• OMX Baltic0,75%269,27
  • OMX Riga0,79%876,58
  • OMX Tallinn0,33%1 700,59
  • OMX Vilnius0,76%1 028,71
  • S&P 5000,74%5 738,02
  • DOW 300,14%42 014,9
  • Nasdaq 1,17%18 133,9
  • FTSE 100−1,36%8 190,61
  • Nikkei 225−1%38 937,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,16
  • OMX Baltic0,75%269,27
  • OMX Riga0,79%876,58
  • OMX Tallinn0,33%1 700,59
  • OMX Vilnius0,76%1 028,71
  • S&P 5000,74%5 738,02
  • DOW 300,14%42 014,9
  • Nasdaq 1,17%18 133,9
  • FTSE 100−1,36%8 190,61
  • Nikkei 225−1%38 937,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,16
  • 04.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõiduautolik maastur, mis on hoopis veoauto

Uus Euroopa turule mõeldud Ford Ranger peidab endas nii sõidu-, kui veoauto omadusi, olles sama hea läbivusega kui maastur.
Ford Ranger kui automark pole maailmas mingi uus nähtus. Ameerikas on seda toodetud juba alates 1982. aastast, 11 aastat hiljem läbis ta uuenduskuuri. Ameerikaliku Rangeriga pole meil müüdaval sõidukil aga midagi pistmist.
Fordidega kaubitsejad ei oska ka ise päris täpselt öelda, kas Mazda B2500ga samalt koosteliinilt väljuv Ford Ranger on rohkem Ford või Mazda, kuid selles pole ka midagi imekspandavat -- kuulub ju ligi kolmandik Mazdast Fordile. Igatahes on soojendusmootori kiirust reguleeriv nupp salongis sama pisike kui Mazda 626-l ja ka muud juhthoovad viitavad pigem jaapanlasele kui Fordile.
Peamine eelis, millega Ford ja Mazda konkurentide pikapeid edestavad, on kasti pikkus. Eestis kehtivate seaduste järgi peab kasti pikkus olema vähemalt poolteist meetrit, siis kuulub ta õigusega veoautode hulka. Näiteks neljaukselise Nissan Double Cabi kastipikkus on 1395 mm ja Toyota Hilux 4WD Xtra Cabil 1355 mm. Varem mahtus ainsa neljaukselisena veoautode klassi vaid Mitsubishi L200 Double Cab, millel kastipikkust täpselt 1500 mm. Fordil ja Mazdal on selleks näitajaks aga koguni 1530 mm.
Põhjus, miks autoostjatele see näitaja nii oluline on, peitub tõsiasjas, et juriidilistel isikutel on võimalik veoautot ostes käibemaks tagasi nõuda. Käibemaksu osa on Ford Rangeril aga tervelt 50 000 krooni, mis polegi teab mis väike summa.
Oma mugavuselt ja varustuselt on Ford Ranger võrreldav mistahes sõiduautoga. Põhivarustusse kuuluvad kaks turvapatja, immobilisaator, kesklukustus, elektripeeglid, stereo kahe kõlari ja katuseantenniga, toonitud klaasid jne. Lisavarustuse hulka kuuluvad vaid metallikvärv ja CD-mängija ning kui on soov auto välimust efektsemaks muuta, siis ka astmelauad, tagakaared, kängururauad, plastikust kasti põhjakate jms.
Tänu sellele, et Ford Ranger võitis Eesti Energia hankekonkursi, on juba õige pea võimalik tellida ka selline kastikate, mis ulatub kabiinist veidi kõrgemale ja on vastavalt soovile luukidega avatav nii külgedelt kui tagant. Eesti Energia eritellimusel on alustatud Kuusalus Fordi mõõtmetele vastavate vormide tegemist, plastikkatte hinnaks kujuneb umbes 30 000 krooni.
Ford Rangerit on saadaval neljas erinevas variandis. Kaks mudelit on lühikese kabiiniga (Regular -- üks tagasilla- ja teine neljarattaveoga), Strech on poolpika kabiiniga ning Double Cab täispika neljaukselise kabiiniga. Mootorivariante on kaks: diisel ja turbodiisel. Viimane kuulub neljarattaveolise lühikese kabiini ja täispika kabiiniga variantide juurde, tavaline diisel on saadaval tagasillaveoga lühikese ja poolpika kabiiniga autodel.
Ehkki mõlemad mootorid on 2,5-liitrised, on nende võimekuse vahe lausa hämmastav. Kui võimsust annab turbo juurde 29 hobujõudu, siis pöördemomendi vahe pani ka Fordide müüjaid kahtlema, kas tehnilistesse andmetesse mitte trükiviga sisse pole sattunud.
168 Nm 2500 pöörde juures on saanud tänu turbole 266 Nm ja seda kõike vaid 2000 pöörde juures minutis. Ja kui arvestada veel aeglusti ja kabiinist lülitatava diferentsiaaliluku olemasoluga, ei jää Ranger mitte millegi poolest alla mistahes maasturile.
- Ford Rangeriga samalt liinilt tulevad ka Mazda B2500 pikapid, mis on meil põhimõtteliselt müügil eelmise aasta teisest poolest alates. Seni oli väikesi raskusi nende tarnetega, kuid selle kuu lõpuks peaksid olema kõik variandid vabalt saadaval.
Huvi pikapautode vastu on olnud üsna suur ja neid on ka päris palju ostetud. Näiteks metsaamet ostis 14 poolpika kabiiniga autot korraga. Esimesed masinad on nad juba kätte saanud ja kohe-kohe jõuavad kohale ka kõik ülejäänud. Eriti pakuvad inimestele huvi neljaukselised variandid, mis on sisuliselt sõiduauto omaduste ja varustusega veoauto ja ega nende hindki väga kõrge pole. Peale selle on nad väga hea läbivusega autod, millega võib sõita nii maanteel kui metsas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele