Alates eelmisest nädalast müüakse Tallinnas kasutatud autosid korralikus müügikeskuses. Baltimaade suurim autopood on ehitatud kergmaterjalidest ning selle hind jäi 10 miljoni krooni piiresse.
Mõte liisingfinantseerimisest tagastatavatele autodele korralik müügikeskus ehitada, mõlkus BRC juhtide peas juba mõnda aega, kuid projekt käivitus alles 1999. aastal. Kevadel osteti maa ja telliti projekt ning 2,5 kuud kestnud ehitustegevus algas novembris.
BRC uue müügikeskuse avamisega on Eesti kasutatud autode müüjad Euroopa tasemele lähemale jõudnud. Arenenud riikides on enamik alla 10 aasta vanustest heas korras masinatest toodud ammugi siseruumidesse.
- Autopood oli huvitav töö. Tellija soov oli saada suhteliselt odavalt kena maja, kus oleks kasutatud arukalt klaasipindu ja kubatuuri. Välisseinte materjaliks sooviti kergpaneele. Klientide teenindamise ning müügijuhtide ruumi asukoht pidi asuma soovitavalt saali keskel.
Konkreetseid eeskujusid projekteerimisel mul ei olnud. Lahenduseks sain inspiratsiooni hoone nurgapealsest asukohast. Tekkis mõte rõhutada nurka Tähetorni tänavajoont järgiva kolmnurkse varikatuse ja reklaamtorniga.
Põhimõttelisi probleeme projekteerimise käigus ei tekkinud. Kuna tellija oli arvestanud konkreetsete tärminitega, oli mõningasi raskusi ajaga. Paralleelselt hoone projekteerimisega tuli kohe teha ka krundi detailplaneering.
- Autopood oli lihtne ehitus, mis sai kiiresti valmis. Põhimõtteliselt on tegemist soojustatud müügihalliga, kuhu võiks ka plaadid maha panna ja riiulid sisse tuua.
Midagi keerulist ehituse käigus ette ei tulnud, kuid üllatuslikult oli põhjavesi paepinnases kõigest paarikümne sentimeetri sügavusel. Kuigi ette oli nähtud vundamendikannud kohapeal valada, otsustasime kasutada siiski tehase omi. Kohapeal toimus ainult detailide monteerimine.
- Ehitaja valimisel sai otsustavaks teistest pretendentidest ca- 10% madalam hind ja ca- 20% lühem ehitusaeg, millest ka kinni peeti. Ehitus muutus plaanitust kallimaks vaid mõnekümne tuhande krooni võrra ning sedagi tänu projekteerimisstaadiumis mitteettenähtud töödele. Ehitamise käigus jäi ka projekt muutmatuks. Ainult üksikute sõlmede tehnilisi lahendusi sai täiendatud.
Hoonega oleme nii kvaliteedi kui projekti osas 100% rahul. Hall sai väga funktsionaalse lahenduse. Igale autole on arvestatud 15 ruutmeetrit, mis omakorda tagab meile kaubanduspinna optimaalse omahinna.
- Paldiski maantee ja Tähetorni ristmiku valisime seetõttu, et Paldiski maantee linna piiridest väljuv liiklustihedus on juba praegu kõrge ning lähitulevikus on oodata 4realise maantee rajamist Keilasse.
Samuti suunatakse osa Tallinna põhjasadamate veostest mööda Paldiski maanteed linnast välja. Määravaks teguriks kujunes ka soodne maahind. Samas jõuab igast kesklinna punktist Autokeskusesse 15--20 minutiga.
Autor: Jaak Levertand
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Enimloetud
1
Ka Villig avas oma padeliäri
3
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
5
Investor ootaks madalamat hinda
Hetkel kuum
Ka Villig avas oma padeliäri
Investor ootaks madalamat hinda
Tagasi Äripäeva esilehele