Äripäeva analüütiku Mati Feldmanni kommentaar tarbijahinnaindeksi tõusule jaanuaris:
Aasta esimene kuu on olnud traditsiooniliselt suure hinnatõusu kuu, nt 3% jaanuaris 98 ja 1,2% jaanuaris 99. Käesoleva aasta jaanuari hinnatõus oli 0,5%, mis on samuti tunduvalt enam kui aasta keskmine. Hinnatõusu iga aasta alguses võib seletada uute ja kõrgemate tariifide, aktsiiside, tollide, lõivude jne kehtimahakkamisega.
Jaanuarist 1999 jaanuarini 2000 oli hinnatõus 3,2%. Aastaga on suure tõusu teinud side, 21,8%, transport, 13,0%, haridus ja lasteasutused 10,3%. Need on paljuski hinnad, mis ei kujune turul vabas konkurentsis. Eelmisse aastasse jäi kõnealustustasu kehtestamine Eesti Telefoni poolt. Toornafta ja dollari hinnatõusule pani krooni 50sendiline aktsiisitõus eelmise aasta detsembris. Haridus hakkab pikkamööda muutuma tasuliseks.
Üle keskmise on kallinenud veel tervishoid, söömine väljaspool kodu ja majutus ning riietus ning jalatsid. Aastaga on odavnenud kõige rohkem kulutused vabale ajale.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Viimased uudised
Ülevaade tuumaheidutusest geopoliitiliste muutuste ajastul
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele