s.o riik saab oma poliitilisele ootusele, maksevõimele ja tellimusele vastava televisiooni.
-Televisiooni jõuab normaalne turumajandus, kus saatemahu ja sisu, organisatsiooni ja varade hulga määrab tellimus.
-Ka riiklik televisioon muutub äriliseks organisatsiooniks teiste televisioonide seas, korrastades samas konkurentsiolusid ning minetades suuresti oma millegipärast ulmeliselt tähtsaks peetud «eripära».
-Kaob «kõlvatu» konkurents telereklaamiturult või siis «reklaamist loobumise õige hinna» määratlemisel.
-Tekiks eeldused ETV kui televisiooni ülekannet teenindava ja riiklikku tellimust vahendava organisatsiooni tekkeks ja ka selle ilma «eetiliste piinadeta» erastamiseks.
-Puudub vajadus finantseerida riiklikku organistasiooni nn telerimaksu abil (või tuleb seda teha võrdeliselt kõigi turuosaliste jaoks).
-Vähendame tarbetuid vaidlusi ning suure hulga spetsialistide ja poliitiliste jõudude sekkumist Eesti Televisiooni igapäevaellu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele