Uhke numbriga aasta algas kõike muud kui meelikosutavalt. Detsembris tõusnud bensiinihinnale lisaks kallinesid üle kahe korra tehingud autoregistris, mitu korda enam tuli hakata raha välja andma liikluskindlustuse vormistamise eest jne. Nõnda polegi imestada, et esmaste registreerimiste arv vähenes jaanuaris kaks korda. Ei mäleta aega, mil autoregistrisse oleks lisandunud vähem kui sada Fordi kuus! On ju pruugitud Ford eestlaste seas kõike popim auto ja tavaline kuu «juurdekasv» on selle margi puhul kõikunud 200--300 auto vahel. Jaanuaris tuli neid meie teedele lisaks aga vaid 89.
See selleks. Autoomanik on paksu nahaga ja harjunud kõhu arvel liiklema. 6. jaanuaril ilmunud Riigi Teataja tuli aga nagu välk selgest taevast. Sotsiaalministeerium sai maha määrusega, mis kohustab firmasid (ja ka liisinguga auto ostnud eraisikuid) soetama sõidukisse ligi 500kroonise autoapteegi. See peab sisaldama kaelalahast, kaitsemaski kunstliku hingamise tegemiseks jms.
Hüva on. Kui peab, siis peab. Kuid miks ei teavitatud sellest eelnevalt automüüjaid, apteekreid ega liisingufirmasid? Miks on tarvis kaelalahast, kui enamik seda kasutada ei oska? Mille poolest olen ma vähem liikleja, kui sõidan isikliku autoga? Politsei ja ARK kehitavad õlgu ja lubavad mitte nõuda. Kauaks?
Kolme nulliga aastat ootasime juba lapsepõlves, kuid midagi rõõmustavat see paraku kaasa ei toonud.
Uuel aastal muutus auto soetamine senisest tunduvalt kulukamaks. Juhiloa, vormistamise jm riigilõivud suurenesid üle kahe korra. Lisaks tõusis liikluskindlustuse vormistamistasu seniselt 35 kroonilt 60-le kontorites ja vahendajate juures 75 kroonile.
ASi Itaalia Auto juhatuse esimehena alustas tööd Margus Alliksaar, kes on varem töötanud Mainor Kinnisvara ASi juhatuse esimehena ning Ühisliisingu ASi kinnisvara juhina ja müügijuhina.
Sotsiaalministeeriumi ametnikud üllatasid firmasid, aga ka liisingu teel auto ostnud eraisikuid, kohustades neid soetama oma sõidukisse ligi 500 kr maksva autoapteegi.
Fordi maaletooja AS BFK teatas, et on võitnud ASile Eesti Energia tööautode leidmise riigihankekonkursi, kokku ostab Eesti Energia 33 maasturit Ford Ranger, mida hakatakse kasutama hooldustöödel. Riigihanke koguväärtus oli umbes 8,3 mln kr.
Tartus Kivilinna kaupluse läheduses avati uus autohooldusjaam, kus on kaks autopesulat, üks käsi-, teine masinpesu. Jaamas võib ise kasutada tolmuimejat, töötab kummiparandaja, saab laenutada haagiseid. Hoones on veel ruum jalgrattapoe tarvis.
Maailma suurim autotootja General Motors (GM) teatas, et võtab oma kontrolli alla 100% Rootsi autotootja Saab Automotive'i aktsiatest. GMi kontrolli all on praegu 50% Saabist, ülejäänud 50% aktsiatest kuulub Rootsi investeerimisfondile Investor.
Balti automüüki kokku arvestades selgus, et vaatamata Eesti automüügi 15%sele langusele ja Läti 5protsendisele tõusule jäi Eesti endiselt Balti suurimaks uute autode müügituruks. Kokku müüdi möödunud aastal Baltimaades 26 609 autot, neist Eestis 10 490, Lätis 10 185 ja Leedus 5934 autot.
Eesti Tööstusliising alustas uue liisingupaketi A1 pakkumist, mille puhul tuleb autoostjal liisingu vormistamiseks külastada vaid automüügisalongi. Eriti ahvatlevaks tegi uue pakkumise ostjate silmis kuni märtsini kehtiv 5protsendiline soodusintress. Viimasega kaasneb kohustus sõita viis kuud ringi A1 logo kandva kleebisega.
Autokrossisõitjad avasid uue hooaja Tartus Raadi lennuvälja vastvalminud krossirajal. Talve kapriiside tõttu valmis 1600 m pikkune rada alles paar päeva enne võistlust. Raadi rada erineb Eestis teistest omataolistest eelkõige selle poolest, et pealtvaatajale on kogu võistlus kui peo peal.
AS BFK teatas otsusest sulgeda Tallinnas Ülemistel asuv uus Fordi müügi- ja teeninduskeskus, kavatsedes laiendada vanemat Fordi keskust Pärnu maanteel.
Sellest nädalast alates müüakse Ülemiste salongis Kia sõidukeid.
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Enimloetud
5
Investor ootaks madalamat hinda
6
Ka Villig avas oma padeliäri
Hetkel kuum
Investor ootaks madalamat hinda
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Tagasi Äripäeva esilehele